Inlägg från: Anonym (Fader) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fader)

Svenska barn i Gaza...

Tom Araya skrev 2023-11-14 16:15:49 följande:
    Vilket krig?
    Väpnad konflikt mellan palestinier och Israel har varit ett i stort sett oupphörligt problem sedan staten Israel bildades. Gaza styrs av en terroristorganisation.
    De potentiella riskerna finns således i varje stund.
    Israel är en apartheidregim som har terroriserat palestinier i decennier. Israel styrs av sionister, extrema ultraortodoxa extremister som tror att de är utvalda av gud och som är djupt övertygade om att de står över alla andra.
  • Anonym (Fader)
    Ms anybody skrev 2023-11-16 01:41:48 följande:

Jag tror inte det finns svenska barn i Gaza. Jag tror de menar barn som kommer från Gaza men har fått ett svenskt medborgarskap och vill komma tillbaka till  Sverige.. 

Ja, alla barn som har svensk medborgarskap räknas som svenskar. Om Sverige inte är någon slags rasistisk apartheid där man gör skillnad på folk och folk efter deras etnicitet? 
  • Anonym (Fader)
    Anonym (UD är ingen resebyrå) skrev 2023-11-17 20:31:44 följande:
    Ok, så oom jag bosätter mig i Afrika och så såmingpom för medborgarskap i låt oss säga så är jag en kenyan?
    Ja, enligt lag och alla förekommande normer då är du kenyans medborgare. Eller menar du att judarna som bor i USA är inte amerikanska medborgare? Och att  barn födda i Sverige (som har invandrarföräldrar) är inte svenskar?  I så fall är det ett mycket rasistiskt sätt att tänka på och vi har då minst 20% av den svenska befolkningen som du tycker inte borde känna Sverige som sitt hem/land?  Är du medveten i så fall vilken splittring skapas i vårt samhälle pga sådana rasistiska åsikter?
Svar på tråden Svenska barn i Gaza...