Inlägg från: Anonym (Snowihite) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snowihite)

Otrohet?

Sluta oroa dig för otrohet. Njut av att din partner ger dig uppmärksamhet istället. 
    Det är vanligt att män 40+ börjar att få svagare potens, något som känns väldigt oroande för en del. 

Kanske är myset hans sätt att kompensera. Du kanske skulle försöka prata med honom om det.

Sluta oroa dig

• Anonym (Snowihite)
    Anonym (Manligt/kvinnligt...) skrev 2023-10-18 13:46:26 följande:

Jag håller med dig, men bara i viss mån.
    Men jag tror inte man ska ta för givet att detta skulle vara huvudorsaken i det här fallet och inte i liknande fall.

Visst blir potensen vid 40+ lite mindre rent fysiskt, men jag tror att det är ganska sällan som den fysiska potensen så tidigt blir så försvagad att det behöver vara väldigt oroande.

Jag är övertygad ett en mycket större skillnad är hur mycket lust man har och hur lätt man tänder.
    För de allra flesta unga män, mellan kanske 15 - 25, så finns det nästan hur mycket lust som helst och man tänder väldigt lätt. Singlar (och de allra flesta i förhållande...) i den åldern har en mycket stark vilja att ha sex, nästan alltid,  nästan med vem som helst och nästan under vilka omständigheter som helst.
    Detta ändras i de flesta fall väldigt mycket under de kommande 20 åren, alltså fram till 40.
    Den största förändringen är absolut inte rent fysisk potens, utan det handlar i mycket högre utsträckning om en mental förändring, om mognad och utveckling och om ändrade livsvillkor, t ex med familj och barn.
    Efter 40 ändras det ännu mera, framförallt mentalt, men också så börjar en viss förändring i den fysiska potensen. Men jag är övertygad om att i de allra flesta fall finns ingen anledning känna sig "väldigt" oroad över den fysiska potensen innan man passerat 50.

Men rent mentalt är det jättestor skillnad i lust och hur lätt man blir tänd mellan en 20-åring och en som är 40. Den skillnaden är mycket större än den rent fysiska skillnaden i potens.

Du har säkert rätt. 
    Men som jag ser det är det inte otrohet TS ska oroa sig för.  
  • Anonym (Snowihite)
    Anonym (Manligt/kvinnligt...) skrev 2023-10-18 15:33:14 följande:
    Om du tycker att jag har rätt,
    menar du då att det kan t ex vara bristen på inspiration, eller liknande, som mera är problemet?

Vi är överens om att det sannolikt inte är otrohet som TS ska oroa sig för,
    men vad menar du är det som TS ska oroa sig för, enligt din mening?
    Hon kanske borde oroa sig över sitt eget beteende. Att fundera över om partnern är otrogen utan rimlig orsak är inte riktigt som det ska. Det normala är att man utgår från att partnern är trogen tills motsatsen bevisats. 

TS kanske har andra problem med självkänslan, tänker jag
  • Anonym (Snowihite)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-10-19 08:30:49 följande:

Jag tror mer att han tar mig för givet, det kan vara något med beteendet i dunno får lista ut det eftersom i hushållet är det jag som gör ALLT, han endast jobbar och betalar halva räkningar. O jag tror att när han finner att allt ligger serverad o en fru som konsant gnäller om att få kärlek o romantik o säger konstant hur mycket hon älskar honom så tänker han kanske hon kommer aldrig lämna mig hon älskar mig för mycket hon får lite kärlek då o då. Eller så spökar det bara i hjärnan på mig i onödan.

Jag skulle råda dig att ta hjälp på något sätt. Att fä prata med någon om vad som snurrar i din hjärna skulle hjälpa dig på riktigt.

De svar du får här på FL ska du inte lägga så stor vikt på.
Svar på tråden Otrohet?