• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (enstaka galningar)
    Anonym (M3) skrev 2023-11-21 17:32:32 följande:
    Kvinnohat nämndes i tråden innan jag pratade om manshat,men du ställde aldrig samma frågor då på samma sätt som du ifrågasätter manshatet. Varför gjorde du inte det om du inte dömer efter kön? 
    Vaför är det okej att prata om kvinnohat men om man nämner manshat så får man 1000 frågor från dig?? 
    Vad tycker du jag skall kalla det när du gör så? 

Fö så svarar jag dig som du svarar mig, så om du tycker mina svar är konstiga beror det på att du svarar mig konstigt. Jag använder samma logik om du.
    Jag försökte ställa frågor för jag är faktiskt intresserad av att förstå manshat som vissa män säger att dom upplever.
    Jag har inte på något sätt varit otrevlig men du har en aggressiv ton vilket inte alls är ok.
    Börjar på allvar inte alls tro att du pratar manshat utan DU känner agg och tyder svar på ett förutfattat sätt som jag inte ens har sagt.
    Du lägger på mig åsikter jag inte har och det är inte ok alls.
    Man jag tänker inte diskutera med någon som förolämpar mig och hittar på åsikter som jag inte på något sätt skrivit.

Jag lägger ner nu, känns bara otrevligt.
    Som sagt jag har inget manshat och är glad att jag är gift med en bra man!
  • Anonym (Öga_mot_öga)

En sak jag reagerade ganska starkt på var en diskussion om män och bilder där de är ute och fiskar (som hobby). Flera kvinnor tyckte det var oattraktivt och att fiskebilder fick mannen att själv se ut som en fisk.

Män som har "fel" hobbies och intressen och som döms ut för det. De flesta kvinnor är väl annars bara glada om män har något annat intresse än att bara leta kvinnor.

• Anonym (Bä)
    Anonym (enstaka galningar) skrev 2023-11-21 17:45:54 följande:
    Jag försökte ställa frågor för jag är faktiskt intresserad av att förstå manshat som vissa män säger att dom upplever.
    Jag har inte på något sätt varit otrevlig men du har en aggressiv ton vilket inte alls är ok.
    Börjar på allvar inte alls tro att du pratar manshat utan DU känner agg och tyder svar på ett förutfattat sätt som jag inte ens har sagt.
    Du lägger på mig åsikter jag inte har och det är inte ok alls.
    Man jag tänker inte diskutera med någon som förolämpar mig och hittar på åsikter som jag inte på något sätt skrivit.

Jag lägger ner nu, känns bara otrevligt.
    Som sagt jag har inget manshat och är glad att jag är gift med en bra man!
    Det är vardag här. Folk förvränger allt som jag säger, och hittar på saker som inte stämmer. Sen så kallas jag för den otrevligaste här. De ser inte hur otrevliga de själva är. Man vänjer sig om man hängt här ett tag.
  • Gurksoppa
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-21 17:50:55 följande:
    Det är vardag här. Folk förvränger allt som jag säger, och hittar på saker som inte stämmer. Sen så kallas jag för den otrevligaste här. De ser inte hur otrevliga de själva är. Man vänjer sig om man hängt här ett tag.
    Förvränger folk saker? eller är du inte tydlig? eller kanske inte konsekvent med dina svar? Om allt jag skulle säga blir misstolkat så är det troligen inte omvärlden som är elak och förvränger utan troligen fel i hur jag uttrycker mig.
  • Anonym (Bä)
    Gurksoppa skrev 2023-11-21 17:56:43 följande:
    Förvränger folk saker? eller är du inte tydlig? eller kanske inte konsekvent med dina svar? Om allt jag skulle säga blir misstolkat så är det troligen inte omvärlden som är elak och förvränger utan troligen fel i hur jag uttrycker mig.
    Ja, förvränger saker, och hittar på sånt som inte stämmer.
  • Anonym (JB)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-21 15:49:07 följande:
    En man som har misslyckats på olika sätt får på det här forumet oftast massor av kränkningar och fula tillmälen kastade mot sig. Han får riktigt höra att han är värdelös. Är det ett beteende som är sunt?
    Ok, det är inget jag snappat upp. Alla kan ju misslyckas, som till exempel med en utbildning. Menar du att detta är något män skulle kunna bli hatade för?
  • Gurksoppa
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-21 17:59:40 följande:
    Ja, förvränger saker, och hittar på sånt som inte stämmer.
    kan du ge exempel? Vad har du sagt och vad har tolkningen varit?
  • Anonym (så jävla trött)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-21 17:46:49 följande:

En sak jag reagerade ganska starkt på var en diskussion om män och bilder där de är ute och fiskar (som hobby). Flera kvinnor tyckte det var oattraktivt och att fiskebilder fick mannen att själv se ut som en fisk.

Män som har "fel" hobbies och intressen och som döms ut för det. De flesta kvinnor är väl annars bara glada om män har något annat intresse än att bara leta kvinnor.

Och du har aldrig sett eller hört män håna kvinnors intressen då eller?

Att man inte kan dejta en hästtjej för att hon kommer att se ut som en ardenner en dag och inte pria sin man för hästen tar all tid/pengar.

Att kvinnor inte kan vara "riktiga" gamers, de ska mobbas ut från forum och spel och kan inte ens ha ett kvinnligt nick.

Att kvinnor inte kan gilla ett band eller bilar eller allmänt ha intressen "på riktigt" för de är bara fangirls som inget kan...

Nänä, det händer säkert aldrig....
  • Anonym (M)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-21 17:38:25 följande:
    Jag menar att samma sak gäller för kvinnor som för män. Det går inte att ha en kravlista som få kan leva upp till, när man själv är ganska långt ifrån en "10-poängare" och samtidigt döma en massa män som fula, tråkiga och döma dem för minsta skavank. En dag sitter de där själva och är förfallna. Kommer de att ha samma kravlista då?
    Självklart gäller samma sak för både män och kvinnor. Ju högre krav desto svårare är det. Men jag tror ändå att kvinnor överlag inte sänker sina krav hur lågt som helst, de lever hellre ensamma. 
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?