• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Cececilia
    Kåtisroinen skrev 2023-12-01 05:33:17 följande:
    Här sitter jag o vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bim-2 och jag GLÖMMER att testa ?! Wtf?! Har varit sjukt med covid i två veckor o får knappt sova på natten pga all hosta, vilket uppenbarligen påverkar mitt huvud :p 
    Det enda för mig är att jag har sjukt ömma bröst och jag fick en suuuuper ljust rosa flytning som kanske kan vara en nidblödning?

Jag ska sova borta hos en kompis ikväll, kan inte testa där. Hade ni väntat till söndag eller testat utan morgonurin idag?
    Annars testa med andra morgonurinen, finns de som får bättre utslag på det än första urinen på morgonen 🤞 Men risken är om du tar på em/ kväll att du blir besviken i onödan, håller tummarna 🤞 
  • Rooiboste
    Kåtisroinen skrev 2023-12-01 05:33:17 följande:
    Här sitter jag o vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bim-2 och jag GLÖMMER att testa ?! Wtf?! Har varit sjukt med covid i två veckor o får knappt sova på natten pga all hosta, vilket uppenbarligen påverkar mitt huvud :p 
    Det enda för mig är att jag har sjukt ömma bröst och jag fick en suuuuper ljust rosa flytning som kanske kan vara en nidblödning?

Jag ska sova borta hos en kompis ikväll, kan inte testa där. Hade ni väntat till söndag eller testat utan morgonurin idag?
    Åh nej. Men jag skulle nog väntat till söndag. Då lär det visa sig ännu bättre Glad. Men jag förstår besvikelsen av att ha glömt att testa i dag. 
    Spännande! Hoppas att symtomen är ett positivt tecken. Har du fått nidblödningar förut? 
  • Kåtisroinen
    Cececilia skrev 2023-12-01 05:58:46 följande:
    Annars testa med andra morgonurinen, finns de som får bättre utslag på det än första urinen på morgonen 🤞 Men risken är om du tar på em/ kväll att du blir besviken i onödan, håller tummarna 🤞 
    Jag ska se om jag kanske kan smita från jobbet o köpa ett test! Utan att vara för uppenbar 😅 jag har inte kissat sen imorse kl 05.15, så är uppe på fyra timmar nu, och bör kunna hålla till fem timmar tänker jag. O det är ju typ lika mycket som det var mellan sista kissen igår kväll o första idag.
    Rooiboste skrev 2023-12-01 09:02:31 följande:
    Åh nej. Men jag skulle nog väntat till söndag. Då lär det visa sig ännu bättre Glad. Men jag förstår besvikelsen av att ha glömt att testa i dag. 
    Spännande! Hoppas att symtomen är ett positivt tecken. Har du fått nidblödningar förut? 
    Ja så besviken..! Känner att jag också behöver ta med mig mensskydd för säkerhets skull nu liksom :/ ja, jag hoppas med verkligen! Jag har varit såå lugn denna cykeln o inte alls blivit så besatt som vanligt, men nu så nära inpå så kommer besattheten tillbaka haha 😂
    Ja jag hade nidblödning med min äldsta, en lite minidroppe dagen innan mens. Så kanske? Men det artar sig ju lite annorlunda denna gång i så fall.
  • barnlängtan89

Mensen kom igår så hoppar in här. 

Känns lite tröstlöst detta, hållit på så länge. :P Igår skickade vi in en ansökan om fetilitetsutredning, får se om den ens godkänts eller jag räknas som för gammal, var lite luddigt hur de skulle räknas, är 34 och man skulle vara under 35 men har ju inte allt för långt kvar till 35. :P

Tvekar lite nu om jag ens vill veta, vi skulle ju ta detta barn som ett plus, blir de så blir de liksom, vi har ju världens finaste barn sen innan och vårt liv är så himla bra som de är. Är inte riktigt bekväm med hur manisk jag blir med detta, vill heller "go with the flow" men istället sitter jag och testar flera dagar i förväg och lägger orimligt mycket tid på att googla allt som har med fertilitet att göra. 🙈🙈 Igår låg jag tex vaken länge och funderade på vad livmoders olika delar hette (kunde inte komma på äggstockar 😅).

Är de fler som känner såhär? Eller har några bra tips på hur jag släpper min mani lite grann? 

Har tex tagit fram flera saker jag vill prova denna cyckel, morgonsmys(sperman ska vara bäst före 7:30), ingen alkohol från och med äl(läste att de fanns möjlighet att de kan sabba vid befruktning, ev inget säkert mer kanske kan funka ev värt att prova), men de betyder helt vit jul och då måste jag ha en anledning till släkten annars kommer alla tro jag är gravid och orka med den upplevelsen. Vågar inte ens berätta om dessa galenhet för min man, för jag vet ju att jag är extrem och skäms för det men också för att det tar kål på hans lust och jag vill inte ha avelsmys det är så sjukt osexigt.

Sorry för ranten, men tack det var skönt att få ur sig. Hjärta

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 

2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - SaSeLa, 2:a barnet med en ny partner, försökt i 5,5 år.
    3/12 - Rooiboste, 2:a barnet, 7:e försöket.
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    4/12 - Gloover, 1:a barnet, 1:a försöket efter mf, totalt försök nummer 7
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    10/12 - Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöket 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    18/12- hejkoala, 3:e barnet, 3:e försöket 
    20/12 - Cececilia 1a, försökt många gånger i 2år    21/12-Anonym01082121,2:a barnet,7försöket
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
    24/12 - bebissugen91 - 1a barnet, 4e försöket
    26/12 - MacbookPro, 1 barnet, 9e försöket
    26/12 - fancyr , 3e barnet, 1a försöket 
    26/12 - barnlängtan89, 2 barnet, slutat räkna
    27/12 - Piirho89, 1:a barnet, 2:a försöket
    28/12 - DromlivetiHD, 3e barnet, 3e försöket
    29/12- Constanza, 4e barnet, 4e försöket
    29/12 - Bär, 3:e barnet, 8:e försöket efter MF
  • fancyr
    barnlängtan89 skrev 2023-12-01 09:51:15 följande:

Mensen kom igår så hoppar in här. 

Känns lite tröstlöst detta, hållit på så länge. :P Igår skickade vi in en ansökan om fetilitetsutredning, får se om den ens godkänts eller jag räknas som för gammal, var lite luddigt hur de skulle räknas, är 34 och man skulle vara under 35 men har ju inte allt för långt kvar till 35. :P

Tvekar lite nu om jag ens vill veta, vi skulle ju ta detta barn som ett plus, blir de så blir de liksom, vi har ju världens finaste barn sen innan och vårt liv är så himla bra som de är. Är inte riktigt bekväm med hur manisk jag blir med detta, vill heller "go with the flow" men istället sitter jag och testar flera dagar i förväg och lägger orimligt mycket tid på att googla allt som har med fertilitet att göra. 🙈🙈 Igår låg jag tex vaken länge och funderade på vad livmoders olika delar hette (kunde inte komma på äggstockar 😅).

Är de fler som känner såhär? Eller har några bra tips på hur jag släpper min mani lite grann? 

Har tex tagit fram flera saker jag vill prova denna cyckel, morgonsmys(sperman ska vara bäst före 7:30), ingen alkohol från och med äl(läste att de fanns möjlighet att de kan sabba vid befruktning, ev inget säkert mer kanske kan funka ev värt att prova), men de betyder helt vit jul och då måste jag ha en anledning till släkten annars kommer alla tro jag är gravid och orka med den upplevelsen. Vågar inte ens berätta om dessa galenhet för min man, för jag vet ju att jag är extrem och skäms för det men också för att det tar kål på hans lust och jag vill inte ha avelsmys det är så sjukt osexigt.

Sorry för ranten, men tack det var skönt att få ur sig. Hjärta

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 

2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - SaSeLa, 2:a barnet med en ny partner, försökt i 5,5 år.
    3/12 - Rooiboste, 2:a barnet, 7:e försöket.
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    4/12 - Gloover, 1:a barnet, 1:a försöket efter mf, totalt försök nummer 7
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    10/12 - Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöket 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    18/12- hejkoala, 3:e barnet, 3:e försöket 
    20/12 - Cececilia 1a, försökt många gånger i 2år    21/12-Anonym01082121,2:a barnet,7försöket
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
    24/12 - bebissugen91 - 1a barnet, 4e försöket
    26/12 - MacbookPro, 1 barnet, 9e försöket
    26/12 - fancyr , 3e barnet, 1a försöket 
    26/12 - barnlängtan89, 2 barnet, slutat räkna
    27/12 - Piirho89, 1:a barnet, 2:a försöket
    28/12 - DromlivetiHD, 3e barnet, 3e försöket
    29/12- Constanza, 4e barnet, 4e försöket
    29/12 - Bär, 3:e barnet, 8:e försöket efter MF

Jag kan känna igen mig lite i det du skriver. Jag är 36 och har iof två barn sen innan men då liksom bara hände det när vi planerade. Det var inte lika ?oroligt ? som den här gången. Tror det beror på att jag är lite mer påläst denna gång och tänker att jag är ?gammal? nu 😅 kollade mig förra året och då ser jag ut att ha extremt goda chanser till att bli gravid , mycket ägg. 

jag vill ändå vara väldigt säker denna gång då sjukdomar ökar ju äldre man blir så jag har faktiskt sagt till min sambo att både han och jsg inte ska dricka alkohol alls nu fram tills vi blir gravida samt inte äta så mycket raffinerad mat , jag äter folsyra och han vitaminer. Han tyckte inte alls det var konstigt att jag önskade det ☺️ 

• Cececilia

Tror också att man ska undvika alkohol så mycket som möjligt! Men sen ska man inte stressa upp sig för mycket om det skulle bli något glas i månaden. Finns många goda alkoholfria öl för fredagskvällen 😊
    Men processad mat och annat man sätter i sig kan vara minst lika illa som ett och annat glas 🥰

• Kåtisroinen

Det gick inte att hålla sig! Jag smet iväg till apoteket och testade efter 5,5 timme och jag är så glad att jag gjorde det! Kan inte riktigt smälta detta <3 en liten augustibebis om alt går som vi vill <3

• Rooiboste
    Kåtisroinen skrev 2023-12-01 12:49:13 följande:

Det gick inte att hålla sig! Jag smet iväg till apoteket och testade efter 5,5 timme och jag är så glad att jag gjorde det! Kan inte riktigt smälta detta <3 en liten augustibebis om alt går som vi vill <3

Stort grattis! Vilka fantastiska nyheter Hjärta.

Åh nu vill jag också testa igen men jag håller mig nog snällt tills på söndag Skrattande
  • Cececilia

Åh grattis 🥰
  • barnlängtan89

Åhhh grattis!! Vad underbart ju!! 🥳🥳🥳🥳
Svar på tråden Bim december 2023