Inlägg från: Anonym (ja ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ja ja)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (20 år) skrev 2023-11-20 20:20:51 följande:

Vet inte, verkar vanligt förekommande i Sverige, via forum och över medier.. 

Imagine att du går och försöker göra ditt bästa med att jobba och vara en bra människa. Och sen en dag, står det en massa feta kvinnor och skriker #inteerkvinna och en jävla massa konstig trams..

Att så fort du försöker yttra din åsikt på nätet, så blir du anklagad för att vara en våldtäktsman, för det är alla män... Och det är inte individens problem för att den är störd, utan tumregeln är att det handlar inte om sjuka individer, utan "det är uteslutande män"... 

Att du inte har lika lätt att få jobb längre, för det ska nästan uteslutande enbart gå till kvinnor.. 

Att när du berättar om ett kärleksproblem, så är "sex är inte någon rättighet".. Vad fan betyder det ens? Är det någon på hela den här planeten som har uttryckt det? För jag har precis som andra talare här i tråden innan mig, då aldrig sett någon uttrycka några såna åsikter.. Endå är det en punchline som folk återkommer med i tråd efter tråd, om och om och om igen.. Och alla som använder det uttrycket har en sak gemensamt... Och det är att dom helt totalt, och av ingen anledning alls, sitter på forum hela dagarna och hatar på just män.. 

Vad dom jobbar med vet jag inte.. Om dom har sin bas i Ryssland, det har jag ingen aning om. Men jag har hört om det i över 30 år nu ungefär.. Och dom som säger sånt, dom säger det på svenska iaf.. Och det är uteslutande just kvinnor, och riktigt jävla sjuka och obehagliga män.. Så visst fasen finns det "runt mig".. 

Sett det i 30 år.. Dagligen.. 

Även en utveckling som konstant har varit påhejad utav våra egna medier.. 

Menar du att du inte har sett det? Är det nyheter? 

Men lägg av, du gör alltså dina djupa analyser grundat på vad du ser på nätet? Det är ju samma där som här på FL, det är INTE representativt för verkligheten vilket alla som skriver sansat i den här tråden säger.

Vi kan inte se det i verkliga livet, vi hör inte män säga att de känner sig utsatta av kvinnor eller upplever sig kränkta. Jag, 52 år, har pluggat och jobbat hela mitt vuxna liv, bytt jobb många gånger i olika städer och har aldrig hört en man säga något sådant. Inte heller bland mina vänner, ex eller nuvarande man.

Och faktum är att du också säger att du inte sett eller hört det från en fysisk människa, bara från tv och internet där allt går ut på att skapa rubriker eller få människor att reagera, dvs överdriva och ljuga.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?