Anonym (M3) skrev 2023-11-21 14:56:52 följande:
Hat är en del av ett förtryck. Jag har frågat kvinnor om de känner sig förtrycka och de svarade också nej, så då är väl ingen förtryck då?
Nej jag tror inte att de flesta varken kvinnor eller män känner sig förtryckta i Sverige, men givetvis finns det både män och kvinnor som är det.
Du skriver det som en fråga? varför upplever du att kvinnor i stort känner sig förtryckta? du skriver ju att du har frågat kvinnor.
Vad är din åsikt, att stora delar av befolkningen är det eller?
Det ser inte jag men du kan ju ha en annan åsikt.
Anser du att män är förtyckta? anser du att kvinnor är förtryckta eller som jag ser att vissa personer är det och då kan det vara både män och kvinnor som är det.
Jag ser att dom som förtrycker andra också kan vara både män och kvinnor, hur ser du på det?
Det är ju stor skillnad på att förstå att vissa kan vara förtryckta och att säga att en stor del av befolkningen är det.
Sen är inte det samma som att alla är samma och lika och har lika villkor men förtryckta är ett starkt ord och det ser man så mycket mer av i andra länder.
Och där förtrycks en stor del av befolkningen av en mindre del som styr landet så är det ju absolut inte i Sverige.
Man förtrycks inte av sina styrande i landet som i andra länder däremot kan personer förtrycka andra.