Inlägg från: Anonym (All i need is lowe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (All i need is lowe)

Ett hjärta fyllt med kärlek

Det skrivs mycket om otrohet, mestadels i negativa termer så jag tyckte att det behövdes lite positiva tankar och erfarenheter här. Det handlar inte om vad man tycker om otrohet utan att det finns positiva aspekter. 

Man får och ger extra mycket kärlek helt enkelt.  Två extra lyckliga människor ger två lyckliga familjer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-26 18:42
    Det finns säkert fler därute som har liknande erfarenheter. Dela gärna med er

OBS Bara positiva erfarenheter Det finns nog med negativa här på FL

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-28 08:21
    Nu har tyvärr FL -Maffian hittat tråden och spyr sin galla över mig och vad jag skriver- Kallar mig TROLL och skriver allehanda obsceniteter om mig personligen och om ämnet i min tråd.

Tänk att detta ska få fortsätta. Det gör det omöjligt för mig att fortsätta här på FL

Jag lämnar men först vill jag tacka er som seriöst svarat i mina trådar ni är värda så mycket bättre än dessa TROLL som bara vill förstöra diskussioner

• Svar på tråden Ett hjärta fyllt med kärlek

Mötte min älskare för många år sedan. Han var gift  och hade familj men vi blev omåttligt förälskade i varandra och kunde helt enkelt inte motstå, 

Har man någon gång träffat en människa som man kan tala om allt med, en människa som förstår hur man fungerar nästan bättre än man förstår sig själv, så förstår man hur fantastiskt det känns. 

Vi var överens om att vår förälskelse inte skulle få påverka våra respektive partners eftersom de var helt oskyldiga.  Jag hade inga barn då men allt eftersom åren gått har även jag och min nuvarande man fått 2 barn.

Nu undrar ni hur sånt här kan fungera. Ni förutsätter att det ljugits manipulerats  mm,  men  inte alls
    Vi min älskare och jag träffades genom att vi delar ett gemensamt intresse. Vi ses när vi bevistar olika kurser, konferenser mm.  Men vi håller kontakten mestadels via mobilen.  Vi är varandras klagomurar dvs om något är jobbigt på jobbet eller i familjen så pratar vi om det och lyckas därmed sätta ord på vad vi känner. Detta har visat sig vara en stor fördel i våra liv.

Eftersom vi ses så sällan har nog aldrig förälskelsen försvunnit utan när vi ses så är allt helt underbart. 

Nu undrar ni nog hur det fungerar med våra familjer. Det fungerar jättebra  vi har båda välfungerande relationer med fantastiska partners.

Anonym (Skeptisk) skrev 2023-10-26 18:18:51 följande:
    Så era partners vet vad som försiggår? Ni har aldrig ljugit för dem? Någonsin? Svårt att köpa det faktiskt.
    Tror aldrig vi ljugit men väl undanhållit.  Självklart vet våra partners om att vi umgås men inte att vi är älskande. Om det skulle komma fram skulle det självklart bli problem men har det gått i så många år så borde det fungera framgent också.
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-10-26 18:50:22 följande:
    ...vilket faktiskt är lika lögnaktigt som att ljuga när man får en fråga.
    Ingen har frågat om vi är otrogna Om det skulle hända skulle vi nog vid det här laget tala sanning och svara ja, Vår barn är nu utflugna med egna familjer
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-10-26 19:01:24 följande:
    Naturligtvis inte :) Normalt sett frågar man inte sin partner "Ligger du och Pelle med varandra?". Man antar att ens partner är trogen! Därför frågar man generellt inte, om man inte har anledning att misstänka något. Menar du att man ska behöva fråga sin partner ungefär en gång i månaden om hen har varit otrogen på sistone...?

Sluta skapa undanflykter. Du vet exakt hur fel detta är men vill kasta ett romantiskt skimmer över det. Ha lite ryggrad och gör slut om ni är så förtjusta i varandra! Barnen är ju utflugna för länge sedan ändå.
    Inte alls, I en bra och fungerande relation går man inte omkring och oroas över om partnern är trogen eller ej. 

Vi älskar våra partners men det är en annan sorts kärlek än den vi har för varandra. 

Nu är det inte mig som person som tråden handlar om  och jag har inga  undanflykter. 

Om du inte har några positiva erfarenheter att dela med dig av så är det här int tråden för dig
    Anonym (varför är ni inte tillsammans då?) skrev 2023-10-26 19:04:46 följande:

Men om allt är så bäst varför skiljer ni er inte då och blir tillsammans om ni är så bra för varandra?
    Om ni inte känner så för era respektive eller ens kände samma perfekta samhörighet förstår jag inte varför ni inte lever ihop.
    Verkar ju som ni känner mer för varandra och även mer samhörighet så varför fortsätta med respektive. 
    Även om era respektive är bra verkar det ju ändå på din beskrivning som det inte kommer i samma nivå som ni två känner för varandra.

Om det kommer fram är det ändå värt det att då familjen riskerar att splittras?
    Är det värt att om det kommer fram att din partner kommer att bli djupt sårad?
    Hur skulle du känna för din partner om det kom fram, skyldig till att partnern blir förkrossad eller bara jo det var synd men det var det värt.

Vi älskar ju våra partners också. Vi trivs mycket bra i våra relationer. Kanske är det också så att vi är rädda att förlora det här speciella.

Men det är klart om våra respektive relationer av någon anledning skulle få problem. Våra respektive kan ju lessna på oss, eller något annat sorgligt händer så som att någon avlider så skulle vi nog komma varandra ännu närmare. 

Det där med att partnern skulle bli förkrossad tror jag är en mild överdrift. Vi min man och jag har faktiskt pratat om att vore det inte läge nu när barnen är i hamn att separera och börja om våra liv.  Låter kanske lite konstigt men har man som vi varit ett par i 30 år så är vi mer vänner än älskande.

Vet att min älskare har haft liknande samtal med sin fru och det är tydligen rätt vanligt i vår ålder
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-10-26 19:16:38 följande:
    Nej precis, men du och din älskare är ju ändå otrogna mot era partners och så försvarar du detta med att ni inte ljuger, bara för att ni inte fått frågan, något som du nu själv också skriver att man normalt inte gör. Så enda anledningen att ni inte har ljugit är för att ingen har frågat, enligt ditt förra svar. Undanflykter. Att inte vara ärlig mot sin partner om avgörande saker, att vara otrogen, båda de sakerna är fruktansvärt att göra mot någon annan.

Nej, jag har inga "positiva" erfarenheter av att knulla någon annan i flera år bakom min partners rygg.
    Tråden handlar inte om dina negativa tankar eller erfarenheter, De får du lufta i andra trådar
    Anonym (Garbage) skrev 2023-10-26 19:08:21 följande:
    Otrogna är svin oavsett hur det går till, punkt!
    Det finns andra trådar där du kan spy din galla.  
    Anonym (varför är ni inte tillsammans då?) skrev 2023-10-26 19:07:54 följande:
    Ser att ni även har utflugna barn, hur skulle det kännas om barnen tar avstånd ifrån dig och tar din partners sida och tycker synd om honom och föraktar dig för att ha sårat och bedragit deras pappa?
    Varför skulle de ta avstånd från oss?  Varför  skulle de överhuvudtaget ta någons sida ? Och varför skulle någon tycka synd om någon som levt  ett bar liv i 30 år ?

Detta är förutfattade antaganden. Om vi skulle separera skulle nog alla både vi och barnen tycka att det vore spännande,
    Anonym (Garbage) skrev 2023-10-26 19:42:57 följande:
    Spelar ingen roll, ingen otrogen ska få tro att de gör rätt, ej heller i detta fall.

Fel, fel, fel... 100% FEL!
    Spelar ingen roll vad du tycker. Det är inte dig det handlar om. Inse att vad du skriver inte intresserar miig.
Svar på tråden Ett hjärta fyllt med kärlek