TvillingmammaVästgöte skrev 2023-09-24 07:34:10 följande:
Varför tror du inte det? Jag gick Engelska 6 på Hermods och det var en superbra kurs med jättehög kvalitet. Massor med bra övningar. Flera större redovisningar. Uppsatser skickade man in och fick rättade och kommenterade. Muntliga redovisningar gjorde man digitalt med kamera och fick då prata med lärarna. Min lärare var en man på ca 35 som jag bedömde vara en mycket skicklig engelsklärare. Jag vet inte vad han hade för lön men tror inte han hade nöjt sig med lägre lön än normalt.
Ja, jag läste tyska på Hermods, nivå 1-5 på heltid i ett kör! det gick jättebra, jag fick A på nästan alla kurserna. Men det var oerhört ansträngande, jag arbetade mer än heltid med detta, hade jag inte varit så kallad "falsk nybörjare" (jag hade haft tyska som C-språk två år på gymnasiet för länge sedan, och efter det hållit det uppe genom att köpa en tysk damtidning eller romanhäfte (typ Hedwig Courts-Mahler, haha!) och läsa med hjälp av lexikon då och då, så hade det nog inte gått.
Men jag håller med om allt du skriver: det var varierande och intressant, det var så spännande alltid när man fick öppna nästa steg och se vad det innehöll! Så har jag aldrig känt i en vanlig skola, det var bara pest allting.