• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Natalina1451

Flyttade över från novembertråden då jah aldrig fick någon mens för o läsa här inne till jag kunde skriva upp mig på listan. Men det blev en akut operation/skrapning i fredags för min del så tror inte det blir bim för mig denna veckan då? även Om jag skulle haft ägglossning så borde ägget följt med graviditetsresterna ut vid skrapningen eller hur? 

så då kommer det inte finnas någon mens att få imorgon då bim borde varit? 

Är det någon som har erfarenhet? 

hade ett sent missfall den 25/10 som jag blödigt mycket efter och förra veckan tog man då bort de sista resterna på op. 

så hinner nog inte med någon bim i december, beroende på när ägglossningen kommer igång igen.. fan man blir inte klok på detta, hänger kvar iaf så får vi se om det blir bim i december eller om jag får vänta ända till januari.. 

• Cececilia
    Gloover skrev 2023-12-04 21:57:35 följande:
    Tråkigt att höra om din resa.

Jag hoppas verkligen du har rätt och att det kommer att gå igen för oss bägge två.  Tack för att du svarade 🙏 Jag känner mig så ensam i allt detta. Inga andra par i vår närhet har den här typen av problem. 
    Det kommer att gå på något vis till slut 🥰 Det kommer vara värt allt när vi väl får våra plus som stannar hela vägen ❤️
    Det är bara 20-25% chans att det tar sig varje cykel, så det är inte konstigt att det tar längre tid för en del.  Det är bara drygt att man måste just vara den delen som det tar längre tid för 😑 
    Men det är faktiskt positivt att det tagit sig en gång, då vet man att spermierna mest troligt kommer fram till ägget 🤞❤️
    Det är så lätt att känna sig ensam i att vara med om missfall, men det är många som går igenom det utan att berätta för andra. Vi har till exempel bara sagt det till fem personer, alla andra runt oss är helt ovetande. 
  • Cececilia

@natalina1451 kan inte citera.. 

åh beklagar, hoppas du kommer i form snabbt igen! 

Du borde inte få någon mens nu om de redan skrapat bort slemhinnan, men kanske får du en blödning på ren vana av kroppen. Annars får du nog vänta in en ny ägglossning och hoppas på det bästa 🤞

Jag blev också skrapad efter mitt missfall, och blödde lite till efter det och bör ha haft min första ägglossning i samband med att blödningen avtog, för fick min första mens ungefär två veckor efter att missfallsblödningen slutat. 

håller tummarna att du snart får ägglossning igen 🤞❤️

• Startingover
    Natalina1451 skrev 2023-12-05 07:53:01 följande:

Flyttade över från novembertråden då jah aldrig fick någon mens för o läsa här inne till jag kunde skriva upp mig på listan. Men det blev en akut operation/skrapning i fredags för min del så tror inte det blir bim för mig denna veckan då? även Om jag skulle haft ägglossning så borde ägget följt med graviditetsresterna ut vid skrapningen eller hur? 

så då kommer det inte finnas någon mens att få imorgon då bim borde varit? 

Är det någon som har erfarenhet? 

hade ett sent missfall den 25/10 som jag blödigt mycket efter och förra veckan tog man då bort de sista resterna på op. 

så hinner nog inte med någon bim i december, beroende på när ägglossningen kommer igång igen.. fan man blir inte klok på detta, hänger kvar iaf så får vi se om det blir bim i december eller om jag får vänta ända till januari.. 

Jag gjorde en skrapning för 5 veckor sen, en vecka innan min beräknade mens skulle komma. Mensen kom precis som vanligt, det var bara lite mindre mens än vanligt. 
  • Natalina1451
    Cececilia skrev 2023-12-05 08:07:01 följande:

@natalina1451 kan inte citera.. 

åh beklagar, hoppas du kommer i form snabbt igen! 

Du borde inte få någon mens nu om de redan skrapat bort slemhinnan, men kanske får du en blödning på ren vana av kroppen. Annars får du nog vänta in en ny ägglossning och hoppas på det bästa 🤞

Jag blev också skrapad efter mitt missfall, och blödde lite till efter det och bör ha haft min första ägglossning i samband med att blödningen avtog, för fick min första mens ungefär två veckor efter att missfallsblödningen slutat. 

håller tummarna att du snart får ägglossning igen 🤞❤️

Startingover skrev 2023-12-05 08:10:02 följande:
    Jag gjorde en skrapning för 5 veckor sen, en vecka innan min beräknade mens skulle komma. Mensen kom precis som vanligt, det var bara lite mindre mens än vanligt. 

Okej, vi får se då om det blöder till lite mer eller inte.. 

Jag blödde ingenting direkt efter operationen i fredags och ingenting i lördags bara några rosa droppar. i söndags kom det lite färskt blod och igår och idag så blöder jag mer färskt men inte någon oroväckande mängd, så det kanske är mensen ändå fast att den är mindre som du skrev startingover. 

vill ju inte missa ägglossningen så får bara köpa en hel drös med ägglossningstest nu då och börjar testa varje dag så inget missas. 
  • Jossolo

Hur går det för er alla som har haft BIM nu i helgen och dagarna som kommer? 😊 
    Jag beställde hem clearblues  gravidtest ultratidigt nu Som jag hopps kan använda om nån dag

• pippi12345
    Jossolo skrev 2023-12-05 17:54:22 följande:

Hur går det för er alla som har haft BIM nu i helgen och dagarna som kommer? 😊 
    Jag beställde hem clearblues  gravidtest ultratidigt nu Som jag hopps kan använda om nån dag

Äl11 idag, bim på fredag. Inget plus här 🥺
  • Startingover
    pippi12345 skrev 2023-12-05 18:08:50 följande:
    Äl11 idag, bim på fredag. Inget plus här 🥺
    Bim på lördag! Inte vågat testa än.. om inte mensen har kommit på fredag morgon så kommer jag att testa då, för vi har julfest på jobbet på fredag kväll 🤣
  • Jossolo

Startingover: hoppas Mensen inte kommer! Och hoppas på Pluss på fredag då 😍

Svar på tråden Bim december 2023