• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)

När hon nu sa nej till att träffas är det bara att ge upp, hur mycket tydligare ska hon behöva vara?

• Anonym (Lugn)
    Anonym (X) skrev 2024-04-22 17:13:04 följande:

När hon nu sa nej till att träffas är det bara att ge upp, hur mycket tydligare ska hon behöva vara?

Verkligen! Har väldigt svårt att TS på allvar nu. Även han måste ha fattat vid det här laget.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-22 17:05:26 följande:

Vi kommer ses i sommar och jag ska dm:a henne mer.

Ni ska ses med en massa annat folk ja. På de träffar som varit har ni inte hängt ensamma med vilje.
    Vad skulle vara annorlunda i sommar?

Jaha, ska du messa henne mer än en gång i veckan nu? Varför det när du då bara är rädd för att upprepa sånt ni skrivit redan för att ni inte har nåt att prata om?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-04-22 17:12:29 följande:
    Fast det är ju med organisationen. Du har ju själv sagt att ni inte hinner umgås ensamma där. Så vad ska det leda till?
    Jag kan skriva med henne innan, bjuda in henne till något som förhoppningsvis leder till att vi två ses på typ en enkel fika.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-04-22 17:27:53 följande:
    Jag kan skriva med henne innan, bjuda in henne till något som förhoppningsvis leder till att vi två ses på typ en enkel fika.
    Visst. Då kan du lugnt luta dig tillbaka nu, du har en plan. Du behöver inte göra något, bara vänta några månader och under tiden drömma om att du kommer att våga bjuda ut henne.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-04-22 17:27:53 följande:
    Va bra! Då får du skriva i sommar sedan och berätta hur det gick.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-04-22 17:32:00 följande:
    Visst. Då kan du lugnt luta dig tillbaka nu, du har en plan. Du behöver inte göra något, bara vänta några månader och under tiden drömma om att du kommer att våga bjuda ut henne.
    Sen kommer det allt närmre att hon ska göra lumpen och han flytta, så han skjuter på det... Nej, TS ger inte ett helt intresserat intryck.

Var mer på med nästa tjej TS, det är mitt bästa råd.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2023-11-22 13:36:34 följande:
    Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

Nästa gång du träffar nån du gillar så ja, bjud ut henne på en fika, bowling eller promenad så ni träffas bara ni två. Är hon så trevlig som du tror, och hon verkar vilja träffas mer så bjud ut henne på en dejt.
    OBS: räkna inte med att en dejt är bindande för giftermål eller att det ska ta ett visst antal dejter innan du säger att du gillar henne. Att ni går på dejt är i sig ett tecken att ni är intresserade av varandra, men ni behöver umgås som presumtivt par innan ni vet det, det är inte konstigt, slampigt eller "modern dejting" att göra så.

Ja, du är feg om du inte gör nåt utan avvaktar i flera månader för att den nya tjejen inte ska ana att du gillar henne innan ni knappt lärt känna varandra.

Fråga inte om råd nästa gång om du ändå inte kommer lyssna på dom utan tror du vet bäst trots att din erfarenhet är noll.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-22 17:53:32 följande:
    Nästa gång du träffar nån du gillar så ja, bjud ut henne på en fika, bowling eller promenad så ni träffas bara ni två. Är hon så trevlig som du tror, och hon verkar vilja träffas mer så bjud ut henne på en dejt.
    OBS: räkna inte med att en dejt är bindande för giftermål eller att det ska ta ett visst antal dejter innan du säger att du gillar henne. Att ni går på dejt är i sig ett tecken att ni är intresserade av varandra, men ni behöver umgås som presumtivt par innan ni vet det, det är inte konstigt, slampigt eller "modern dejting" att göra så.

Ja, du är feg om du inte gör nåt utan avvaktar i flera månader för att den nya tjejen inte ska ana att du gillar henne innan ni knappt lärt känna varandra.

Fråga inte om råd nästa gång om du ändå inte kommer lyssna på dom utan tror du vet bäst trots att din erfarenhet är noll.

Jag har följt råden (dm:at med henne en del totalt) som folk sade att jag skulle och pratat med henne på riktigt när vi sågs senast. Det är inte kört att det blir oss absolut inte. Så jag förväntas alltså 1. Falla för någon annan? 2. Dejta flera personer åt gången och göra saker med dem samtidigt utan att gå exklusivt? 

Jag vill helst dejta en person åt gången och bli exklusiv vid kanske den 4-5:e dejten om vi båda är okej med det. Men mitt huvudfokus nu är fortsatt hon jag har känslor för som jag ska göra det som jag skrev förut om. 

Feg? Det är pga känslor och mina rädslor som är befogade jag inte erkänt mina känslor och våga bjuda ut henne än. 

Jo, jag har redan följt en mängd råd.

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-04-22 17:34:16 följande:
    Va bra! Då får du skriva i sommar sedan och berätta hur det gick.
    Ja, det gör jag. Vi ses på det eventet i Juli på en viktig plats i Sverige. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?