Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-26 20:30:37 följande:
Jag ser inte en separation efter 20-30år som ett misslyckande utan tvärtom känns det som något närmast naturligt. Vi kommer nog alltid att vara nära vänner som de flesta som skiljer sig i vår ålder är. Vi litar självklart på varandra. vi litar på att vi alltid gör vårt bästa för varandra. Det har vi nog alltid gjort. Vi vill varandra väl helt enkelt och där kommer nog det här med tanken på separation in.
Jag skulle inte bli förvånad om min man inte varit trogen någon /några gånger under alla dessa år men det har inte skadat mig på något sätt och vis. Kanske är det något som hållit vårt samliv vi liv. Vad vet jag men vi har faktiskt varit väldigt noga med att att ta hand om och bekräfta varandra.
Den där orealistiska drömmen om att älska varandra livet ut är för de flesta ouppnåelig men att leva tillsammans i 30 år utan större kriser eller problem är gott nog tycker jag.
Nej det är inte konstigt att kärleken tar slut efter 30 år så är det ju för många och man behöver inte tro att det ska hålla livet ut, det är nog inte många som tror att det måste.
Man kan absolut vara goda vänner om man skiljer sig efter många år det är det en del som är och man har ju barn ihop osv.
Men den gången det inte brukar bli så är just vid otrohet efter som det just då är tilliten som förbrukas, man är lurad och förd bakom ljuset.
Ingen vill känna sig lurad och förtroende försvinner ofta på samma sätt som man inte heller vill bli förd bakom ljuset av vänner, man vill ärlighet även ifrån vänner.
När jag läser det du skriver så verkar er kärlek så gott som slut och för dig verkar det ju inte betyda så mycket om ni lever kvar i hop eller separerar och då är det klart att dina känslor inte är starka runt ert förhållande.
Det kanske han har eller så har han som dig inte så mycket känslor kvar runt erat förhållande men så kanske inte andra känner.
Nej du kan ju inte veta om din man varit otrogen eller ej men det är ju också skillnad på en enstaka otrohet och någon man har starka känslor för och har ett förhållande med i många år bakom ryggen en.
Men vem vet kanske det är så att din man inte kommer att bry sig så mycket om att du har haft ett förhållande er kärlek är slut och han bara kommer att acceptera det och inte ha åsikter om det sen då får ni avgöra om ni stannar vid det eller också om han tycker att det är ok att ni fortsätter som vänner eller så blir det inte så och han kommer att tappa respekten och tilliten till dig det vet man ju inte innan folk reagerar inte alltid som trott.
Men frågan är fortfarande vad du skulle känna om din man blev sårad och kände sig lurad, hur skulle du känna inför hans känslor?