• Anonym (Gnällkärringen)

Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?

Har flyttat in en tjej med ett litet barn i lägenheten bredvid. Typ 2 år. Ungen är uppe sent på kvällarna och springer fram o tillbaka, sen knackar o dunsar i golvet. Vårat sovrum ligger precis bredvid och det är omöjligt sova. Vi skrev en lapp och satte upp på deras dörr där vi skrev att vi förstod dom har barn men att det vore bra om dom kunde försöka dämpa sig på nätterna. Eftersom vi kliver upp tidigt och behöver sova. Men ingen förändring det fortsätter leva om sent på kvällarna. Vad kan vi mer göra? Kontakta fastighetsägaren? Ringa störningsjouren?

• Svar på tråden Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-17 14:14:29 följande:
    Om du läser vad TS har skrivit så sker dessa störningar vid midnatt. Då får man inte störa sina grannar då dom flesta hyresvärdar har som ordningsregler att det ska vara tyst efter klockan 22.00 

Dina barn får inte leva rövare sent in på småtimmarna likt att jag inte får spela musik på högvolym 
    Ja, men det var ju dig jag svarade och inte TS. Jag har uppmanat TS att anmäla grannen till alla möjliga ställen. 
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-01-17 14:25:36 följande:
    Det har vräkts familjer för högljudda barn.

Visa gärna exempel på det. Och tänk då på att det stod specifikt småbarn i Hgf:s text. Jag vet att det har varit fall med funktionsnedsatta barn där kommunen skaffat mer passande boende till familjen. Men de har alltså inte vräkts utan flyttats. 

• molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-17 08:57:47 följande:
    Så man får inte spela musik nu hahahaha ja det får du väl tro om du vill 

Intressant när okunniga tror ungar har rätt att skrika dygnet runt men det är förbjudet att spela musik . FL i ett nötskal 
    Är det vad jag skrev? Då får du nog läsa om och läsa rätt.
    Jag skrev att musik på högsta volym inte är ok oavsett tid på dygnet.
    Så vill du spela musik på högsta volym så är det kanske du som får skaffa dig en stuga på landet.

Barnskrik är ett ljud man får tåla under dagtid. Till en viss gräns.
    Precis som andra ljud.
    Är det ett störande ljud hela tiden så ska man naturligtvis ta upp det med hyresvärden.
  • Anonym (Trött)

Jag blir bara mer och mer tacksam för mina grannar ju mer jag läser här.
    Inga småungar här inte!
    Toppen med smålägenheter, för små för att husera en familj. I hela trapphuset, och jag bor på mitten, både på längden och höjden.

Bodde i radhus bredvid en barnfamilj tidigare, herrejösses så skönt att slippa dem.

• Anonym (Kontra)
    molly50 skrev 2024-01-17 16:18:33 följande:
    Är det vad jag skrev? Då får du nog läsa om och läsa rätt.
    Jag skrev att musik på högsta volym inte är ok oavsett tid på dygnet.
    Så vill du spela musik på högsta volym så är det kanske du som får skaffa dig en stuga på landet.

Barnskrik är ett ljud man får tåla under dagtid. Till en viss gräns.
    Precis som andra ljud.
    Är det ett störande ljud hela tiden så ska man naturligtvis ta upp det med hyresvärden.
    Har redan en stuga eller rättare sagt ett sommarhus på landet 

Beror väl på vad högsta volym är. Högsta volym är ju inget du bestämmer hur hög det ska vara Hahahahahahaha 

Har jag sagt nåt annat? Och dom får tåla min musik win win eller 

Nåt mer du ville eller? 
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-17 17:59:25 följande:

Beror väl på vad högsta volym är. Högsta volym är ju inget du bestämmer hur hög det ska vara Hahahahahahaha 

Nåt mer du ville eller? 
    Om du spelar hög musik så avgör inte du om dina grannar blir störda eller inte.
    Men klaga inte på andra grannars barn osv om du själv stör dina grannar.
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-17 17:59:25 följande:

Nåt mer du ville eller? 
    Så bra. Har du sommarstuga så kan du ju åka dit om du vill spela hög musik.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Nnn) skrev 2024-01-17 15:52:20 följande:

Visa gärna exempel på det. Och tänk då på att det stod specifikt småbarn i Hgf:s text. Jag vet att det har varit fall med funktionsnedsatta barn där kommunen skaffat mer passande boende till familjen. Men de har alltså inte vräkts utan flyttats. 

Det finns flera fall men här är ett exempel: www.aftonbladet.se/nyheter/a/wed4mo/familj-vraks-pa-grund-av-barnens-lek

Så här säger Hyresgästföreningens jurist som trots allt brukar stå på familjernas sida: nyheter24.se/nyheter/inrikes/1107516-skrikiga-barn-i-lagenhet-det-har-kan-fa-en-familj-vrakt-finns-en-grans

• Anonym (Mia)

Det är egentligen inget snack om saken. Efter 22 ska det vara så pass tyst att det inte ska kunna höras in till grannarna (givetvis finns även en gräns för hur mycket som får höras även övrig tid). En bebis som gråter nattetid kan man såklart inte göra mycket åt, men att det inte ska springas på golven efter 22 är solklart.

• Anonym (Kontra)
    molly50 skrev 2024-01-17 21:25:04 följande:
    Så bra. Har du sommarstuga så kan du ju åka dit om du vill spela hög musik.
    Jag spelar musik vart jag vill. Du kan flytta om du inte gillar det 

Kan jag inte klaga?Enligt vem du dig eller HAHAHAHAHAHAHA

Du kan sluta klaga själv, Eller tog mina inlägg hårt på dig? 
Svar på tråden Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?