• EFW

IVF/ICSI 2024

XcxX skrev 2024-10-07 08:38:14 följande:
    Håller tummarna 😀🤞
    har också haft illamående som kommer och går, lite som när man är åksjuk 🤢
    Tack!! ❤️

Hoppas det inte blir värre än så för dig! Mitt startade först i slutet av vecka 6 så har bara mått illa i en vecka 😊 

Lycka till i dag och hoppas ni får en tid för vul inom snar framtid 😍
  • EFW
    BaeA skrev 2024-10-10 21:14:09 följande:

Blev ingenting för mig när jag ruvade på mitt sista embryo, mensen kom igår. Så nu har jag precis påbörjat en ny stimulering. Den här gången kör vi på en Mini IVF med dos 225, ska tillbaka till kliniken på VUL på tisdag och vara redo för äggplock redan torsdag eller fredag nästa vecka. Men istället för som sist ta få ut 30 ägg så är ambitionen 5-7 st riktigt bra. Hoppad att det kommer funka, känns bra att vara igång och vi inte ?förlorat? någon tid sedan missfallet. Hur går det för alla här? något nytt!

Vad tråkigt att det inte blev något denna omgång ❤️ Vad skönt att ni ändå har en plan framåt och är på gång redan! Nu håller vi tummarna 🥰

Jag var på VUL i går och fick denna gång se en frisk graviditet med ett tickande hjärta 😍 Vi mätte hela 8+1 fast vi vet att vi var 7+6. Så nu är det bara att vänta till KUB och hålla tummarna att barnet är friskt. 
  • EFW
    BaeA skrev 2024-10-12 08:14:46 följande:
    Ja, men kändes ändå okej, hade typ ställt in mig på att göra ett nytt plock, kändes också ?bra? att mensen kom precis när jag förväntat så jag inte fick några dagar och tänkte kanske, för utrogestanen ska ju egentligen fördröja den, men jag får ändå den. 

Åh, vilken lättnad och stort grattis!!!! håller nu alla tummarna att tiden går fort till KUB och att allt ser bra ut då. Hur är det med illamåendet, håller det i sig? ❤️
    Tack snälla ❤️
    Ja illamåendet är kvar och så även alla andra symptom denna gång. Men förhoppningsvis så lättar det efter KUB. 
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-10-12 18:06:07 följande:
    Åhhh vad underbart🙏❤️❤️❤️vad gjorde annorlunda denna gång,?
    Tack! ❤️ Vi gjorde inget annorlunda denna gång utan det som hände sist var att jag fick ett Ma som upptäcktes på vul. 
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-12 17:43:47 följande:
    Åh så roligt!🥰❤️ stort grattis!🥳 hoppas verkligen att allt går bra fram till KUB nu men det gör det säkert!🙏🤩
    Tack! ❤️ Ja nu ska jag försöka fortsätta njuta av illamåendet 🤢😂 och samtidigt inte läsa fel trådar och skrämma upp mig själv ❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-10-13 12:44:14 följande:
    Åh okej🙏jag har haft 1 MA och 2 kemiska på rasen sista 2 insättningarna bara minus! Vi ska på kontroll på onsdag, känner mig dock bara så nere och rädd för ännu misslyckade! ❤️ FET 7 here we come 
    Ja man känner sig så misslyckad och nere när det händer. ❤️ Men alla som jag mött kring detta har varit väldigt noga med att påpeka att det är ägget som bestämmer och att det även vid icke ivf är vanligt att delningen slutar på grund av olika orsaker. 😊 

Så om det inte finns nån annan medicinska orsak som tex för aktivt imunförsvar är det bara att vänta in det där guldägget 🥰 Håller tummarna för dig!! ❤️
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-13 16:14:43 följande:
    Haha usch stackars, det är ju så hemskt att må illa!😅 nej det bästa är nog att försöka tänka positivt även om det är väldigt svårt! Men har man sett hjärtljud ska det ju vara väldigt låg risk för missfall❤️
    Ja det är ingen hitt, tar lergigan Como på dagen men framåt kvällen blir jag rätt så risig. Men har världens bästa sambo som fins där och ordnar så jag får nått att äta osv. ❤️

Ja läkaren var helt övertygad om att vi nu kommer bli föräldrar 😅 Så ska försöka lyssna på henne och inte låta oron ta vid. 

Håller tummarna stenhårt nu för er!! 🥰
  • EFW
    Awesomeginger skrev 2024-10-13 19:44:47 följande:
    Grattis! Hör med kliniken om du kam få xonvea utskrivet, för mig hsr de fungerat fantastiskt mot illamående
    Har lergigan Como på dagen som funkar ok för det mesta, men mår oftast sämre på kväll och natt. Hur funkar Xonvea? 😊
  • EFW
    Awesomeginger skrev 2024-10-14 12:44:48 följande:
    Tar två tabletter på innan jag går och lägger mig och morgonen därpå så är mitt illamående borta. Om de inte hjälper helt kan man lägga till att ta en på morgonen. 
    Det ända negativt är dom är lätt sövande så man blir lite extra trött och får inte köra bil. 
    Köpte ny bil i mars, jag har inte kört den än 😅😅
    Det låter ju jätte skönt 😍 Jag måste tyvärr köra bil i jobbet så då är det kanske tyvärr inget för mig ändå. Synd! 😥 Jag försöker tänka att det kommer börja plana ut om två veckor när jag är 10+ och kanske är borta helt till vecka 12+ 😅😂 Lever på hoppet och eftersom jag inte var illamående när jag fick mot MA så tänker jag att det är värt att må lite skit om det betyder att allt fortfarande går åt rätt håll. 🤞❤️ 
  • EFW
    RH93 skrev 2024-10-15 12:07:53 följande:

Hej allihopa.
    Har följt lite i bakgrunden efter vår misslyckade ET. Nu har jag fått mens och pratat med kliniken om FET. Fick välja om jag ville komma in för ultraljud och ta ovitrelle inför återföringen och valde det då det va längesen jag använde ägglossningstest och min cykel inte har varit helt regelbunden senaste tiden. Så ultraljud planerat till den 25e. 

Känner mig inte så taggad den här gången och mycket oro över att embryot inte ska överleva upptining eller inte fästa. Samtidigt försöker jag tänka att detta ändå blivit en blastocyst och har goda chanser. Mycket tankar.

Har ni som gjort FET fått progesteron också? 

Jag har fått ta progesteronet samt Ovitrelle i naturlig cykel. 😊
  • EFW
    BaeA skrev 2024-10-20 07:52:35 följande:
    Ja, de skickar vätskan till Italien där de kommer att se om de finns några avvikelser i några av embryorna. Det är när man låter folliklarna växa som vanligt (utan medicinering, man kan ev få Letrozol) men sedan tar man en ÄL spruta för att hålla koll på exakt dag för återföring. vissa får även progesteron support sen.  
    Det är så min klinik gör 😊 Tycker det känns så skönt att de har exakt koll på äl! Sedan har jag tagit progesteronet fram till testdag. 
  • EFW
    RH93 skrev 2024-10-25 16:41:55 följande:

Hej alla kämpar.

Idag var jag på ultraljud för att kolla hur det såg ut inför FET. Läkaren säger då att hon ser något som gör att hon vill göra en äggledarspolning. Vi gjorde inte detta i utredningen den här gången och hon sa att man inte brukar det när man fött ett barn och det gått bra.

Spolningen visade en polyp på 7-8mm. Hon rekommenderade att ta bort den då hon bedömde att den stör och gör det svårare för ett embryo att fästa. Eftersom jag inte har några besvär från den får jag dock inte göra det landstingsfinansierat. Hon skickade remiss till en privat klinik där hon sa att man brukar få tid inom 1 månad, det kommer kosta runt 15 000 bara för att ta bort den. Sen måste man vänta en menscykel till innan man gör återföring. Det kommer alltså troligen bli i januari.

Bebis blir det alltså inte förrän tidigast nästa höst om detta då lyckas. Jag bröt ihop fullständigt när jag gick därifrån. Är tacksam att detta upptäcktes och jag kan åtgärda det. Men tiden bara går och de drömmarna jag haft kring en stor familj och barn tätt försvinner bara längre bort. Och pengarna bara sinar.. går verkligen inte för någon utomstående att förstå hur tungt det är att försöka hålla hoppet uppe och sen få såna här käftsmällar hela tiden. 

Men så trist! ❤️ Skickar massa styrketränat till dig! ❤️ Hoppas att detta gör så att det blir eran tur nästa gång. 
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-10-31 15:11:01 följande:

Heeej! 

ja jag gjorde det och det var positivt🙏🙏 men försiktigt glad då jag har kemiska och MA i bagaget! Men glad det iaf fäst så får vi hoppas på det bästa! 

förstår du väntar tills imorgon och skönt med blodprov så får man mer säkra svar🙏 åh ja det kan verkligen vara både och, jag har haft mindre molvärk denna gång men iaf ömma bröst som kommer och går lite! Så analyserar ju allt och livrädd att mista detta igen❤️
    hör av dig när du fått svar, håller alla tummar

Men grattis!! Nu håller vi tummarna att det är nu det händer ❤️❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-11-09 08:33:08 följande:

Milstolpe för oss idag att få 3+ på veckoteste!är i v 5+1 om jag räknat rätt!  aldrig fått det innan🙏men fortf försiktigt glada🙏❤️

Åååå så härligt! Förstår känslan så väl ❤️ Den där försiktiga glädjen har suttit i hos mig ända till i dag när vi nu är 12+1 och hörde hjärtljuden med doppler här hemma på morgonen. Börjar tro att detta kommer gå vägen nu 😭

Håller tummarna stenhårt för din skull!!! ❤️❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024