• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-11-21 16:20:21 följande:
    Nej jag hade inte en tanke på att begå sexuella övergrepp. Inte heller hade jag tankar om att kvinnor hade för höga krav eller att sex ska fördelas rättvist. 
    Nej, precis. Varför skriver du att många andra män tänker så? Tänk om det är så att de inte är sämre än dig.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-21 18:48:13 följande:
    Nej, precis. Varför skriver du att många andra män tänker så? Tänk om det är så att de inte är sämre än dig.
    Jag skriver inte att många andra män tänker så, jag skriver att incels tänker så.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-11-21 18:52:26 följande:
    Jag skriver inte att många andra män tänker så, jag skriver att incels tänker så.
    Ja och varför skriver du det när du själv som "incel" inte tänkte så? Vad är syftet annat än att förnedra?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-21 19:12:43 följande:
    Ja och varför skriver du det när du själv som "incel" inte tänkte så? Vad är syftet annat än att förnedra?
    Jag var aldrig en incel.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-11-21 19:17:43 följande:
    Jag var aldrig en incel.
    Varför var du inte det? Är det för att du var lite bättre än andra "losers" eller varför?

Ditt eget citat:

För det tredje är jag själv en man som länge hade svårt att träffa kvinnor och vet hur svårt det kan vara och kännas.
  • Anonym (Näru)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-21 19:34:38 följande:
    Varför var du inte det? Är det för att du var lite bättre än andra "losers" eller varför?

Ditt eget citat:

För det tredje är jag själv en man som länge hade svårt att träffa kvinnor och vet hur svårt det kan vara och kännas.
    Det ska bli intressant att höra den sk Kalles svar
  • Gurksoppa

Ditt eget citat:

Antagligen vill han inte associeras med misogyna incels? är det konstigt? Att säga att man är ensam är ett konstaterande, ingen värdering. att säga att man är incel så drar man genast paralleller med de som är extrema. det är väl normalt att inte vilja bli ihopbuntad i en kategori människor som man inte delar värdering med?
  • Anonym (Kalle)

Ditt eget citat:

Man är inte incel för att man är ensam och har svårt att träffa kvinnor. Incelrörelsen innebär misogyni och att kvinnor bär skuld till ens egna tillkortakommanden. Jag är inte ens nära.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Näru) skrev 2023-11-21 19:38:47 följande:
    Det ska bli intressant att höra den sk Kalles svar
    Se svar ovan.
  • Anonym (Näru)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-11-21 19:48:20 följande:
    Se svar ovan.
    Du har fel definition av en incel. En incel är ofrivilligt sexlös. Inte våldsbejakande terrorist.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?