Anonym (XXX) skrev 2023-10-04 23:26:15 följande:
Som kvinna vill man bli lite omhändertagen, man vill inte känna att man måste vara den som tar hand om. Man vill känna att man har kommit i hamn, att man nu är trygg - även ekonomiskt. Inte att man ska vara räddningsbåten för en man som inte klarar av att försörja sig själv.
Och man vill ha tid och ork att pyssla hemma... Blir ju jättefel om man kommer hem med portföljen i handen, och så står HAN där vid spisen i ett rutigt förklä... inte så sexigt precis... Ännu värre såklart om han väntar sig att man ska sköta hushållet OCKSÅ, och han ska bara halvligga i TV-soffan all vaken tid... nä.
Jag skulle älska om min man lagade mat och städade hemma. Tvärtom tycker jag det är sexigt de få gånger han gör det. Och omhändertagande, jag slipper göra det och kan lägga energi på att snygga till mig själv eller bara göra något roligt. Huvudsaken är att båda hjälps åt tycker jag. Vare sig man jobbar eller sköter hemmet och i vilken grad man nu gör det, för hemsysslor är också ett viktigt arbete som måste göras och det ska värderas lika högt som att jobba.
Varje familj gör som man vill men jag personligen gillar könsroller och skulle väldigt gärna vara hemmafru och bli försörjd av min man. Skulle älska att få pyssla hemma, planera middagen och ha tid för mina egna intressen. Jag tycker det är jobbigt att behöva vara den som drar in pengarna och har det ansvaret, och så måste jag sköta hemmet dessutom. Jag dubbelarbetar och han blir mästare i War of games eller vad fan det nu heter.