• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-04-11 19:17:33 följande:

Hur kan den här tråden vara så populär? 152 sidor. Och flera månader senare har folk inte tappat intresset 

Jag tror många känner igen sig i ung grabb som drömmer om kärlek. Jag var nog mer inne på brudar och bärs än långvarigt när jag var i hans ålder, men ändå.
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-04-11 19:17:33 följande:

Hur kan den här tråden vara så populär? 152 sidor. Och flera månader senare har folk inte tappat intresset 

Jag tror många känner igen sig i ung grabb som drömmer om kärlek. Jag var nog mer inne på brudar och bärs än långvarigt när jag var i hans ålder, men ändå.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-04-11 18:19:18 följande:

För flera månader sen? Kände henne inte lika bra då som nu men ja, ska bjuda ut henne absolut när det går för oss båda. 

Hur menar du att jag är en mes? Är man verkligen en dålig person bara för man inte enkelt kan ragga upp folk och hamna i en relation? 

Vill verkligen kunna hamna i en långsiktig relation med henne eller någon annan tjej om inte vi blir ihop (som jag verkligen vill)

För att hamna i en långsiktig relation måste man börja någonstans. Man måste våga ta steget  

Du som person förlorar bra på att du hKatvupp dig på vad andra tycker och tänker. Det är inte viktigt. Du är inte så viktig för de flesta än att de orkar bry sig ens 5 min.

Vill du ha henne måste du göra något mer aktivt. Eventuella inbillade negativa följder får inyr stå ivägen då kommer du aldrig någonstans. 

Om du inte gör något mer aktivt - bjud ut henne bara ni två- så kommer inget hända.
    Ger du upp så lätt?
    Tänk på Romeo och Julia.de trotsade hela släkten för att få vara tillsammans. Inte tänkte de "det kanske blir pinsamt sedan"?

Du kan hantera det som kommer sedan.
    Det är NU du måste agera. Annars förlorar du henne. Men det kanske är värt det för att slippa visa att du är kär.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-11 19:20:16 följande:
    Man kan inte leva i oro för vad andra ska tycka. Att gilla nån är inget fult, så vad spelar det för roll om andra vet det?
    Är en privatsak mellan oss enbart. Vill enbart att andra ska veta om vi blir ihop, om hon avvisar vill jag att ingen känner till det.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-04-12 08:48:58 följande:
    Är en privatsak mellan oss enbart. Vill enbart att andra ska veta om vi blir ihop, om hon avvisar vill jag att ingen känner till det.

Då kommer det aldrig bli ni två. För hon kan göra slut efter två veckor eller 20 år. Ska ni ha ett hemligt förhållande? 

Din rädsla gör att inget kommer att hända. Även om hon tar första steget kommer du inte att våga, eftersom du då kommer vara rädd för att hon inte kommer att gilla dig när ni blir ihop. 

• Anonym (...)
    Anonym (K) skrev 2024-04-12 02:16:20 följande:
    För att hamna i en långsiktig relation måste man börja någonstans. Man måste våga ta steget  

Du som person förlorar bra på att du hKatvupp dig på vad andra tycker och tänker. Det är inte viktigt. Du är inte så viktig för de flesta än att de orkar bry sig ens 5 min.

Vill du ha henne måste du göra något mer aktivt. Eventuella inbillade negativa följder får inyr stå ivägen då kommer du aldrig någonstans. 

Om du inte gör något mer aktivt - bjud ut henne bara ni två- så kommer inget hända.
    Ger du upp så lätt?
    Tänk på Romeo och Julia.de trotsade hela släkten för att få vara tillsammans. Inte tänkte de "det kanske blir pinsamt sedan"?

Du kan hantera det som kommer sedan.
    Det är NU du måste agera. Annars förlorar du henne. Men det kanske är värt det för att slippa visa att du är kär.
    Kan möjligtvis vara så att TS tror att sannolikheten är mycket liten att hon är intresserad. Alltså stor sannolikhet att det, som han anser, blir pinsamt sen.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-04-12 08:48:58 följande:
    Den som aldrig tar några risker kommer heller aldrig vinna.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-04-12 09:21:45 följande:

Då kommer det aldrig bli ni två. För hon kan göra slut efter två veckor eller 20 år. Ska ni ha ett hemligt förhållande? 

Din rädsla gör att inget kommer att hända. Även om hon tar första steget kommer du inte att våga, eftersom du då kommer vara rädd för att hon inte kommer att gilla dig när ni blir ihop. 

Jo jag skulle absolut våga vara ihop med henne. Vill dock inte att andra ska veta att jag gillar henne såvida vi inte blir ett par. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-04-12 09:24:00 följande:
    Den som aldrig tar några risker kommer heller aldrig vinna.
    Har tagit risker för henne genom att dm:a henne och aktivt söka kontakt med henne. Gillar hennes stories men bara inte sagt alla mina känslor för henne.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-04-12 14:16:52 följande:
    Har tagit risker för henne genom att dm:a henne och aktivt söka kontakt med henne. Gillar hennes stories men bara inte sagt alla mina känslor för henne.
    Ännu en gång, att kompisskriva med någon är INTE att ta en risk.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?