Inlägg från: Anonym (ganska rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (Ols) skrev 2023-11-28 21:27:58 följande:
    Vem har rätt att säga att nån annan är för kräsen och borde välja just dem? Om en kvinna hellre är ensam än nöjer sig med mindre än hon mår bra av är det väl hennes val. Men ständigt detta tjat om hur kvinnor borde sänka sina krav för att passa män. 

Jag förespråkar inte heller att säga att de flesta män är fula. Men intressant att av alla exempel jag tog upp så berörde du inte ens de mer allvarliga utan fokuserade på kräsen. Det underliggande med att kvinnor är kräsna är att de borde ändra sig så att fler män får ligga eller en relation. Vilket kvinnor inte har någon skyldighet till. 
    Folk har rätt att tycka vad de vill. Att vara kräsen är väl inte en dålig egenskap. Det är ungefär som att säga att "de är för snygga".

En man som inte kan få en relation tycker att tjejer borde sänka sina krav. Är det inte ganska lätt att förstå? Det betyder inte att det blir så, men han får tycka så.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Ja) skrev 2023-11-29 02:28:33 följande:

Fast jo det brukar framställas negativt. Hur anklagar man någon för att vara kräsen, på ett positivt sätt? Eller så att den du säger det till, uppfattar att du tycker det är någonting bra att han är kräsen?
    Negativt eller inte. Man måste tåla att höra hur män upplever situationen utan att börja hata dem. Om någon sade till mig att jag var kräsen skulle jag ta det som en komplimang.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (M) skrev 2023-11-29 19:26:13 följande:

Vad är det som händer om kvinnor inte sänker sina krav? 

Ingenting väl?
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-11-29 19:31:44 följande:
    Det borde vara positivt att "ingenting" skulle hända?

Men nej, det framställs som att världen skulle gå under om inte alla män får sig ett knull.
    Positivt för några, negativt för andra. Allt har vinnare och förlorare.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-11-29 19:48:01 följande:
    Vilket också innebär att det är kvinnoförakt att tycka att kvinnor ska "sänka sina krav" för att det är så negativt för vissa män som inte får knulla så mycket de vill.

vad kvinnor själva vill har ingen betydelse.
    Varför är det kvinnoförakt? Alla får väl ha vilka åsikter de vill. Klart det har betydelse vad kvinnor själva vill. 

Män får också höra massor av klagomål på hur män måste förändras och tål att höra det.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Ja) skrev 2023-11-29 20:49:32 följande:
    Fast du påstod ju att det inte är någonting negativt att anklaga någon så?
    Nej, jag tycker inte det. Är det anklagelsen i sig som är problemet att ingen ska få ifrågasätta hur folk beter sig? Det är väl bara att svara i så fall.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-11-30 00:08:15 följande:
    Vad skulle incitamenten vara för att kvinnor ska "sänka sina krav"? dvs knulla killar de inte själva vill ha. Ingenting, enligt den tråden, mer en begäran om att kvinnor bara ska göra det. Ingenting som handlar om vad kvinnor själva vill.

Ja, det är kvinnoförakt.
    Vad är incitamenten för män att ändra på sig som det klagas på i en annan tråd?

www.familjeliv.se/forum/thread/82664379-min-man-engagerar-sig-inte-hemma

Tänk om män kallade all sån kritik för radikal-feministiskt manshat. Löjligt. Man får klaga på vad man själv upplever.
  • Anonym (ganska rädd)
    Auditanne skrev 2023-11-30 00:16:07 följande:
    Håller med. De vill att kvinnor ska "nöja sig" istället för att bli lyckliga på riktigt. Missunnsamt så det förslår. 
    Inte säkert att man blir lycklig för att man har höga krav. Folk är mer olyckligare än nånsin nu.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-11-30 01:48:09 följande:
    Nu läser jag bara trådstarten, det är en kvinna som klagar på sin man. Du kan kalla det för "radikal-feministiskt manshat" blir inte en mer rättvisande beskrivning i alla fall.
    Det är bara för att den tråden handlar om män som det inte går under benämningen hat. Om en man hade startat en tråd där han klagar på sin fru hade det kallats för kvinnohat. Nu tycker inte jag att något av det är hat.
  • Anonym (ganska rädd)
    Auditanne skrev 2023-11-30 02:56:39 följande:
    Håller jag inte alls med om. Utan höga krav får man inte heller nån hög kvalitet på en partner. Tycker det säger sig självt.

Bevisa gärna att det är partnerbrist som gör kvinnor olyckliga idag. Och när du ändå håller på - bevisa också att kvinnor på riktigt var lyckligare förr när de hade få rättigheter och psykiska sjukdomstillstånd var mer tabu att prata öppet om. 
    Jag tittar på den äldre generationen som var födda före kriget som i de flesta fall verkar vara mer lyckliga och harmoniska än oss. De brydde sig inte så mycket om krav och har hållit ihop hela livet.

Risken med höga krav är att relationen går i kras snabbare. Man kan aldrig slappna av i förhållandet och riskerar att bli lämnad. Det skapar olycka, tror jag.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?