• Anonym (All i need is lowe)

Ett hjärta fyllt med kärlek

Det skrivs mycket om otrohet, mestadels i negativa termer så jag tyckte att det behövdes lite positiva tankar och erfarenheter här. Det handlar inte om vad man tycker om otrohet utan att det finns positiva aspekter. 

Man får och ger extra mycket kärlek helt enkelt.  Två extra lyckliga människor ger två lyckliga familjer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-26 18:42
    Det finns säkert fler därute som har liknande erfarenheter. Dela gärna med er

OBS Bara positiva erfarenheter Det finns nog med negativa här på FL

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-28 08:21
    Nu har tyvärr FL -Maffian hittat tråden och spyr sin galla över mig och vad jag skriver- Kallar mig TROLL och skriver allehanda obsceniteter om mig personligen och om ämnet i min tråd.

Tänk att detta ska få fortsätta. Det gör det omöjligt för mig att fortsätta här på FL

Jag lämnar men först vill jag tacka er som seriöst svarat i mina trådar ni är värda så mycket bättre än dessa TROLL som bara vill förstöra diskussioner

• Svar på tråden Ett hjärta fyllt med kärlek
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-26 19:10:35 följande:
    Inte alls, I en bra och fungerande relation går man inte omkring och oroas över om partnern är trogen eller ej. 

Vi älskar våra partners men det är en annan sorts kärlek än den vi har för varandra. 

Nu är det inte mig som person som tråden handlar om  och jag har inga  undanflykter. 

Om du inte har några positiva erfarenheter att dela med dig av så är det här int tråden för dig
    Nej precis, men du och din älskare är ju ändå otrogna mot era partners och så försvarar du detta med att ni inte ljuger, bara för att ni inte fått frågan, något som du nu själv också skriver att man normalt inte gör. Så enda anledningen att ni inte har ljugit är för att ingen har frågat, enligt ditt förra svar. Undanflykter. Att inte vara ärlig mot sin partner om avgörande saker, att vara otrogen, båda de sakerna är fruktansvärt att göra mot någon annan.

Nej, jag har inga "positiva" erfarenheter av att knulla någon annan i flera år bakom min partners rygg.
    Anonym (varför är ni inte tillsammans då?) skrev 2023-10-26 19:04:46 följande:

Men om allt är så bäst varför skiljer ni er inte då och blir tillsammans om ni är så bra för varandra?
    Om ni inte känner så för era respektive eller ens kände samma perfekta samhörighet förstår jag inte varför ni inte lever ihop.
    Verkar ju som ni känner mer för varandra och även mer samhörighet så varför fortsätta med respektive. 
    Även om era respektive är bra verkar det ju ändå på din beskrivning som det inte kommer i samma nivå som ni två känner för varandra.

Om det kommer fram är det ändå värt det att då familjen riskerar att splittras?
    Är det värt att om det kommer fram att din partner kommer att bli djupt sårad?
    Hur skulle du känna för din partner om det kom fram, skyldig till att partnern blir förkrossad eller bara jo det var synd men det var det värt.

Vi älskar ju våra partners också. Vi trivs mycket bra i våra relationer. Kanske är det också så att vi är rädda att förlora det här speciella.

Men det är klart om våra respektive relationer av någon anledning skulle få problem. Våra respektive kan ju lessna på oss, eller något annat sorgligt händer så som att någon avlider så skulle vi nog komma varandra ännu närmare. 

Det där med att partnern skulle bli förkrossad tror jag är en mild överdrift. Vi min man och jag har faktiskt pratat om att vore det inte läge nu när barnen är i hamn att separera och börja om våra liv.  Låter kanske lite konstigt men har man som vi varit ett par i 30 år så är vi mer vänner än älskande.

Vet att min älskare har haft liknande samtal med sin fru och det är tydligen rätt vanligt i vår ålder
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-10-26 19:16:38 följande:
    Nej precis, men du och din älskare är ju ändå otrogna mot era partners och så försvarar du detta med att ni inte ljuger, bara för att ni inte fått frågan, något som du nu själv också skriver att man normalt inte gör. Så enda anledningen att ni inte har ljugit är för att ingen har frågat, enligt ditt förra svar. Undanflykter. Att inte vara ärlig mot sin partner om avgörande saker, att vara otrogen, båda de sakerna är fruktansvärt att göra mot någon annan.

Nej, jag har inga "positiva" erfarenheter av att knulla någon annan i flera år bakom min partners rygg.
    Tråden handlar inte om dina negativa tankar eller erfarenheter, De får du lufta i andra trådar
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-26 19:30:23 följande:
    Tråden handlar inte om dina negativa tankar eller erfarenheter, De får du lufta i andra trådar
    Men så synd att du fick höra andras sanning ändå. Du måste väl fatta själv att folk inte kommer att stå i rad för att dunka dig i ryggen och önska er lycka till...? Hoppas karma biter er i röven.
    Anonym (Garbage) skrev 2023-10-26 19:08:21 följande:
    Otrogna är svin oavsett hur det går till, punkt!
    Det finns andra trådar där du kan spy din galla.  
  • Anonym (Garbage)
    Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-26 19:38:05 följande:
    Det finns andra trådar där du kan spy din galla.  
    Spelar ingen roll, ingen otrogen ska få tro att de gör rätt, ej heller i detta fall.

Fel, fel, fel... 100% FEL!
    Anonym (varför är ni inte tillsammans då?) skrev 2023-10-26 19:07:54 följande:
    Ser att ni även har utflugna barn, hur skulle det kännas om barnen tar avstånd ifrån dig och tar din partners sida och tycker synd om honom och föraktar dig för att ha sårat och bedragit deras pappa?
    Varför skulle de ta avstånd från oss?  Varför  skulle de överhuvudtaget ta någons sida ? Och varför skulle någon tycka synd om någon som levt  ett bar liv i 30 år ?

Detta är förutfattade antaganden. Om vi skulle separera skulle nog alla både vi och barnen tycka att det vore spännande,
    Anonym (Garbage) skrev 2023-10-26 19:42:57 följande:
    Spelar ingen roll, ingen otrogen ska få tro att de gör rätt, ej heller i detta fall.

Fel, fel, fel... 100% FEL!
    Spelar ingen roll vad du tycker. Det är inte dig det handlar om. Inse att vad du skriver inte intresserar miig.
  • Anonym (varför är ni inte tillsammans då?)
    Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-26 19:27:16 följande:
    Vi älskar ju våra partners också. Vi trivs mycket bra i våra relationer. Kanske är det också så att vi är rädda att förlora det här speciella.

Men det är klart om våra respektive relationer av någon anledning skulle få problem. Våra respektive kan ju lessna på oss, eller något annat sorgligt händer så som att någon avlider så skulle vi nog komma varandra ännu närmare. 

Det där med att partnern skulle bli förkrossad tror jag är en mild överdrift. Vi min man och jag har faktiskt pratat om att vore det inte läge nu när barnen är i hamn att separera och börja om våra liv.  Låter kanske lite konstigt men har man som vi varit ett par i 30 år så är vi mer vänner än älskande.

Vet att min älskare har haft liknande samtal med sin fru och det är tydligen rätt vanligt i vår ålder
    Ja men då så då har ni ju pratat om att separera och då kanske det inte kommer som en chock men för andra som älskar och litar på sin partner  så är det ju inte ovanligt att den bedragna blir förkrossad men om ni mer är vänner och pratat om separation kanske inte din partner blir så ledsen, däremot tappar nog de flesta tilliten, även om man inte älskar varandra längre men ändå är vänner så vill man ju lite på sin partner.
    Man litar väl på sina vänner och det är ju en ändå en person man tycker om.
    Men du tror inte att din man kommer att bli ledsen eller känna sin lurad och tappa förtroendet för dig?
    Det brukar de flesta känna. 
    Men du tror inte att han skulle känna så men om han gjorde det skulle du ändå inte känna något över att han kanske skulle bli ledsen och känna sig bedragen?
    Hur känner du för hans reaktion? skulle du bry dig om hans känslor eller bara tänka asch så är det bara.
  • Anonym (varför är ni inte tillsammans då?)
    Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-26 19:46:16 följande:
    Varför skulle de ta avstånd från oss?  Varför  skulle de överhuvudtaget ta någons sida ? Och varför skulle någon tycka synd om någon som levt  ett bar liv i 30 år ?

Detta är förutfattade antaganden. Om vi skulle separera skulle nog alla både vi och barnen tycka att det vore spännande,
    För att det är väldigt vanligt just när det gäller föräldrar, man kanske inte bryr sig så mycket om andra som är otrogna men just när det gäller föräldrar är det vanligt att barnen tar illa upp. det är vanligt att även vuxna barn känner sig lurade och tar parti för den bedragna och lägger skuld på den som var otrogen och blir besvikna på föräldern som var otrogen just för att den sårade och lurade den andra föräldern.
    Du tror att dina barn skulle tycka att det var spännande istället? 
    Om dom inte skulle göra det då utan faktiskt anse att du behandlat deras pappa respektlöst? 
    Det är ovanligt att barn tycker att det är spännande att den ena föräldern har varit otrogen mot den andra föräldern.
Svar på tråden Ett hjärta fyllt med kärlek