Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Otrohet?

Av det du beskriver så är det svårt att förstå din oro. Men samtidigt så känner du nog din partner efter en så pass lång relation, och ett ändrat beteende kan ju betyda något.

Men tror inte att analysera hans kalsonger, eller hur lång tid det tar att få utlösning etc. ger dig något svar. Lust påverkas av många faktorer. Exempelvis stress kan ju vara en sådan sak som gör att man får mindre lust, och svårare att få orgasm. Så skulle nog mer tänka att detta är något tillfälligt, inte att han ligger med någon annan.

Skulle nog däremot fundera mer kring att partnern plötsligt blir mer kärleksfull. Det skulle ju kunna vara så att han fått känslor för någon annan, och att han inte riktigt vet hur han ska hantera det och att han därför tar ut det på dig genom att vara mer kärleksfull. Men sedan behöver det inte alls vara så. Det du beskrivit behöver inte betyda något alls. 

På ett mer övergripande plan så är det knappast ovanligt att någon i relationen får känslor för någon annan vid något tillfälle. Ofta kan det nog vara bättre att partnern inte får reda på det, eftersom att det kan skada mer än vad det gör nytta om man valt att stanna med sin partner. Jag tror därför att jag inte skulle vilja veta om min partner fick känslor för någon annan, så länge han inte agerar på det.

Svar på tråden Otrohet?