• Natalina1451

Bim december 2023

Flyttade över från novembertråden då jah aldrig fick någon mens för o läsa här inne till jag kunde skriva upp mig på listan. Men det blev en akut operation/skrapning i fredags för min del så tror inte det blir bim för mig denna veckan då? även Om jag skulle haft ägglossning så borde ägget följt med graviditetsresterna ut vid skrapningen eller hur? 

så då kommer det inte finnas någon mens att få imorgon då bim borde varit? 

Är det någon som har erfarenhet? 

hade ett sent missfall den 25/10 som jag blödigt mycket efter och förra veckan tog man då bort de sista resterna på op. 

så hinner nog inte med någon bim i december, beroende på när ägglossningen kommer igång igen.. fan man blir inte klok på detta, hänger kvar iaf så får vi se om det blir bim i december eller om jag får vänta ända till januari.. 

• Natalina1451
    Cececilia skrev 2023-12-05 08:07:01 följande:

@natalina1451 kan inte citera.. 

åh beklagar, hoppas du kommer i form snabbt igen! 

Du borde inte få någon mens nu om de redan skrapat bort slemhinnan, men kanske får du en blödning på ren vana av kroppen. Annars får du nog vänta in en ny ägglossning och hoppas på det bästa 🤞

Jag blev också skrapad efter mitt missfall, och blödde lite till efter det och bör ha haft min första ägglossning i samband med att blödningen avtog, för fick min första mens ungefär två veckor efter att missfallsblödningen slutat. 

håller tummarna att du snart får ägglossning igen 🤞❤️

Startingover skrev 2023-12-05 08:10:02 följande:
    Jag gjorde en skrapning för 5 veckor sen, en vecka innan min beräknade mens skulle komma. Mensen kom precis som vanligt, det var bara lite mindre mens än vanligt. 

Okej, vi får se då om det blöder till lite mer eller inte.. 

Jag blödde ingenting direkt efter operationen i fredags och ingenting i lördags bara några rosa droppar. i söndags kom det lite färskt blod och igår och idag så blöder jag mer färskt men inte någon oroväckande mängd, så det kanske är mensen ändå fast att den är mindre som du skrev startingover. 

vill ju inte missa ägglossningen så får bara köpa en hel drös med ägglossningstest nu då och börjar testa varje dag så inget missas. 
  • Natalina1451
    pannkakssmet skrev 2023-12-06 14:10:53 följande:
    Efter att ha haft bruna flytningar i 3 dagar så kom nu äntligen mensen efter skrapning i v.12 (ofostrig graviditet) för 6v sedan.
    Lägger till mig i listan och hoppas på ett nytt plus till nyår 💕 
    1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - SaSeLa, 2:a barnet med en ny partner, försökt i 5,5 år.
    3/12 - Rooiboste, 2:a barnet, 7:e försöket.
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    4/12 - Gloover, 1:a barnet, 1:a försöket efter mf, totalt försök nummer 7
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    10/12 - Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöket 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    15/12 - Iriss, 1 barnet, 8 försöket efter MF
    15/12- gbg mamma, 3barnet 37 år. Försök 1
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    18/12- hejkoala, 3:e barnet, 3:e försöket 
    20/12 - Cececilia 1a, försökt många gånger i 2år 21/12-Anonym01082121,2:a barnet,7försöket
    22/12 - Tussilago4, 1:a barnet, 1år3månader. 
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
    24/12 - bebissugen91 - 1a barnet, 4e försöket
    26/12 - MacbookPro, 1 barnet, 9e försöket
    26/12 - fancyr , 3e barnet, 1a försöket 
    26/12 - barnlängtan89, 2 barnet, slutat räkna
    27/12 - Piirho89, 1:a barnet, 2:a försöket
    28/12 - DromlivetiHD, 3e barnet, 3e försöket
    29/12- Constanza, 4e barnet, 4e försöket
    29/12 - Bär, 3:e barnet, 8:e försöket efter MF
    30/12 - Pannkakssmet, 1a barnet, 1a försöket efter ofostrig grav
    31/12 - Gloover. 1:a barnet, 2:a försöket efter missfall, totalt försök nr 8

Vad skönt att kroppen kommit igång igen! ❤️ håller tummarna Att ni får ett nytt pluss nu då 🤞🏻 

jag hade själv ett sent missfall för 6 veckor sedan, och gjorde en skrapning i fredags. väntar ivrigt in ägglossning eller mens, menar du att det tog 6 veckor från skrapningen innan du fick din mens, ingen ägglossning emellan? 😳 

• Natalina1451

Äntligen börjar det hända något här 2 veckor efter skrapning idag, och drygt 7 veckor efter sent missfall 🙏 
    håll tummarna att det blir ägglossning i dagarna 🤞🏻 kanske hinner få in ett bim i December ändå.
  • Natalina1451

När börjar ni räkna ner mot ägglossning ? 
    jag tyckte jag fick ett positivt lh-test igår, det här ovan. 

idag tog jag två nya och nu fattar jag ingenting. Det rosa testet är ju väldigt väldigt positivt absolut. Men tänker att det kanske är dumt att byta märke mitt i så köpte fler från RFSU som jag alltså tagit i samma kiss.. 

när borde jag ägglossa? 

• Natalina1451
    fancyr skrev 2023-12-21 11:39:30 följande:
    Jag undrar lite detsamma. Ska man logga båda dagarna man fått ägglossning eller bara första dagen? 

Det är så svårt, men tempar du också? 

för min temp fortsatte neråt imorse. men Jag hade så galen tyngdkänsla i livmodern igår, kändes som att jag skulle släppa 40 ägg 😆 det var borta idag när jag vaknade så jag tror jag hade ägglossning inatt någon gång. Så jag förväntar mig att min temp går uppåt imorogn. 
    på så sätt så stämmer båda testen jag tog in, det första blir ju typ 36h och det andra 12h och det jag tog idag var negativt, fortfarande ganska starkt streck men det var inte starkare än kontrollstrecket. 

läste inlägget du skrev ovan det jag citerat och om det är typ samma som för mig tänker jag att du ägglossade tidigt den 11/12 😊

• Natalina1451

Äntligen fått bekräftad ägglossning, bim blir i januari så hoppas inte vi ses där ni som är kvar 🙏 

• Natalina1451

Bim är inte förrän den 4/1 men är ju testmissbrukare. ser ni vad jag ser?  Det ser rosa ut irl, men undrar nu. Är rfsu testa tidigt kända för spökstreck? 

också tagit tento testa tidigt och där kan man skymta något men inte sådär tydligt som denna.. och de ska vara lika känsliga 😵?💫 

tagit ett vanligt testa ofta också men det är solklart negativt, men de är ju från missad mens. 

Svar på tråden Bim december 2023