• Anonym (ganska rädd)

    Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

    Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

    Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

  • Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (enstaka galningar)
    Anonym (20 år) skrev 2023-11-20 20:20:51 följande:

    Vet inte, verkar vanligt förekommande i Sverige, via forum och över medier.. 

    Imagine att du går och försöker göra ditt bästa med att jobba och vara en bra människa. Och sen en dag, står det en massa feta kvinnor och skriker #inteerkvinna och en jävla massa konstig trams..


    Att så fort du försöker yttra din åsikt på nätet, så blir du anklagad för att vara en våldtäktsman, för det är alla män... Och det är inte individens problem för att den är störd, utan tumregeln är att det handlar inte om sjuka individer, utan "det är uteslutande män"... 

    Att du inte har lika lätt att få jobb längre, för det ska nästan uteslutande enbart gå till kvinnor.. 

    Att när du berättar om ett kärleksproblem, så är "sex är inte någon rättighet".. Vad fan betyder det ens? Är det någon på hela den här planeten som har uttryckt det? För jag har precis som andra talare här i tråden innan mig, då aldrig sett någon uttrycka några såna åsikter.. Endå är det en punchline som folk återkommer med i tråd efter tråd, om och om och om igen.. Och alla som använder det uttrycket har en sak gemensamt... Och det är att dom helt totalt, och av ingen anledning alls, sitter på forum hela dagarna och hatar på just män.. 

    Vad dom jobbar med vet jag inte.. Om dom har sin bas i Ryssland, det har jag ingen aning om. Men jag har hört om det i över 30 år nu ungefär.. Och dom som säger sånt, dom säger det på svenska iaf.. Och det är uteslutande just kvinnor, och riktigt jävla sjuka och obehagliga män.. Så visst fasen finns det "runt mig".. 

    Sett det i 30 år.. Dagligen.. 

    Även en utveckling som konstant har varit påhejad utav våra egna medier.. 

    Menar du att du inte har sett det? Är det nyheter? 


    Nu var min fråga hur du kände dessa kvinnor när du svarade att dom fanns i den närhet, om dina kvinnliga vänner hatade män eller dina kvinnliga arbetskollegor uttryckte manshat.
    Om det var kvinnor du umgås med eller träffar dagligen ofta, som alltså uttrycker manshat till dig eller så du hör.
    Jag menade alltså kvinnor du pratar med inte kvinnor på nätet eller du läser om.
    Känner du många kvinnor i din närhet som uttrycker hat mot män?

    Jag har hört och läst vissa personer på nätet, i skrift och på tv uttrycka hat och det av både kvinnor och män, ungefär lika mycket kvinnohat som manshat men att det är så utbrett så att många har ett hat mot det andra könet, nej det känner jag inte igen.
    Det förekommer inte bland vänner, arbetskollegor, släkt och andra jag träffat på ett utbrett sätt och ingen jag känner har uttryckt att dom tycker att det är ett utbrett fenomen nej.
    Nej jag upplever det som utbrett på nätet men inte ute i verkliga livet.
    Det var därför jag ville veta hur du känner/träffar dom personerna om det var bland dina vänner, arbetskollegor osv.
    Är det många kvinnor du träffar som uttrycker manshat till dig? 
  • Anonym (Patetiskt)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-20 16:35:10 följande:
    Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

    Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

    Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?


    Ska vi ta fram statistik på brott begångna av män mot kvinnor? Hur många kvinnor sexuellt ofredas, våldtas, misshandlas, hotas och mördas av män?

    tänk om män kunde skaffa ett lite bättre rykte så kanske ni ökar i popularitet. istället slår vissa sig på bröstet och tror vi kvinnor förväntas bli både kåta glada och tacksamma. nej fyfan. Kvinnor vet bättre och inser att de förtjänar bättre. Så den där looser mentaliteten som misogyna incels uppvisar kommer öka splittringen. Varsågoda. Ni har skapat det.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-20 18:31:17 följande:
    Du fortsätter i samma mönster som i andra trådar och väljer att trycka till män på ett osakligt sätt. Varför kan de inte få definiera sig själva utan att ni ska göra det åt dem?
    För det första är inget jag skriver osakligt.
    För det andra får du kalla dig vad du vill men om du har din egen tolkning av begrepp som skiljer sig ifrån gängse uppfattning så bli inte förvånad om folk inte förstår vad du menar så länge du inte förklarar vad du avser.
    För det tredje är jag själv en man som länge hade svårt att träffa kvinnor och vet hur svårt det kan vara och kännas. Men jag går igång på alla cylindrar då män indikerar att det är kvinnors fel och inte fattar att de behöver jobba med sig själva. Säger inte att det är lätt, det tog lång tid för mig men det var det värt.
  • Anonym (20 år)
    Anonym (enstaka galningar) skrev 2023-11-20 20:59:31 följande:
    Nu var min fråga hur du kände dessa kvinnor när du svarade att dom fanns i den närhet, om dina kvinnliga vänner hatade män eller dina kvinnliga arbetskollegor uttryckte manshat.
    Ah i see, du vill få det att låta "inte så vanligt" alltså? 

    Vad förvånad man blir. Det är nästan som att när man berättar om det så blir man inte direkt tagen heller på allvar.. 

    Jag upplever det som utbrett, och det är bara att slå på tv'n och kolla på vad som sägs där hela dagarna.. Och visst är det i min omgivning.. Då sverige är relativt litet land, och jag har hört dessa åsikter uttryckas utav kvinnor här nästan varje dag i över 30 år.. 
  • Anonym (Näru)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-11-20 22:07:26 följande:
    För det första är inget jag skriver osakligt.
    För det andra får du kalla dig vad du vill men om du har din egen tolkning av begrepp som skiljer sig ifrån gängse uppfattning så bli inte förvånad om folk inte förstår vad du menar så länge du inte förklarar vad du avser.
    För det tredje är jag själv en man som länge hade svårt att träffa kvinnor och vet hur svårt det kan vara och kännas. Men jag går igång på alla cylindrar då män indikerar att det är kvinnors fel och inte fattar att de behöver jobba med sig själva. Säger inte att det är lätt, det tog lång tid för mig men det var det värt.
    Jag tror inte ett dugg på att du är en man. Om du inte ser dessa utbredda generaliseringar även om män på FL så är du troligtvis även blind.

    Det finns alltså muppar i båda läger som hänger här, som bara väljer att se saker ur ett perspektiv och som visar upp en osund frustration kring det motsatta könet.
  • Anonym (enstaka galningar)
    Anonym (20 år) skrev 2023-11-21 03:01:30 följande:
    Ah i see, du vill få det att låta "inte så vanligt" alltså? 

    Vad förvånad man blir. Det är nästan som att när man berättar om det så blir man inte direkt tagen heller på allvar.. 

    Jag upplever det som utbrett, och det är bara att slå på tv'n och kolla på vad som sägs där hela dagarna.. Och visst är det i min omgivning.. Då sverige är relativt litet land, och jag har hört dessa åsikter uttryckas utav kvinnor här nästan varje dag i över 30 år.. 
    Nej jag vill verkligen höra om du umgås med kvinnor på te x din arbetsplats eller om du umgås med kvinnor som uttalar sig så.
    Eftersom du sa att du upplevde det i din närhet trodde jag att du  personligen fått höra saker ifrån kvinnor. 
    Några måste ju umgås eller ha dom i sin närhet  som te x arbetsplats och du sa att du hade det så jag uppfattade det som att du hade fått höra saker riktat mot dig.
    Jag tycker att det vore intressant hur dom säger saker direkt då till män.
    Jag förstår att du sett på tv men har du hört kvinnor säga så direkt till dig?
    Men eftersom du säger att det är vanligt måste ju några män umgås med dessa kvinnor eller hur?  och det vore intressant att höra då hur dom säger och beter sig direkt mot folk och inte då bara hur dom säger i tv eller media.
    Det var därför jag frågade om arbetsplats, om du t ex jobbade inom något där många kvinnor har något extra mot män.
    Hade varit intressant att höra vad kvinnor hade sagt tjust dig, om du personligen hade fått möta manshat, eller pratar du enbart om manshat i allmänhet dvs hat inte riktat mot personer utan som allmänna gruppen män?

    Och ja, jag själv känner inga som utpräglat har varken mans eller kvinnohat men det betyder ju inte att det inte finns åt båda hållen, det existerar självklart både man och kvinnohat i olika former men precis som jag skrev tidigare så upplever jag att det är mycket på nätet och diskussionsforum än vad det är ute i vardagslivet bland folk, jag hör inte folk prata med varandra på sådant vis bland vänner och på jobbet som det görs här på FL tex.
    Det var därför jag ville höra om du upplevde det likadant på jobbet mm som här då jag uppfattade att du skrev att du gjorde det när du skrev att du hade det i din närhet, men missuppfattade jag dig? du menade också nätet, tv eller annan media eller hade du det på jobbet eller bland vänner?
    Några måste ju dessa kvinnor jobba och umgås med och det vore intressant att höra om dom uttrycker saker direkt till män då, och jag uppfattade att du var en av dom som gjorde det, gör du alltså inte det? eller gör du det?
  • Anonym (ja ja)
    Anonym (20 år) skrev 2023-11-20 20:20:51 följande:

    Vet inte, verkar vanligt förekommande i Sverige, via forum och över medier.. 

    Imagine att du går och försöker göra ditt bästa med att jobba och vara en bra människa. Och sen en dag, står det en massa feta kvinnor och skriker #inteerkvinna och en jävla massa konstig trams..


    Att så fort du försöker yttra din åsikt på nätet, så blir du anklagad för att vara en våldtäktsman, för det är alla män... Och det är inte individens problem för att den är störd, utan tumregeln är att det handlar inte om sjuka individer, utan "det är uteslutande män"... 

    Att du inte har lika lätt att få jobb längre, för det ska nästan uteslutande enbart gå till kvinnor.. 

    Att när du berättar om ett kärleksproblem, så är "sex är inte någon rättighet".. Vad fan betyder det ens? Är det någon på hela den här planeten som har uttryckt det? För jag har precis som andra talare här i tråden innan mig, då aldrig sett någon uttrycka några såna åsikter.. Endå är det en punchline som folk återkommer med i tråd efter tråd, om och om och om igen.. Och alla som använder det uttrycket har en sak gemensamt... Och det är att dom helt totalt, och av ingen anledning alls, sitter på forum hela dagarna och hatar på just män.. 

    Vad dom jobbar med vet jag inte.. Om dom har sin bas i Ryssland, det har jag ingen aning om. Men jag har hört om det i över 30 år nu ungefär.. Och dom som säger sånt, dom säger det på svenska iaf.. Och det är uteslutande just kvinnor, och riktigt jävla sjuka och obehagliga män.. Så visst fasen finns det "runt mig".. 

    Sett det i 30 år.. Dagligen.. 

    Även en utveckling som konstant har varit påhejad utav våra egna medier.. 

    Menar du att du inte har sett det? Är det nyheter? 


    Men lägg av, du gör alltså dina djupa analyser grundat på vad du ser på nätet? Det är ju samma där som här på FL, det är INTE representativt för verkligheten vilket alla som skriver sansat i den här tråden säger.

    Vi kan inte se det i verkliga livet, vi hör inte män säga att de känner sig utsatta av kvinnor eller upplever sig kränkta. Jag, 52 år, har pluggat och jobbat hela mitt vuxna liv, bytt jobb många gånger i olika städer och har aldrig hört en man säga något sådant. Inte heller bland mina vänner, ex eller nuvarande man.

    Och faktum är att du också säger att du inte sett eller hört det från en fysisk människa, bara från tv och internet där allt går ut på att skapa rubriker eller få människor att reagera, dvs överdriva och ljuga.
  • Anonym (Bä)
    Anonym (20 år) skrev 2023-11-20 20:20:51 följande:

    Vet inte, verkar vanligt förekommande i Sverige, via forum och över medier.. 

    Imagine att du går och försöker göra ditt bästa med att jobba och vara en bra människa. Och sen en dag, står det en massa feta kvinnor och skriker #inteerkvinna och en jävla massa konstig trams..


    Att så fort du försöker yttra din åsikt på nätet, så blir du anklagad för att vara en våldtäktsman, för det är alla män... Och det är inte individens problem för att den är störd, utan tumregeln är att det handlar inte om sjuka individer, utan "det är uteslutande män"... 

    Att du inte har lika lätt att få jobb längre, för det ska nästan uteslutande enbart gå till kvinnor.. 

    Att när du berättar om ett kärleksproblem, så är "sex är inte någon rättighet".. Vad fan betyder det ens? Är det någon på hela den här planeten som har uttryckt det? För jag har precis som andra talare här i tråden innan mig, då aldrig sett någon uttrycka några såna åsikter.. Endå är det en punchline som folk återkommer med i tråd efter tråd, om och om och om igen.. Och alla som använder det uttrycket har en sak gemensamt... Och det är att dom helt totalt, och av ingen anledning alls, sitter på forum hela dagarna och hatar på just män.. 

    Vad dom jobbar med vet jag inte.. Om dom har sin bas i Ryssland, det har jag ingen aning om. Men jag har hört om det i över 30 år nu ungefär.. Och dom som säger sånt, dom säger det på svenska iaf.. Och det är uteslutande just kvinnor, och riktigt jävla sjuka och obehagliga män.. Så visst fasen finns det "runt mig".. 

    Sett det i 30 år.. Dagligen.. 

    Även en utveckling som konstant har varit påhejad utav våra egna medier.. 

    Menar du att du inte har sett det? Är det nyheter? 


    Om en man uttrycker att han tycker vissa kvinnor beter sig illa, kritiserar vissa kvinnors beteende, då brukar det sluta med att kvinnor kontrar med att män våldtar och mördar kvinnor. Hur ska man kunna toppa det? Det bästa är nog att män inte öppnar sig, inte pratar om saker som får honom att må dåligt, håller allt inom sig. Kvinnor säger att det är synd att män inte gör det. Men vad händer när män gör det?

    Ja, om en man är kåt, då är det "sex är inte allt här i livet". När kvinnor är kåta, då är det plötsligt väldigt angeläget för henne att få sex NU.
    Man ser samma när det gäller kärlek eller attraktion på jobbet. Om en man är attraherad av en kvinna där, då låter det "man träffar ingen på jobbet. Kvinnor är där endast för att jobba".
    Om en kvinna är attraherad av en man på jobbet, då träffar man nån på jobbet. Det är en helt annan grej när en kvinna gillar en man på jobbet. Då finns plötsligt inga hinder. De bara försvann, lite som magi. POFF.
  • Anonym (Bä)
    Anonym (20 år) skrev 2023-11-20 20:20:51 följande:

     


    Även en utveckling som konstant har varit påhejad utav våra egna medier.. 

    Menar du att du inte har sett det? Är det nyheter? 


    Som artikeln jag läste, skriven av en kvinna, där hon tog upp hur män hånas i media av kvinnor. Det var i stil med "så som han ser ut, man förstår varför han inte får nån kvinna, höhö"
  • Anonym (20 år)
    Anonym (ja ja) skrev 2023-11-21 06:29:07 följande:
    Men lägg av, du gör alltså dina djupa analyser grundat på vad du ser på nätet? Det är ju samma där som här på FL, det är INTE representativt för verkligheten vilket alla som skriver sansat i den här tråden säger.
    Har jag skrivit att det bara sker på nätet? Nej det har jag inte väl.. Utan det jag skrev, är att det har skett under 30 år via demonstrationer, nyheter, medier, och åsikter som kvinnor har delat mellan varandra och tummat upp i propaganda syfte mot just män nu i 20 år, bland annat ute på nätet..

    Men nä, de senaste 30 åren med inkvotering utav allt annat än svenska män ute på arbetsplatser, det har inte hänt kanske? 
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?