• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • amiilee

Hur mycket går ni på ert sekret? Haft fertilt sekret i två dagar redan men egentligen är det för ?tidigt? då ÄL är beräknad nästa vecka. Jag tempar och tar ÄL-test också. Skadar ju inte att ligga lite tidigare men mest fundersam att det fertila sekret kom så tidigt nu? 🤞🏼☺️

• Parkblomman1
    amiilee skrev 2023-12-03 19:00:02 följande:

Hur mycket går ni på ert sekret? Haft fertilt sekret i två dagar redan men egentligen är det för ?tidigt? då ÄL är beräknad nästa vecka. Jag tempar och tar ÄL-test också. Skadar ju inte att ligga lite tidigare men mest fundersam att det fertila sekret kom så tidigt nu? 🤞🏼☺️

Jag har aldrig tempat och tagit ägglossningstest två månader. Jag har annars enbart gått på sekret. Vi fick plus efter 9-10 månader och när jag fick plus  första gången så använde jag inte ägglossningstest, inte andra gången heller.
  • Jossolo

I morse vakna jag upp och va så illamående. hoppas hoppas det är ett symptom och inte vanlig magsjuka bara haha 😂 

• Cececilia
    Jossolo skrev 2023-12-04 07:34:52 följande:

I morse vakna jag upp och va så illamående. hoppas hoppas det är ett symptom och inte vanlig magsjuka bara haha 😂 

Håller tummarna att det är ett tidigt tecken 🤞 
  • Gloover

Mensen är här. Egentligen inte alls förvånad då det är första försöket efter vårt missfall. Tyvärr börja jag lite förlora hoppet. 

Nästa BIM är 31/12. Det blir andra försöket efter missfall, totalt försök nr 8 på första barnet... Just nu gråter jag mig till sömn varenda natt. Livet känns fullständigt meningslöst. 

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF

2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - SaSeLa, 2:a barnet med en ny partner, försökt i 5,5 år.
    3/12 - Rooiboste, 2:a barnet, 7:e försöket.
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    4/12 - Gloover, 1:a barnet, 1:a försöket efter mf, totalt försök nummer 7
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    10/12 - Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöket 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    15/12 - Iriss, 1 barnet, 8 försöket efter MF
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    18/12- hejkoala, 3:e barnet, 3:e försöket 
    20/12 - Cececilia 1a, försökt många gånger i 2år    21/12-Anonym01082121,2:a barnet,7försöket
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
    24/12 - bebissugen91 - 1a barnet, 4e försöket
    26/12 - MacbookPro, 1 barnet, 9e försöket
    26/12 - fancyr , 3e barnet, 1a försöket 
    26/12 - barnlängtan89, 2 barnet, slutat räkna
    27/12 - Piirho89, 1:a barnet, 2:a försöket
    28/12 - DromlivetiHD, 3e barnet, 3e försöket
    29/12- Constanza, 4e barnet, 4e försöket
    29/12 - Bär, 3:e barnet, 8:e försöket efter MF
    31/12 - Gloover. 1:a barnet, 2:a försöket efter missfall, totalt försök nr 8.
  • fancyr
    amiilee skrev 2023-12-03 19:00:02 följande:

Med risk för att låta lite dum, hur vet man vad fertilt sekret? 
  • Cececilia
    fancyr skrev 2023-12-04 21:33:55 följande:
    Det är supersvårt! Jag hade supersvårt att avgöra det fram till att jag var hos gyn samma dag som positivt ÄL test, då kunde de se att det faktiskt var det. Innan har jag varit så osäker om det varit spermarester eller fertilt sekret. Men man får liksom hålla koll på det varje dag och dricka mycket, så ökar chansen att man identifierar vad som är fertilt sekret. 🙃
  • Cececilia

@Gloover man får bryta ihop när mensen kommer, sen får man hitta hopp igen 🥰 Försöker själv med första barnet och hittills bara ett missfall i v12 😔 
    Det kan ta tid, det viktiga är att det blir ett friskt barn till slut. Några månader hit och dit kommer inte spela roll när vi väl är i mål. Missfall är skit, men det visar att det gått en gång men att det inte kunde utvecklas till ett friskt barn. Men det kommer gå igen 🙏

• Gloover
    Cececilia skrev 2023-12-04 21:51:19 följande:

@Gloover man får bryta ihop när mensen kommer, sen får man hitta hopp igen 🥰 Försöker själv med första barnet och hittills bara ett missfall i v12 😔 
    Det kan ta tid, det viktiga är att det blir ett friskt barn till slut. Några månader hit och dit kommer inte spela roll när vi väl är i mål. Missfall är skit, men det visar att det gått en gång men att det inte kunde utvecklas till ett friskt barn. Men det kommer gå igen 🙏

Tråkigt att höra om din resa.

Jag hoppas verkligen du har rätt och att det kommer att gå igen för oss bägge två.  Tack för att du svarade 🙏 Jag känner mig så ensam i allt detta. Inga andra par i vår närhet har den här typen av problem. 
  • amiilee
    fancyr skrev 2023-12-04 21:33:55 följande:

Du kan bildsöka på Google så ser du ett par exempel :) man brukar ju prata om äggvitesekret och då kan man ju typ plocka upp flytningen och dra den mellan tumme och pekfinger. Ser verkligen ut som rå äggvita! Men jag definierar egentligen fertilt sekret när det är väldigt ?halt?, ex när man torkar sig. Brukar ha hala flytningar kanske 5 dagar varav riktig äggvita 1-2 dagar. Står ganska bra här ex https://womensync.se/blogs/blogg/del-i-fa-koll-pa-din-menscykel-sekret

Svar på tråden Bim december 2023