Kan man få familjehem fastan ens egen familj är vanlig
Orkar inte längre.
Tonåringen 14 år har slagit hål i sin vägg, igen. Skriker o kallar alla fula saker. Konstant aggressiv. Jag mår dåligt, alla mår dåligt. Skolan föreslog en utredning men hon vägrade gå dit. Eftersom hon är 14 skickar dom ingen remiss ändå. Har sökt bup själv men dom säger att det inte är tillräckligt stora problem för att få hjälp av dom.
Så här har det varit i flera år nu, ständiga utbrott. Hela familjen är som i gisslan. Vi kan inte åka nånstans, blir bara bråk. Åker på småsaker med de andra i familjen men man kan glömma att åka på semester tex.
Vi är en helt vanlig familj, dricker aldrig alkohol, har aldrig gjort våra barn illa, skriker inte på barnen. 2 av barnen är vanliga normalfungerande barn men inte tonåringen. Har vanliga jobb. Bor välordnat i villaområde. Ingen psykisk sjukdom eller nåt annat. Har gått olika kurser genom socialtjänsten o försökt ändra så mycket hemma med tydlighet, rutiner. Gör allt för att minska konflikterna men det går inte. Tonåringen har det ett enslingen väldigt bra här hemma men beter sig som en skit.
Hon säger att hon hoppas jag ska dö, att hon ska döda alla i familjen, att vi ska dö i en bilolycka osv.
Jag orkar verkligen inte. Är det någon som vet vad man kan göra? Kan man få en fosterfamilj även om det inte är fel i familjen? Förstår ni hur jag menar? Blir det en stor utredning och finns det risk att mina andra barn kan komma i kläm? Yngsta är fem. Andra är också tonåring och kan ju ge en klar bild av vår familj.