• EFW

IVF/ICSI 2024

LinneaWookie skrev 2024-07-01 10:29:46 följande:

Sjukt att man kan känna sig glad och lättad över att vara illamående. Har mått illa av och till i ungefär en vecka men i morse var det riktigt illa. Ett bra tecken!

När jag var gravid med min son kom illamåendet igång runt v9, och nu är det bara v7.Skäms

Ja illamående är ju ett väldigt tydligt symptom. 

Jag mått förfärligt med mina äldre barn, och då önskade man sig bara att få må bra. Nu när man mår bra är man istället otrolig över frånvaron av illamående 😂 Man blir aldrig nöjd ☺️ 

Vist hade du vul också snart? 😍

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-07-01 12:25:06 följande:
    Nej men visst är det så😅 Sist mådde jag illa mellan ca v9 och 18 men kunde äta hela tiden, mådde mest illa när jag inte ätit. Så det var ändå hanterbart.

Ja jag har VUL nu på fredag, du har någon dag efter mig va? Heja oss☺️

Jag har också på fredag och även EB90 😍
    Gud så spännande 🥰

Ja det kan ju komma senare också, men hoppas på positiva besked på fredag och tror det blir enklare att slappna av efter ul.😅

Jag går på semester på fredag också och när man kommer tillbaka till jobbet är det ju dags för kub och sedan är ju den jobbigaste perioden över. ❤️

Vi eller jag har bara berättat för två vänner som vet att vi gör ivf men ingen annan vet nått ännu. Har ni berättat för vänner och familj? 

• EFW
    amiilee skrev 2024-07-01 22:18:40 följande:

Jag blev ju gravid på första IVF med ICSI men ganska säker på att jag fick missfall i vecka 6 då jag började blöda mycket och hade bara ?Gravid 1-2 veckor? fast det borde varit betydligt mer. Har VUL på torsdag men vi tog ett test när jag slutade blöda och då var strecket mycket svagare. Tror t.o.m. att jag hunnit ha ägglossning Och att vi då prickade den (tyvärr ingen förhoppning att det ska ta sig då vi behövde ICSI).

Har ej tagit nytt graviditetstest för jag orkar inte mentalt men vi vet ju redan. Går dit egentligen mest för att kunna diskutera plan framöver 💞

Verklige så himla tråkigt ❤️

Låter bra att göra ett vul och se så allt ser bra ut även om det var ett tidigt missfall. Är ju skönt att kroppen snabbt kommer tillbaka och till och med ägglossar 😊

Vad har ni för förhoppningar på plan? 

• EFW
    J000ssan skrev 2024-07-02 16:03:05 följande:

Åh idag fick vi tillbaka ett embryo🙏🍀🍀🍀min sambo tyckte det liknande en måne så nu har vi döpt den till det! Nu ska jag försöka verkligen koppla av och inte stressa för mkt! Testdag 14/7!❤️❤️❤️❤️

Ååå grattis ❤️ Jag håller tummarna så hårt nu 😍
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-07-04 23:28:17 följande:

Håller tummarna hårt och innerligt för oss som har UL imorgon.....EFW och EB90 jag tänker på er😍☺️☺️
    Nu är det lite nervöst måste jag säga.....Heja oss och de små liven!!!!🌈

Tack snälla och detsamma!! 😍
    Jag är också nervös, har haft några färgade flytningar i veckan bland annat i går. (Ljust beige) Kan vara för att jag var på toa några timmar innan och behövde verkligen ta i, men kan ju också vara något annat. Hoppas hoppas allt är bra med Pyret ❤️ 
  • EFW
    Babyddust skrev 2024-07-04 20:27:40 följande:

Ny här! Ivf och äggplock nummer 2, ET 28/6! Ruvar nu.. väldigt nojig över symptom; lätt stramande känsla över livmoder, ömma bröst har helt avtagit.. ingen mens änsålänge. Plussade på mitt första äggplock i höstas(MA), o hade då jätteömma bröst?

Välkommen! När är det testdag?
    Jag tyckte själv att det var svårt med alla symptom efter äggplock. Mina avtog allt eftersom och tyvärr inget pluss på ET för min del. 

Håller tummarna för dig! 

• EFW

Hej tjejer,
    Vi fick tyvärr tråkiga nyheter i dag. Fans inget foster och hinnsäcken var lika stor som i vecka 4-5. 💔 Vi är såklart besvikna och ledsna. Jag kände dock på mig då jag blödde lite i morse och haft enstaka färgade flytningar i veckan. 

Läkaren var dock inte beredd att ge mig några abortpiller utan ville att jag gör ett nytt ul i slutet av nästa vecka. Jag är dock skeptiskt till att det finns liv där inne. Hoppas på att kroppen ska sköta det själv och att få gör en sista FET (i denna ivf) efter semestern. 😊 

• EFW
    Sola13 skrev 2024-07-05 10:42:42 följande:
    Åh, vad tråkigt! har själv varit med om precis samma sak! Hoppas att kroppen sköter det själv ja, om du tagit proggisr tidigare kanske det hjälper om du nu slutar med dem. Detta var ett steg på vägen av resan, och håller tummarna för ny grav snart som går hela vägen ❤️

Tack! Ja det är ett fint sätt att se på de. Ett steg på resan ❤️ Jag har inte tagit extra progesteron, så hoppas kroppen ska förstå snart.

Jag njuter helt enkelt av en extra kopp kaffe i dag. Tackar kroppen för att den ändå tillät ett ägg att fästa. (Har varit orolig på grund av ålder att livmodern inte ska funka) Önskar mig ett friskt barn så är ändå helt ok med att moder Jord är förnuftig nog att avsluta det som inte är är livsdugligt ❤️

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-07-05 14:54:25 följande:

Det känns så orättvist att vissa får dåliga nyheter och vissa tvärtom på samma dag, men måste väl ändå berätta hur det gick idag (fastän det känns motigt med tanke på ditt UL idag EFW😥)

Allt såg jättebra ut för oss och vi fick se det lilla hjärtat slå❤️Jag kan knappt fatta att det är sant, men storleken passade precis in på var jag borde ligga (v7+1 eller 7+2) och vi kunde inte vara mer lättade.

Klart du ska berätta 😍 Jag är så glad att allt såg fint ut för er!! Och det är inte det minsta orättvist ❤️ 
    Min tur kommer så småningo, det är jag övertygad om ☺️❤️
  • EFW
    EB90 skrev 2024-07-05 15:46:11 följande:
    Nej så himla himla tråkigt att höra 💔 kan bara föreställa mig besvikelsen och tomheten 😔 skickar kramar! 

Säger som LinneaWookie att det känns så orättvist att vissa får bra besked och andra dåliga, när alla kämpar och hoppas så 💔 vi fick se ett pyttelitet hjärta slå idag, känns overkligt. Sen är vi bara i 6+5 så det var liiite för tidigt egentligen så de vill att vi gör nytt UL 15/7. 
    Tack fina ☺️ Så skönt att höra att allt gick bra även för dig! ❤️ Och vad mysigt att ni får se det lilla livet snart igen 🥰
Svar på tråden IVF/ICSI 2024