• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-04-11 19:05:49 följande:
    Fast hon har inte återkommit på 10 dagar? Du märker att hon inte verkar så sugen på det va?
    Vill du få vatten på din kvarn eller nåt? Är du glad om det går dåligt för TS?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-04-11 19:08:55 följande:
    Det är din tolkning och får stå för dig.
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-04-11 19:10:05 följande:
    Det är din tolkning och får stå för dig.
    Nej, det var en fråga till dig? Vill du det ska gå bra för TS?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-04-11 19:08:55 följande:
    Försöker få TS att agera istället för att göra upp tankescenarion i huvudet.
    ?Men häng med oss på konserten? är en velt annan sak än ?Vi kan gå på konserten bara vi och dela hotellrum?, det blir ytterst märkligt om de går in med olika förväntningar.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-04-11 17:35:19 följande:

Tönt? Mina handlingar gör jag för jag värnar henne. Vill inte trötta ut henne eller överbelasta hennes känslor. 

Ska absolut göra mer för henne. Jag som person är inte så risktagande (ja, inte lett till något förhållande tyvärr)

Du värnar inte om henne, du är livrädd och förhalar för att du inte vet hur nästa steg ska se ut och hur du ska agera. 

Vi ser att du inte är risktagande och det är okej men få det inte att låta att du avstår av respekt för henne eller er framtid, det är endast för att du är osäker/rädd/ovan. Använd rätt ord och försök inte få det att framstå som något det inte är.
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-04-11 19:12:02 följande:
    Nej, det var en fråga till dig? Vill du det ska gå bra för TS?
    Jag hoppas TS hittar nån han blir lycklig med, men jag tror inte det är den här tjejen som han inte känner.
  • Anonym (...)
    Anonym (X) skrev 2024-04-11 19:12:18 följande:
    Försöker få TS att agera istället för att göra upp tankescenarion i huvudet.
    ?Men häng med oss på konserten? är en velt annan sak än ?Vi kan gå på konserten bara vi och dela hotellrum?, det blir ytterst märkligt om de går in med olika förväntningar.
    Tror TS att de ska dela hotellrum eller vad menar du nu?
  • Anonym (...)

Hur kan den här tråden vara så populär? 152 sidor. Och flera månader senare har folk inte tappat intresset 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-11 14:05:07 följande:

Vill verkligen att det ska bli något mellan oss men är så rädd för dels avvisning men framförallt att personer ska bry sig om det. Jag föredrar liksom långsiktiga förhållanden som leder till stora saker långsiktigt.

Man kan inte leva i oro för vad andra ska tycka. Att gilla nån är inget fult, så vad spelar det för roll om andra vet det?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-04-11 19:14:32 följande:
    Tror TS att de ska dela hotellrum eller vad menar du nu?
    Ja, det stod nåt om det tidigare i tråden.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?