• Anonym (Gnällkärringen)

Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?

Har flyttat in en tjej med ett litet barn i lägenheten bredvid. Typ 2 år. Ungen är uppe sent på kvällarna och springer fram o tillbaka, sen knackar o dunsar i golvet. Vårat sovrum ligger precis bredvid och det är omöjligt sova. Vi skrev en lapp och satte upp på deras dörr där vi skrev att vi förstod dom har barn men att det vore bra om dom kunde försöka dämpa sig på nätterna. Eftersom vi kliver upp tidigt och behöver sova. Men ingen förändring det fortsätter leva om sent på kvällarna. Vad kan vi mer göra? Kontakta fastighetsägaren? Ringa störningsjouren?

• Svar på tråden Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?
  • Anonym (A)
    Anonym (Gnällkärringen) skrev 2023-11-16 14:18:14 följande:
    Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?

Har flyttat in en tjej med ett litet barn i lägenheten bredvid. Typ 2 år. Ungen är uppe sent på kvällarna och springer fram o tillbaka, sen knackar o dunsar i golvet. Vårat sovrum ligger precis bredvid och det är omöjligt sova. Vi skrev en lapp och satte upp på deras dörr där vi skrev att vi förstod dom har barn men att det vore bra om dom kunde försöka dämpa sig på nätterna. Eftersom vi kliver upp tidigt och behöver sova. Men ingen förändring det fortsätter leva om sent på kvällarna. Vad kan vi mer göra? Kontakta fastighetsägaren? Ringa störningsjouren?

Ring på dörren istället. 
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (A) skrev 2023-11-16 14:20:44 följande:
    Ring på dörren istället. 
    Exakt. Att skriva lappar blir rätt ofta fel och sabbar möjligheten till bra dialog.
  • Anonym (Gnällkärringen)
    Anonym (Nnn) skrev 2023-11-16 14:26:48 följande:
    Exakt. Att skriva lappar blir rätt ofta fel och sabbar möjligheten till bra dialog.
    Det var inte jag som skrev den  utan min son som tog ett initiativ 😅 lite fel ja. Dock är dom tysta fram till vi hunnit gå o lägga oss utan det är därefter springet o bankandet startar! O då har vi inte riktigt haft orken än att kliva upp o knacka på. 
  • Anonym (Hm)

Jag tycker man ska tänka sig för om man väljer att bo i lgh så får man ta att det bor annat folk där oxå. Inte så lätt att få tyst på ett litet barn heller 

• Anonym (Nnn)
    Anonym (Gnällkärringen) skrev 2023-11-16 14:36:08 följande:
    Det var inte jag som skrev den  utan min son som tog ett initiativ 😅 lite fel ja. Dock är dom tysta fram till vi hunnit gå o lägga oss utan det är därefter springet o bankandet startar! O då har vi inte riktigt haft orken än att kliva upp o knacka på. 

Oops! :) 
    Ring på tidigare på kvällen. Det kan vara bra att göra det när ni inte är trötta och akutsura. 

En tjock matta hade de behövt, tror jag. IKEA har för under 500-lappen. Fast den ska de själva köpa så klart! 

• Agda90
    Hur dags går ni och lägger er?
    Det ska väl vara tyst från 22 eller 23?
  • Anonym (A)
    Men knacka på innan ni lägger er. Vad är problemet?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Hm) skrev 2023-11-16 14:40:14 följande:

Jag tycker man ska tänka sig för om man väljer att bo i lgh så får man ta att det bor annat folk där oxå. Inte så lätt att få tyst på ett litet barn heller

Nej, men då får de härja någon annanstans. Typ i köket.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Hm) skrev 2023-11-16 14:40:14 följande:

Alla har heller inget större val än att bo i lägenhet.
    Och det ska man kunna utan att riskera sin nattsömn.

Här på FL verkar de flesta tycka att småungar kan få härja, skrika och rumstera om dygnet runt om så vore. Det är ju baaaaaaaaaaaaaaaaaaaarn!!! 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Trött) skrev 2023-11-16 15:16:27 följande:
    Alla har heller inget större val än att bo i lägenhet.
    Och det ska man kunna utan att riskera sin nattsömn.

Här på FL verkar de flesta tycka att småungar kan få härja, skrika och rumstera om dygnet runt om så vore. Det är ju baaaaaaaaaaaaaaaaaaaarn!!! 
    Du vet väl inte vilka problem familjen har med två åringen heller. kanske inte är så enkelt.
    hatar Sura grannar som tror dom bestämmer över hela huset 
Svar på tråden Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?