• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-04-25 09:52:25 följande:
    Då är du inte mogen, om du är så rädd. Om du är mogen och vet hur du ska vara i en relation då vet du ju hur du ska förklara för henne så hon tolkar dig rätt. 
    Jag kan fortfarande inte påverka hur hon tänker, är inte direkt så jag kan bestämma det och vi är inte i en relation. 
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-04-25 10:17:38 följande:
    Jag kan fortfarande inte påverka hur hon tänker, är inte direkt så jag kan bestämma det och vi är inte i en relation. 
    Nej, men du kan testa om hon är intresserad av dig och om detta är värt att jobba vidare på.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-04-25 08:55:38 följande:
    Jag vill göra det men då kan hon tolka det fel och så som nämnts förut.
    Hur kan hon tolka det fel?
    Menar du att hon kan tro att du är intresserad av henne? 
    Det är inte fel.
    För att ni skall kunna gå vidare måste hon tro att du är åtminstone lite intresserad, annars kommer hon inte vilja lägga tid på att träffa dig.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-04-25 10:17:38 följande:

Nej men du kan påverka om du vill ha en chans att få en relation med henne. 

Du undrar varför du skulle medvetet vänta eftersom du är mogen för en relation. Så varför väntar du? Du skriver själv att du vill vänta till sommaren. Varför, om du är mogen nu? 

Nej, anledningen till att du skjuter upp det hela tiden är att du inte är mogen. Du klarar inte av att få ett nej, du klarar inte av att hon tror du är intresserad, fast du sitter i drömmer om äktenskap o barn med henne, du klarar inte av att andra vet. Detta visar att du inte är mogen ännu, 
    När du klarar av att fråga, våga chansa osv, då är du mogen. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-04-25 10:42:25 följande:

Nej men du kan påverka om du vill ha en chans att få en relation med henne. 

Du undrar varför du skulle medvetet vänta eftersom du är mogen för en relation. Så varför väntar du? Du skriver själv att du vill vänta till sommaren. Varför, om du är mogen nu? 

Nej, anledningen till att du skjuter upp det hela tiden är att du inte är mogen. Du klarar inte av att få ett nej, du klarar inte av att hon tror du är intresserad, fast du sitter i drömmer om äktenskap o barn med henne, du klarar inte av att andra vet. Detta visar att du inte är mogen ännu, 
    När du klarar av att fråga, våga chansa osv, då är du mogen. 

Hur vet du att jag kan påverka det? Hon blir nog överraskad att jag gillar henne 

Inte samma ämne, jag väntar inte medvetet på en relation utan försöker aktivt göra saker 

Nej det är inte alls anledningen och nej jag drömmer inte om att gifta mig och ha barn med henne utan drömmer om det i allmänhet för vill ha det i framtiden med hon som blir min partner. De frågorna och farhågorna som finns är rimliga dessutom och de risker jag påpekat. 

Jag är mogen för ett förhållande 
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-04-25 10:52:01 följande:
    Besvisa det! Kontakta henne och se till att ni ses själva!
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-04-25 10:52:01 följande:
    Hur vet du att jag kan påverka det? Hon blir nog överraskad att jag gillar henne 

Inte samma ämne, jag väntar inte medvetet på en relation utan försöker aktivt göra saker 

Nej det är inte alls anledningen och nej jag drömmer inte om att gifta mig och ha barn med henne utan drömmer om det i allmänhet för vill ha det i framtiden med hon som blir min partner. De frågorna och farhågorna som finns är rimliga dessutom och de risker jag påpekat. 

Om du är mogen varför gör du då inte något? Du skjuter fram det hela tiden. Känns det moget? 

Hela tråden skriker ju ut att du är rädd, oerfaren och omogen. Du vet inte vad du ska göra, hur du ska göra. Du inbillar dig att du vet hur du är i ett förhållande trots att du saknar erfarenhet. Du tror du vet hur du ska få henne att inleda en relation med dig, trots alla råd här. Men du har ju inte lyckats med något. Hon är lika långt ifrån dig idag som hon var förra året. 

En vuxen mogen person förstår hur detta fungerar. 

• Anonym (X)

Hallå TS?

Anonym (X) skrev 2024-04-25 08:57:53 följande:

Skev hon nåt mer än att ni inte kan gå på konserten?
    Nåt som ledde till en vidare konversation, eller var det bara avgränsat till nekandet?

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-04-25 11:06:47 följande:

Om du är mogen varför gör du då inte något? Du skjuter fram det hela tiden. Känns det moget? 

Hela tråden skriker ju ut att du är rädd, oerfaren och omogen. Du vet inte vad du ska göra, hur du ska göra. Du inbillar dig att du vet hur du är i ett förhållande trots att du saknar erfarenhet. Du tror du vet hur du ska få henne att inleda en relation med dig, trots alla råd här. Men du har ju inte lyckats med något. Hon är lika långt ifrån dig idag som hon var förra året. 

En vuxen mogen person förstår hur detta fungerar. 

Det är moget att inte ta förhastade beslut med risker. 

Oerfaren ja, resten nej även fast ja, jag likt andra har rädslor för vissa saker rörande relationer. Jag följer relationscoacher med examen så ja, vet hur man ska agera såklart i en relation. Svårigheten är bara att ta sig i en relation för mig, jag vet att jag skulle vara 100% lojal och göra allt för att vi båda skulle känna oss älskade i en relation. 

Nja, är nog närmre iom att jag faktiskt har dm:at henne och ska fortsätta göra det. Men, ja som sagt hade jag helst haft målet nått redan (om vi båda vill såklart) i att vara ihop i Mars detta år hade jag helst redan nått men nu är det kört. 

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-04-25 14:37:50 följande:

Det är moget att inte ta förhastade beslut med risker. 

Oerfaren ja, resten nej även fast ja, jag likt andra har rädslor för vissa saker rörande relationer. Jag följer relationscoacher med examen så ja, vet hur man ska agera såklart i en relation. Svårigheten är bara att ta sig i en relation för mig, jag vet att jag skulle vara 100% lojal och göra allt för att vi båda skulle känna oss älskade i en relation. 

Nja, är nog närmre iom att jag faktiskt har dm:at henne och ska fortsätta göra det. Men, ja som sagt hade jag helst haft målet nått redan (om vi båda vill såklart) i att vara ihop i Mars detta år hade jag helst redan nått men nu är det kört. 

Repeat, repeat, repeat! Inte ett steg närmare på sex månader. Du är patetisk!

Vad skulle krävas för att du skulle fråga henne om att träffas bara ni två? Vad behöver ha hänt som förändring till den nuvarande situationen? 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?