• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (r)
    Anonym (Do) skrev 2024-06-02 23:11:33 följande:
    Vad är det för universitetsutbildning du ska läsa?
    " AI-generad kunskap i manipulation 101"
  • anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-02 23:11:08 följande:
    Ja det är kört

Ja du borde agerat mer och tidigare

Varför skulle det vara kört? Jag hinner fixa något på platsen vi ska vara på eventen och kan bjuda in henne till något roligt. 

Vad tänker du rörande de olika hindren som finns då som gör det komplext? Avstånd, hur snabbt jag föll för henne och hur det kan tolkas fel ex.

• anonym05swe
    Anonym (r) skrev 2024-06-02 23:14:00 följande:
    " AI-generad kunskap i manipulation 101"
    Väldigt omogen kommentar. 
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-02 23:14:17 följande:

Varför skulle det vara kört? Jag hinner fixa något på platsen vi ska vara på eventen och kan bjuda in henne till något roligt. 

Vad tänker du rörande de olika hindren som finns då som gör det komplext? Avstånd, hur snabbt jag föll för henne och hur det kan tolkas fel ex.

Läs igenom tråden igen så har du massor med svar på de frågorna.
  • Anonym (Do)
    Vad är det för universitetsutbildning du ska läsa?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-06-02 23:14:17 följande:

Du skriver själv bara om problem. Hur tror du ni skulle växa in i det? Vad betyder det för dig?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-06-02 23:17:26 följande:
    Du skriver själv bara om problem. Hur tror du ni skulle växa in i det? Vad betyder det för dig?
    Genom att prata på event, och sedan bjuda in henne på något privat på eventet där man kan vara själv med henne på ledig tid. Att växa in i ett förhållande innebär att man kommer in i en relation utan att "dejta" i traditionell mening utan snarare att träffas och så utan att behöva göra en grej av det och inte tolka saker fel och växa in i det utan press och stress.
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-06-02 22:53:56 följande:
    Varför just enbart så? Kan jag inte växa in i ett förhållande med henne genom eventen? 
    Jag träffar min frisör var 6:e vecka, vilket är mer ofta än vad du träffar tjejen.

När jag träffade min partner, som jag varit ihop med I snart 35 år, så träffades  vi varje eller varannan dag I början, innan vi ens blivit ihop. Och vi träffades bara vi två, inte med en massa andra folk. 

Du tror att du "ska växa ihop med henne" på 2 event, jag gissar på scouterna, där det är en massa aktiviteter och folk. Där tänkte du be henne följa med avskiljt så att du kan sätta din plan I verket. Låter jäkligt creepy.

Din plan är helt dödsdömd och du kan sluta älta på FL nu, 
  • Anonym (r)
    anonym05swe skrev 2024-06-02 23:16:13 följande:
    Väldigt omogen kommentar. 
    TACK PUSS GUBBBRN FICK DU KÖRKORTET IG^ÅR
  • Anonym (r)

= nivån

snälla gå åtminstone över till någon av hns andra AItrådar

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?