• Anonym (Orolig)

Otrohet?

Hej finns det någon erfaren, blir tokig.
    När jag o min partner har samlag då känns det som att det tar långt tid innan han får utlösning. Sen kan det ta fleraa dagar innan samlags tillfälle, har försökt undersöka hans kallingar det brukar vara en liten fläck och ibland måste jag kolla noga innan jag ser fäck som kanske kan tyda på rester av utlösning eller annat, Däremot är han onormal kärleksfull dvs sitter o gosar med mig, kysser då o då säger hela tiden hur mycke han ölskar mig och så har det inte vart för ca kanske 2-3 mån. Så har det inte vart innan, mina tankar är liksom om han är otrogen. Kan man veta det genom samlag typ jämföra då o nu? Snälla inga otrevliga påhopp
  • Svar på tråden Otrohet?
  • zelgon

Nix säger inget alls. Har han en älskarinna är det inte så troligt att han kan träffa henne så ofta att det påverkar på så sätt. Utan att du märker det.

Mer troligt i så fall att han runkar. Kan vara till porr, fantasier eller att han pratar med någon via chatt.

Eller så börjar han bli gammal och få problem med potensen. Det tar längre tid att komma med åren.

Syns tydligt i kallingarna om du haft sex med någon och dragit på dig dem efter utan att tvätta dig.

Vad är det som gör att du tror att han är otrogen?

• Anonym (Orolig)

Tänker om det sker på jobbet, han har typ bara kvinnliga kollegor varav en ung som han ofta nämner. Efter jobbet är han oftast hemma då kan jag inte tro att han runkar till porr, hela familjen är hemma då. Han är 40+. Sett på hans telefonlista att de ringer varandra dagligen men väldigt korta samtal ca 20 sek. Yrket är inom skola

• zelgon
    Anonym (Orolig) skrev 2023-10-18 11:20:01 följande:

Tänker om det sker på jobbet, han har typ bara kvinnliga kollegor varav en ung som han ofta nämner. Efter jobbet är han oftast hemma då kan jag inte tro att han runkar till porr, hela familjen är hemma då. Han är 40+. Sett på hans telefonlista att de ringer varandra dagligen men väldigt korta samtal ca 20 sek. Yrket är inom skola

20 sekunder samtal och de jobbar på skola? Det är inte så att de jobbar tillsammans och använder telefonen som: "Vart är du?" "Lunch nu?" "Kan du ringa Sebastians mamma" osv.

Hittar du några sms då?

Hittills har du inte sagt något som får mig att tro att han är otrogen. Har du några belägg annat än att han fått sämre potens? Vilket inte är ovanligt i hans ålder.
  • Anonym (Orolig)

Det är så jag också försöker tro men tänker annat. Men sen kommer djävulen och vispar o leker i hjärnan som säger de kansle ringer varandra "kom till det stället nu väntar där", " jag är här var är du, vi kör en snabbis om 5 min rast snart" osv.
    Ja där fanns sms men då är det som du nämnt där de nämner elever, min man är inte heller sms typen, tror jag iaf

Vi har vart gifta i 12 år och aldrig vart så kärleksfull som han plötsligt är nu, dock har vi inte ofta samlag 2 gånger i veckan.
    Han är ofta trött efter jobb.

Så du tror inte det låter som otrohet? Får män fläckar, det är inget jag kollat på innan eller tänkt på det utan det kom plötsligt för någon vecka sen när jag skulle tvätta då syndes en liten rund fläck. 

• Anonym (Manligt/kvinnligt...)

Han kanske har en kvinnlig sida?
    Alltså att han på ett helt naturligt och självklart sätt med tiden har fått minskad lust, för att han inte längre tänder på sin partner?
    Och att han är helt övertygad att hans minskade lust helt och hållet beror på hans partner?

Han kanske har väninnor (typ "väninnor" avsett vilket kön de har...) eller finner andra medlemmar i ett forum (typ t ex Familjeliv?), som stöttar honom och håller med honom om att självklart beror allt på hans partner?

Jag tror inte att han är otrogen.

Men, rent hypotetiskt, om det skulle vara så att han är otrogen så borde det väl i så fall vara hans partners fel,
    enligt samma resonemang som ovan?

• Anonym (Orolig)

Hur kan det vara partnets fel om det är han som är otrologen? Om det skulle va så att han är det.

• Anonym (F)

Ursäkta, men det här låter inte friskt ts. Du undersöker hans kalsonger....? Sluta.

• Anonym (Snowihite)

Sluta oroa dig för otrohet. Njut av att din partner ger dig uppmärksamhet istället. 
    Det är vanligt att män 40+ börjar att få svagare potens, något som känns väldigt oroande för en del. 

Kanske är myset hans sätt att kompensera. Du kanske skulle försöka prata med honom om det.

Sluta oroa dig

Anonym (Orolig) skrev 2023-10-18 11:53:29 följande:

Hur kan det vara partnets fel om det är han som är otrologen? Om det skulle va så att han är det.

Enligt samma resonemang som ovan.

Rent hypotetiskt. Och alltså generaliserande grundat på hur det ofta brukar beskrivas i en del andra otrohetstrådar här på Fl, och i andra liknande forum.

T ex att om en kvinna har minskade sexlust så anser många (främst då väninnor och andra kvinnor) att det är helt naturligt och självklart att med tiden har hon fått minskad lust, för att hon inte längre tänder på sin partner.

När en kvinna är otrogen så förklaras det ofta, helt naturligt och självklar, med att det generellt beror på att hennes man är en skitstövel, eller liknande orsaker.

Men när en man är otrogen så beror det också på att han är en skitstövel.

Jag tror alltså inte att han är otrogen. Därmed är det inte ditt fel.
    Men med min förklaring så kanske du förstår vad jag menar ofta är en generell skillnad i ansvar för saker i ett förhållande, beroende på om man ser det i ett kvinnligt eller i ett manligt perspektiv?

Anonym (Snowihite) skrev 2023-10-18 12:32:30 följande:

Sluta oroa dig för otrohet. Njut av att din partner ger dig uppmärksamhet istället. 
    Det är vanligt att män 40+ börjar att få svagare potens, något som känns väldigt oroande för en del. 

Kanske är myset hans sätt att kompensera. Du kanske skulle försöka prata med honom om det.

Sluta oroa dig

Jag håller med dig, men bara i viss mån.
    Men jag tror inte man ska ta för givet att detta skulle vara huvudorsaken i det här fallet och inte i liknande fall.

Visst blir potensen vid 40+ lite mindre rent fysiskt, men jag tror att det är ganska sällan som den fysiska potensen så tidigt blir så försvagad att det behöver vara väldigt oroande.

Jag är övertygad ett en mycket större skillnad är hur mycket lust man har och hur lätt man tänder.
    För de allra flesta unga män, mellan kanske 15 - 25, så finns det nästan hur mycket lust som helst och man tänder väldigt lätt. Singlar (och de allra flesta i förhållande...) i den åldern har en mycket stark vilja att ha sex, nästan alltid,  nästan med vem som helst och nästan under vilka omständigheter som helst.
    Detta ändras i de flesta fall väldigt mycket under de kommande 20 åren, alltså fram till 40.
    Den största förändringen är absolut inte rent fysisk potens, utan det handlar i mycket högre utsträckning om en mental förändring, om mognad och utveckling och om ändrade livsvillkor, t ex med familj och barn.
    Efter 40 ändras det ännu mera, framförallt mentalt, men också så börjar en viss förändring i den fysiska potensen. Men jag är övertygad om att i de allra flesta fall finns ingen anledning känna sig "väldigt" oroad över den fysiska potensen innan man passerat 50.

Men rent mentalt är det jättestor skillnad i lust och hur lätt man blir tänd mellan en 20-åring och en som är 40. Den skillnaden är mycket större än den rent fysiska skillnaden i potens.

För kvinnor anses det naturligt och självklart att de inte längre tänder lika lätt på sin partner efter (bara) 5-10 år i förhållande. Ännu mera naturligt att det krävs något extra för att skapa lust och vilja hos en kvinna efter 20 års relation, för då är det nästan självklart att hon inte längre tänder lika lätt på sin partner.

Däremot kan många intyga att en 40+ kvinna som blivit singel, eller som har skaffat sig en älskare, i väldigt många fall har väldigt stark lust och vilja.
    I viss mån gäller det väl också för mogna män under samma omständigheter.
    Alltså handlar det mest om inspiration, och i mannens fall handlar det mycket mindre om skillnad i fysisk potens.

Jag påstår att det är precis lika för oss män, som för kvinnor.
    Efter 10-20 år i samma relation kan sexet ha kommit att bli ganska enahanda, det är samma sak som upprepas gång efter gång.
    Sannolikt saknas det inspiration, glädje, spontanitet, nya äventyr, nya upplevelser, saknas inspiration, eller saknas utveckling och förbättring, vilket sannolikt skulle behövas i de flesta relationer för att upprätthålla samma sexlust som fanns för många år sedan.
    Och detta gäller självfallet för både kvinnor och män.

Ens kvinnliga partner kanske rent fysiskt, eller i sitt bemötande, har förändrats under denna tid, på ungefär samma sätt som de flesta kvinnor tycker att deras manliga partner har förändrats, vilket gör att mannen inte längre tänder lika lätt på henne som tidigare.
    Detta är helt naturligt och det ligger ingen kritik i detta konstaterande.

För mig är det helt naturligt att det kan behövas mer inspiration och kanske något nytt och spännande, för både kvinnor och män, efter flera år tillsammans.
    Och att män inte tänder lika lätt vid 40+ som man gjorde när man var 20 är en självklarhet. Men detta beror absolut inte på att potensen rent fysiskt skulle ha blivit så mycket försämrad.

Jag är själv 50+ och har ett inspirerande, rikt och omväxlande sexliv, har många vänner i samma ålder, och både yngre och äldre bekanta, och under många år har jag ibland haft nöjet att delta lite i swingers-livet.
    Jag har alltså under många år lärt känna många olika människor, blivit bekant med ännu fler olika människor, i många olika åldrar, i många olika sexuella sammanhang.
    Alltså har jag egna erfarenheter och framförallt har jag fått en inblick i hur det fungerar för många andra människor.

Vid 40+ hade jag inga fysiska problem med potensen. De flesta män jag mött under alla år har inte heller haft några betydande fysiska problem. Dock behövde jag mer inspiration, något nytt och mera omväxling i sexlivet, för att ha lika mycket lust och vilja som jag hade när jag var yngre. Så också för nästan alla andra män jag har mött.

Haka nu inte upp er på det där med swingers-livet. Jag menar absolut inte att man måste vara med andra för att få omväxling och inspiration, för enligt min uppfattning och erfarenhet är det mycket viktigare och har större betydelse att man upplever inspiration och omväxling i sin egen relation. 

Dock vid 50+ kan jag berätta att i mitt eget fall, liksom för många jag känner, så behöver jag numera ibland lite kemisk hjälp för att potensen aldrig ska svikta. Men med lita hjälp så fungerar det fortfarande till min egen och andras fulla tillfredsställelse. Men för att det ska fungera så behöver jag inspiration för att få lust och vilja.

• Anonym (Snowihite)
    Anonym (Manligt/kvinnligt...) skrev 2023-10-18 13:46:26 följande:

Jag håller med dig, men bara i viss mån.
    Men jag tror inte man ska ta för givet att detta skulle vara huvudorsaken i det här fallet och inte i liknande fall.

Visst blir potensen vid 40+ lite mindre rent fysiskt, men jag tror att det är ganska sällan som den fysiska potensen så tidigt blir så försvagad att det behöver vara väldigt oroande.

Jag är övertygad ett en mycket större skillnad är hur mycket lust man har och hur lätt man tänder.
    För de allra flesta unga män, mellan kanske 15 - 25, så finns det nästan hur mycket lust som helst och man tänder väldigt lätt. Singlar (och de allra flesta i förhållande...) i den åldern har en mycket stark vilja att ha sex, nästan alltid,  nästan med vem som helst och nästan under vilka omständigheter som helst.
    Detta ändras i de flesta fall väldigt mycket under de kommande 20 åren, alltså fram till 40.
    Den största förändringen är absolut inte rent fysisk potens, utan det handlar i mycket högre utsträckning om en mental förändring, om mognad och utveckling och om ändrade livsvillkor, t ex med familj och barn.
    Efter 40 ändras det ännu mera, framförallt mentalt, men också så börjar en viss förändring i den fysiska potensen. Men jag är övertygad om att i de allra flesta fall finns ingen anledning känna sig "väldigt" oroad över den fysiska potensen innan man passerat 50.

Men rent mentalt är det jättestor skillnad i lust och hur lätt man blir tänd mellan en 20-åring och en som är 40. Den skillnaden är mycket större än den rent fysiska skillnaden i potens.

Du har säkert rätt. 
    Men som jag ser det är det inte otrohet TS ska oroa sig för.  
    Anonym (Snowihite) skrev 2023-10-18 15:22:24 följande:
    Du har säkert rätt. 
    Men som jag ser det är det inte otrohet TS ska oroa sig för.  
    Om du tycker att jag har rätt,
    menar du då att det kan t ex vara bristen på inspiration, eller liknande, som mera är problemet?

Vi är överens om att det sannolikt inte är otrohet som TS ska oroa sig för,
    men vad menar du är det som TS ska oroa sig för, enligt din mening?
  • Anonym (Snowihite)
    Anonym (Manligt/kvinnligt...) skrev 2023-10-18 15:33:14 följande:
    Om du tycker att jag har rätt,
    menar du då att det kan t ex vara bristen på inspiration, eller liknande, som mera är problemet?

Vi är överens om att det sannolikt inte är otrohet som TS ska oroa sig för,
    men vad menar du är det som TS ska oroa sig för, enligt din mening?
    Hon kanske borde oroa sig över sitt eget beteende. Att fundera över om partnern är otrogen utan rimlig orsak är inte riktigt som det ska. Det normala är att man utgår från att partnern är trogen tills motsatsen bevisats. 

TS kanske har andra problem med självkänslan, tänker jag
    Anonym (Snowihite) skrev 2023-10-18 18:03:00 följande:
    Hon kanske borde oroa sig över sitt eget beteende. Att fundera över om partnern är otrogen utan rimlig orsak är inte riktigt som det ska. Det normala är att man utgår från att partnern är trogen tills motsatsen bevisats. 

TS kanske har andra problem med självkänslan, tänker jag
    Ja, där är jag helt enig med dig Skrattande
  • Anonym (Orolig)

Jag tror mer att han tar mig för givet, det kan vara något med beteendet i dunno får lista ut det eftersom i hushållet är det jag som gör ALLT, han endast jobbar och betalar halva räkningar. O jag tror att när han finner att allt ligger serverad o en fru som konsant gnäller om att få kärlek o romantik o säger konstant hur mycket hon älskar honom så tänker han kanske hon kommer aldrig lämna mig hon älskar mig för mycket hon får lite kärlek då o då. Eller så spökar det bara i hjärnan på mig i onödan.

• Anonym (E)

Av det du beskriver så är det svårt att förstå din oro. Men samtidigt så känner du nog din partner efter en så pass lång relation, och ett ändrat beteende kan ju betyda något.

Men tror inte att analysera hans kalsonger, eller hur lång tid det tar att få utlösning etc. ger dig något svar. Lust påverkas av många faktorer. Exempelvis stress kan ju vara en sådan sak som gör att man får mindre lust, och svårare att få orgasm. Så skulle nog mer tänka att detta är något tillfälligt, inte att han ligger med någon annan.

Skulle nog däremot fundera mer kring att partnern plötsligt blir mer kärleksfull. Det skulle ju kunna vara så att han fått känslor för någon annan, och att han inte riktigt vet hur han ska hantera det och att han därför tar ut det på dig genom att vara mer kärleksfull. Men sedan behöver det inte alls vara så. Det du beskrivit behöver inte betyda något alls. 

På ett mer övergripande plan så är det knappast ovanligt att någon i relationen får känslor för någon annan vid något tillfälle. Ofta kan det nog vara bättre att partnern inte får reda på det, eftersom att det kan skada mer än vad det gör nytta om man valt att stanna med sin partner. Jag tror därför att jag inte skulle vilja veta om min partner fick känslor för någon annan, så länge han inte agerar på det.

• Anonym (Snowihite)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-10-19 08:30:49 följande:

Jag tror mer att han tar mig för givet, det kan vara något med beteendet i dunno får lista ut det eftersom i hushållet är det jag som gör ALLT, han endast jobbar och betalar halva räkningar. O jag tror att när han finner att allt ligger serverad o en fru som konsant gnäller om att få kärlek o romantik o säger konstant hur mycket hon älskar honom så tänker han kanske hon kommer aldrig lämna mig hon älskar mig för mycket hon får lite kärlek då o då. Eller så spökar det bara i hjärnan på mig i onödan.

Jag skulle råda dig att ta hjälp på något sätt. Att fä prata med någon om vad som snurrar i din hjärna skulle hjälpa dig på riktigt.

De svar du får här på FL ska du inte lägga så stor vikt på.
Svar på tråden Otrohet?