• Agda90

Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?

Anonym (Gnällkärringen) skrev 2023-11-16 14:36:08 följande:
    Det var inte jag som skrev den  utan min son som tog ett initiativ 😅 lite fel ja. Dock är dom tysta fram till vi hunnit gå o lägga oss utan det är därefter springet o bankandet startar! O då har vi inte riktigt haft orken än att kliva upp o knacka på. 
    Hur dags går ni och lägger er?
    Det ska väl vara tyst från 22 eller 23?
  • Agda90
    Anonym (Hm) skrev 2023-11-16 15:57:55 följande:
    Du vet väl inte vilka problem familjen har med två åringen heller. kanske inte är så enkelt.
    hatar Sura grannar som tror dom bestämmer över hela huset 
    Även om man har problem så ser man till att inte störa sina grannar på kvällar/nätter. 
  • Agda90
    Anonym (Nnn) skrev 2023-11-17 09:44:39 följande:
    Anonym (Trött) skrev 2023-11-16 17:53:30 följande:

Och TS, det är inte att gnälla när man begär att det ska vara tyst i huset nattetid!

Insåg just att det kanske var just detta du menade? att om man påtalar ett problem på ett sansat sätt så är det inte gnäll. För jag håller ju med om att TS ska prata med sin granne. 

Jag har en fet fördom om TS granne, och det är att hon är ett villabarn som som ung hamnat i lägenhet för första gången. Villabarn har aldrig fått lära sig hur man beter sig i lägenhet. Flera inser det ändå, men inte alla. Då blir det grannarna som får lära dem. 

Min fördom är att TS granne kör en låt-barnet-göra-var-barnet-vill metod till uppfostran. En normal förälder hade inte låtit sitt barn föra så mycket oväsen så sent på kvällen. 

Har barnet svårigheter att somna då försöker man ju hitta lösningar som gör att barnet kommer till ro, som att läsa saga. Ingen kommer till ro av att springa runt, banka och väsnas
  • Agda90
    zelgon skrev 2023-11-17 10:14:05 följande:

TS kan bo i ett tält i skogen i stället och gnälla på vinden och djur som låter istället.

Morsan kan ju inte gärna binda fast ungen mot en stol och sätta byggtejp för munnen.

Är det en tvååring så går det snart över när ungen blir äldre.

Morsan kanske ska vara en riktig morsa och se till att barnet kommer i säng? När mina var 2 var de i säng till kl 20. Barn behöver mycket mer sömn än vi vuxna. Och om ungen lever jävulen så sent på kvällen då är det dags att göra något åt vilan mitt på dagen. Kanske se till att barnet inte sover så länge eller ta bort den helt och hållet. 
Svar på tråden Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?