Svenska barn i Gaza...
Ekot rapporterar att flera svenska barn nu får lämna Gaza?
Flera svenska barn kan få lämna Gaza i dag - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Vilken förälder tar med sig barn från Sverige till Gaza?
Så oansvarigt!
Ekot rapporterar att flera svenska barn nu får lämna Gaza?
Flera svenska barn kan få lämna Gaza i dag - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Vilken förälder tar med sig barn från Sverige till Gaza?
Så oansvarigt!
jag förstår inte att man vill resa till sådana länder. Speciellt inte om man en gång lyckats fly det landet.
frågor som bör ställas till dem är?
varför reste du dit?
hur hade du råd?
hur länge var du där?
hur finansierar du ditt uppehälle och kostnaderna du har i Sverige. vad har du för inkomster från Sverige ?
hur ser din ekonomi ut?
vem reste du med?
var bodde du?
Sen undrar jag hur ?hemresan? finansieras.
Jag tror inte det finns svenska barn i Gaza. Jag tror de menar barn som kommer från Gaza men har fått ett svenskt medborgarskap och vill komma tillbaka till Sverige..
Man kan undra vad barnen gör där, vi har ju skolplikt i Sverige.
Så mkt som är konstigt
först flyr man fr gaza och får hjälp i sverige, sedan förväntas man få hjälp en gång till när man är på semester i landet man en gång flytt från.
Hmmm, tänker jag om det.
Jag tror inte det finns svenska barn i Gaza. Jag tror de menar barn som kommer från Gaza men har fått ett svenskt medborgarskap och vill komma tillbaka till Sverige..
Vi har väl skolplikt i Sverige? Och antar att bidragen fortsätter ticka in från Sverige när de hänger där nere. Och varför måste vissa av de som vill ha hjälp att komma hem ta intervjun på engelska eller arabiska trots att de säger sig ha bott i Sverige länge? Varför har de inte lärt sig svenska?
Vi har väl skolplikt i Sverige? Och antar att bidragen fortsätter ticka in från Sverige när de hänger där nere. Och varför måste vissa av de som vill ha hjälp att komma hem ta intervjun på engelska eller arabiska trots att de säger sig ha bott i Sverige länge? Varför har de inte lärt sig svenska?