• Anonym (Ten)

Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er

oattraktiva män?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-20 22:06:52 följande:
    Samma med nätdejting.

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

Använd dina egna ord istället och svara på frågorna som ställs.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Nej) skrev 2023-09-20 22:23:22 följande:
    Använd dina egna ord istället och svara på frågorna som ställs.
    Det är bättre formulerat än jag förmår, men jag håller med till 100%
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-20 22:26:07 följande:
    Det är bättre formulerat än jag förmår, men jag håller med till 100%
    Fast jag frågade inte det du klistrade in och du svarar inte på mina frågor, så blir totalt poänglöst att diskutera med dig.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Nej) skrev 2023-09-20 22:28:03 följande:
    Fast jag frågade inte det du klistrade in och du svarar inte på mina frågor, så blir totalt poänglöst att diskutera med dig.
    Hejdå.
  • Anonym (Nobbaren)
    Samma med nätdejting.

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

Varför lägger du ut text utan att visa källa? 
  • Anonym (Ostmacka)
    Samma med nätdejting.

Du verkar tro att denna text skulle vara någon slags bevis på att kvinnor är sämre eller inte anstränger sig alls i jakten på partner bara för de får en massa mail.

Detta visar ju bara att det finns väldigt många män är så pass desperata att de mailar till alla kvinnliga profiler oavsett om kvinnan matchar hans förhoppningar eller inte och oavsett om hon har bild eller inte. Sjukt romantiskt (Not!!).
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Ostmacka) skrev 2023-09-20 23:05:52 följande:
    Du verkar tro att denna text skulle vara någon slags bevis på att kvinnor är sämre eller inte anstränger sig alls i jakten på partner bara för de får en massa mail.

Detta visar ju bara att det finns väldigt många män är så pass desperata att de mailar till alla kvinnliga profiler oavsett om kvinnan matchar hans förhoppningar eller inte och oavsett om hon har bild eller inte. Sjukt romantiskt (Not!!).
    Det visar att könsrollerna ser ut såhär.
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Nobbaren) skrev 2023-09-20 22:31:32 följande:
    Varför lägger du ut text utan att visa källa? 
    Eftersom skribenten är för lat för att visa oss sin källa har jag letat upp den: 

www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller 

Det är en debattartikel (dvs inte en faktatext). För er som inte vet vad det innebär när någon skriver en debattartikel så betyder det att det är skribentens egna åsikter. Tidningen i fråga har inte ansvar för det som står.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-21 07:00:33 följande:
    Det visar att könsrollerna ser ut såhär.
    Det är ironiskt att det förväntas att mannen ska ta första steget. Med tanke på att de flesta män är oattraktiva enligt kvinnor. Tala om morot. Man känner sig SÅ motiverad.
    Skrattande
  • Anonym (Ten)
    Anonym (,,,) skrev 2023-09-21 07:10:10 följande:
    Eftersom skribenten är för lat för att visa oss sin källa har jag letat upp den: 

www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller 

Det är en debattartikel (dvs inte en faktatext). För er som inte vet vad det innebär när någon skriver en debattartikel så betyder det att det är skribentens egna åsikter. Tidningen i fråga har inte ansvar för det som står.
    De åsikterna delas av många.
Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er