• EFW

IVF/ICSI 2024

MarieJonsson skrev 2024-06-10 10:48:46 följande:

Jag har riktiga mensvärk-känningar idag, på ruvardag 5. Har försökt hålla mig optimistisk men nu är det så svårt. 

Mår verkligen dåligt av den här väntan! 

Ja det är en pina att ruva ❤️ Brukar du ha mensvärk? Finns så mycket som kan vara orsaken så skulle inte ge upp ännu 🤞

• EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-10 12:26:55 följande:

Just innan mensen kommer och när den kommer är jag försonad från värk, men jag brukar alltid ha molande värk precis som jag har nu 5-7 dagar innan. Magen kommer också igång från att ha varit trög sedan ägglossning. Lite speciellt kanske, men har lärt känna min kropp väl efter alla år av försök och det här brukar vara min signal att mensen sen kommer om en knapp vecka.

Tajmingen på datum stämmer överens med det också. Så just i det här ögonblicket känns det ungefär likadant som att jag har fått negativt på ett graviditetstest. Men jag vet såklart att chansen fortfarande finns och jag försöker hålla modet uppe! 

Jag förstår, så trist. ❤️
    Det där med magen känner jag igen, fast för mig brukar det vara 3-4 dagar innan mensen. 

Men sedan vet man inte alls hur kroppen reagerar på en graviditet så ändå klokt att inte tappa hoppet helt. 
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-10 17:20:49 följande:

Jag blev så inspirerad av dig EFW och kunde inte hålla mig längre. Har känt mig sjukt hungrig (mer än vanligt) och var lite smått illamående igår vilket jag aldrig är vanligtvis....Och.....!!!!!

HjärtaJag kan inte tro det!!!!!!!

Du ser inte i syne 😍 Grattis!!! ❤️
    MarieJonsson skrev 2024-06-10 17:52:18 följande:

GRATTIS!!!!! Blir så rörd och glad. 

Och vet ni vad. Jag kom hem som ett totalt vrak idag, så ledsen. Vi skulle ju vänta att testa till onsdag, men jag kände ?det kan oavsett inte kännas värre än det gör nu även med ett negativt test? så jag testade ändå i smyg! Och nedan ser ni resultatet!!!!

Tog först RFSU testa tidigt som jag fick bryta upp då jag trodde plastskärmen spelade mig ett spratt, och tog sedan det digitala för att jag verkligen inte kunde tro att det var sant!!

Det är såklart tidigt ännu, och nu håller jag bara tummarna för att värken idag var antingen bara magen som är dålig, eller positiv graviditetsvärk som spelade mig ett spratt och inte början på mens/tidigt missfall. Alltid ska man ha något att oroa sig för!

Men tre plus på en dag hörni - synd att vi inte får fira med champagne!!!!

Grattis! ❤️ Min mage värker också till och från och det ska ju vara helt normalt. 

Men alltså tjejer vilken pluss trio 🥰😍

• EFW
    Louieee skrev 2024-06-10 18:15:40 följande:

Men alltså wow!!! Grattis alla ni som plussat 😍 
    Jag har inte skrivit här på ett tag men har följt alla 🥰 förra veckan fick jag se ett litet tickande hjärta 🧡 så overkligt och fantastiskt 🙌

Tack! ❤️
    Ser fram emot just det 😍
  • EFW
    Sand13 skrev 2024-06-10 21:40:55 följande:
    STORT GRATTIS!!! 😍
    Tack!!! ❤️ 
  • EFW
    Sola13 skrev 2024-06-10 19:38:22 följande:

Wow!!! Stort grattis till ALLA tre som plussade idag! 😍 vilken vecka + dag är ni i? 🥰

Jag var i vecka 3+4 i går 😊
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-10 20:54:33 följande:

Tack Razorcrest, Sola13 och AliciaNN🥰🥹😍

Är så nojig nu bara....2018/2019 när jag fick två missfall hade jag inte min underbara vilda 4-åring som råkar köra in ett knä eller en fot i min mage då och då...Man vill ju inte gärna säga redan nu att mamma har en bäbis i magen, eftersom det är så oerhört lång tid till man kan känna sig lite mer säker på att det kommer gå vägen, om vi kommer dit.

Vad hade ni gjort? Sagt redan nu till honom att han måste vara försiktig eller ska man bara lita på att det lilla kornet där inne är så pass inbäddat att några knän och törnar inte skadar?😓😓

Hoppas du såg mitt grattis lite högre upp 😍

Tror inte sparkar från ett barn kan leda till missfall, så oroa dig inte för det. Lilla fröet är väl inbäddat i magen 😊

• EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-06-12 16:17:40 följande:
    Jag gjorde återföring idag och allting gick bra! Har fått testdag 24 juni men lär testa tidigt. Lägger in mig i listan här. 

Ruvare 
    AliciaNN: testdag 25/6
    theremustbeabetterway: testdag 24/6
    Gravida
    Sola13, BF den 5 januari 2025  
    EFW: BF xx 
    LinneaWookie: BF xx 
    MarieJonsson: BF xx
    Vad skönt att allt gått bra! Nu håller vi tummarna 😍❤️

Ruvare 

Gravida

EFW: BF 19 februari 2025 

• EFW
    Ruvare 
    EB90: testdag 21/6
    Gravida
    EFW: BF den 19 februari 2025
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-13 08:51:00 följande:
    Ruvare 
    EB90: testdag 21/6
    Gravida
    EFW: BF den 19 februari 2025
    LinneaWookie: BF den 21 februari 2025

Min beräknas något senare än EFW eftersom det är en 2-dagars. Gjorde uträkningen med en app där man kan lägga in den infon, alltså återföring med embryo som är x dagar gammalt.

Hur mår ni allihopa?
    TMI kanske men jag är hårdare i magen än vanligt vilket är ett ganska ovanligt för migDrömmer, annars mår jag bra än så länge.
    Testade en gång till igår (ej morgonurin nu heller) och det var ett jättetydligt plusHjärta

Vad spännand, vad är det för app? Jag har räknat från senaste mens men korrigerat så Äl passade med när jag tog ovitrellen 😊

Jag har också testat, och har en långsam ökning Men är ett tydligt pluss (sträck) så det känns bra ändå.

Brösten känns lite fylligare och jag är extremt sugen på saltlakrits 😂 Jobbigt när man slutat med godis egentligen. Min märkliga äl värk har avtagit men känner av molvärk då och då. 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024