• EFW

IVF/ICSI 2024

Sand13 skrev 2024-06-07 06:53:37 följande:
    Jag är på äl+9 idag och testade negativt nu på morgonen med ett testa tidigt test. Det är kört denna månaden också såklart. Blev bitter nu igen. Detta är vårt 19:e försök. Mer än 1,5 års försök alltså. 

Det positiva är att vi har ju tid till fertilitetsklinik 15 juli. Inte en enda av mannens 1 % bra spermier (fertilitetsutredning visade ju 99 % onormala spermier) vill befrukta mig alltså.

Är redan orolig att även IVF/ICSI ska misslyckas och att vi aldrig får ett gemensamt barn. Min sambo mår väldigt dåligt av det hela. Han säger att han känner sig värdelös som inte kan göra mig gravid. Han är inte värdelös i mina ögon, han är världens bästa. Jag säger det till honom också. Vi har kämpat naturligt och nu får vi ju fortsätta kämpa med fertilitetshjälpen.
    Svarade dig i andra gruppen 😊 

Hoppas hoppas jag kan vara ett positivt exempel snart (är ju ändå 40) så några år äldre än dig. ❤️ Heja oss!!
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-07 16:45:54 följande:

Idag har även jag gjort FET, med en 5 dagars. Var väldigt nervös innan att vi skulle komma dit och så skulle inte upptining ha fungerat eller något annat strul, men allt gick bra! (tror att jag var nervös bara för att när vi skulle göra ET efter äggplocket på dag 5 så kom vi dit men fick inte göra ET för blastocysten behövde mer tid att utveckla sig, så var rädd att det inte skulle gå vägen den här gången heller).

Men nu är det gjort, första gången! Jag var kissnödigt också och det lät på dem som att dem fick en bra bild på UL för placeringen. Bara att vänta och hålla tummarna nu då usch vad jobbigt men försöker vara positiv nu och anta att det ska gå vägen {#emotions_dlg.flower} testdag 25/6, har aldrig varit testnarkoman tidigare så kommer bara att vänta på 25:e eller mens. Om jag inte får supersymptom på graviditet förstås, då kommer jag nog ta ett test för att slippa fundera Tungan ute

Ååå så kul! Vad skönt att allt gick bra denna gång 😍 Nu håller vi tummarna stenhårt för oss alla som ruvar 🤞❤️
  • EFW

Nu är vi ganska många som ruvar 😊

Ska vi göra en lista på när vi har testdag?
    Jag kan börja så får dem som vill fylla på vart efter ❤️

EFW Testdag 16/6 

• EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-08 16:24:33 följande:
    EFW Testdag 16/6
    LinneaWookie Testdag 16/6
    MarieJonsson Testdag 18/6
    AliciaNN Testdag 25/6

Fixade till listan Flört
    Kanon bra! 😊 

Håller tummarna för oss alla! 😍
  • EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-08 17:39:05 följande:
    Så spännande, och roligt att följas! Kan redan nu avslöja att jag aldrig kommer kunna hålla mig till testdatum dock, haha. 
    Helt förståeligt 😁 Det är en lång väntan till testdag 😅
    Har du nån plan på hur/när du ska testa? 
  • EFW

Fick för mig att testa i dag 😅 tog min enda sticka och efter en minut så var det två streck 😭 Tog ett digitalt för att veta säkert. Är äl +12 i dag och 14 dagar efter ovitrelle. Och just nu är jag gravid 🥰 
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-10 07:07:19 följande:

Nämen grattis!! 😀 vad kul! Håller alla tummar att det fortsätter som det ska 🌺🌺

Vilken ruvardag är du på? 😀

Tack!! 🥰 Är ruvardag 7 med 5 dagars. 
  • EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-10 08:23:32 följande:

Vilka glada nyheter såhär på morgonkvisten! Stort grattis!! Hjärta

Hur mår du? Har du känt några symtom senaste dagarna?

Tack!! ❤️

Jag mår bra, har haft en annorlunda värk i tjejmagen. Påmint om äl molande. Ytterst lite känningar i bröstvårtorna (har aldrig ömma bröst annars) Sedan har jag känt mig ovanligt pigg för att vara veckan före mens 😅 
  • EFW
    Sola13 skrev 2024-06-10 09:51:10 följande:
    Men wow, stort grattis!! ❤️❤️❤️
    Tack!! ❤️❤️❤️ 
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-10 10:02:20 följande:
    OMG GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!FörvånadHjärta
    Tack!!! ❤️ Håller tummarna så hårt för dig nu!! 🥰🤞
Svar på tråden IVF/ICSI 2024