Svenska barn i Gaza...
Ekot rapporterar att flera svenska barn nu får lämna Gaza?
Flera svenska barn kan få lämna Gaza i dag - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Vilken förälder tar med sig barn från Sverige till Gaza?
Så oansvarigt!
Ekot rapporterar att flera svenska barn nu får lämna Gaza?
Flera svenska barn kan få lämna Gaza i dag - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Vilken förälder tar med sig barn från Sverige till Gaza?
Så oansvarigt!
Vad är det för människor som åker till Gaza?
Är det sådana som flytt sitt hemland och nu återvänt till landet man "flydde" från?
Kan de 500 personerna innehålla terrorister som var med 7/10? Risken finns.
Ja kanske har de medborgarskap men särskilt svenska tror jag inte de är. Lika lite som de så kallade 500 svenskarna som är fast där. Gissar att de lyckats skaffa sig medborgarskap och får full ersättning från staten i form av socialbidrag eller liknande men lever i Gaza.
UD har avrådit från att resa dit i flera års tid. Kvinnan på tv igår pratade om att hon tyckte folk i Gaza behandlades som en andra sortens medborgare. Just precis, hon drog rasistkortet direkt.
Ja jag tycker man får skylla sig själv om man åker till ett land som UD starkt avråder från. Sen ska staten betala massa pengar för att få tillbaka dom. Säkert den bättre sortens medborgare det handlar om som inget hellre har en önskan om att accepteras som svenskar och integreras i samhället.
jag förstår inte att man vill resa till sådana länder. Speciellt inte om man en gång lyckats fly det landet.
frågor som bör ställas till dem är?
varför reste du dit?
hur hade du råd?
hur länge var du där?
hur finansierar du ditt uppehälle och kostnaderna du har i Sverige. vad har du för inkomster från Sverige ?
hur ser din ekonomi ut?
vem reste du med?
var bodde du?
Sen undrar jag hur ?hemresan? finansieras.