• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 10:17:06 följande:

Nej, det är inte kört 

Hon vet inte ens om att jag är intresserad än.

Kört?
    Jag skrev att eftersom du inte gjort ett jävla smack med följden att hon inte ens vet att du är intresserad, finns det öht inget "det" som kan vara kört. Fattar du?

Ingenting kommer att hända. Ingen kommer att hamna. Inget kommer att utvecklas. Ingen kommer att bry sig om ifall du glor efter andra. Inget kan vara kört, för det finns inget. Du gör ingenting. Nada. Det blir inget hamnande eller omodernt dejtande eller accepterande ifrån överheten.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-15 10:22:26 följande:

Samma som igår (om det vi skrivit om innan) 

Inte vågat gå ut på djupa vatten än.

Som vadå? Vad skriver ni om?
  • Anonym (X)

Tror du nån uppskattar att prata månadsvis med samma upprepade meningar om en grej som är en ganska liten del av ens liv?

• Anonym (X)

Ja, vet du att hon är singel? Inte vad du tror utan VET du?

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-15 10:23:28 följande:

Skrev hon en enda fråga till dig sist? 

Nåt annat än hur är det med dig då?

Du inser att jag inte bara ställer samma typer av frågor hela tiden, jag bryr mig om henne på riktigt. Jag är inte heller en sådan kille som enbart bryr sig om utseende. 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-15 10:25:30 följande:

Tror du nån uppskattar att prata månadsvis med samma upprepade meningar om en grej som är en ganska liten del av ens liv?

Det undviker jag att göra, med det sagt vill jag verkligen prata på djupet med henne men är rädd för att det ska tolkas fel. Är så otroligt komplext i dessa tider. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-15 10:28:46 följande:
    Det undviker jag att göra, med det sagt vill jag verkligen prata på djupet med henne men är rädd för att det ska tolkas fel. Är så otroligt komplext i dessa tider. 
    Det är sju månader sedan du startade tråden.

Har du satt någon preliminär tidshorisont för hamnandet?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-15 10:27:43 följande:

Du inser att jag inte bara ställer samma typer av frågor hela tiden, jag bryr mig om henne på riktigt. Jag är inte heller en sådan kille som enbart bryr sig om utseende. 

Gör du inte? 

Du har här skrivit att du är rädd att upprepa dig och du skriver att ni bara skriver utligt.
    Hur bryr du dig på riktigt? Vad visar det, och vad vet du om henne på riktigt?

• Anonym (X)
    Vad undviker du, djupare samtal?
  • Anonym (X)
    VAD är komplext?!
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?