• Anonym (Ten)

Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er

oattraktiva män?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er
  • Anonym (Nobbaren)
    Anonym (Nobbaren) skrev 2023-09-20 10:38:35 följande:

En man följde efter mig från butiken i veckan. Noterade den nya  SUV:en där och när jag kom hem svängde han upp bredvid mig. Jag trodde han letade efter någon och stannade upp, sa hej. 
    Han undrade om jag ville snacka lite....jag sa nåt om att jag skulle in och laga middag. Han undrade då om jag ville ha hans nummer så jag kunde ringa honom senare. Jag blev helt paff men svarade nej tack det vill jag inte.  Inte vet han om jag är singel eller inte heller. 
    Såg han på affären i går och då gömde jag mig. 

Kaffedraken, vad skulle jag gjort? Hoppat in i bilen och åkt? Gjorde jag fel? 
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-20 10:43:03 följande:
    Jag vet inte om du har läst i trådar om män som tar kontakt i vardagen. Man förstår varför män oftast inte gör det.
    Jag gjorde sånt förr. Bara började prata med nån söt tjej jag såg ute och frågade om hon ville ta en fika nån dag eller liknande. Ingen av tjejerna verkade ta illa upp, såg glada ut, men tackade nej.
    Här på forumet så tyckte de flesta att jag var knäpp i huvudet som gjorde så.
  • Anonym (Gillar inte uppdelningen)

Jag tycker att det är för simpelt att dela in män i attraktiv/oattraktiv. Vill nog ha en flergradig skala med 1) Hunk, 2) snyggo, 3) helt ok, 4) normal,5)  kan ha andra kvaliteer, 6) sorry men du är för ful.

Nu vet jag även att 1) hunk och 2) snyggo sannolikt är duschpåsar ändå så blir avtänd numera (alltså jag ser att de är attraktiva, men jag gillar inte det). Dessutom måste jag vara snyggast av oss pga min kassa självkänsla, så helt ok, normal, och kan ha andra kvaliteer är liksom mina kategorier. grupp 3,4, och 5

De flesta som raggar på mig är av kategori 1 och 2 tyvärr. Helt bortkastat på mig.

• Anonym (Ten)
    Anonym (Gillar inte uppdelningen) skrev 2023-09-20 11:02:51 följande:

Jag tycker att det är för simpelt att dela in män i attraktiv/oattraktiv. Vill nog ha en flergradig skala med 1) Hunk, 2) snyggo, 3) helt ok, 4) normal,5)  kan ha andra kvaliteer, 6) sorry men du är för ful.

Nu vet jag även att 1) hunk och 2) snyggo sannolikt är duschpåsar ändå så blir avtänd numera (alltså jag ser att de är attraktiva, men jag gillar inte det). Dessutom måste jag vara snyggast av oss pga min kassa självkänsla, så helt ok, normal, och kan ha andra kvaliteer är liksom mina kategorier. grupp 3,4, och 5

De flesta som raggar på mig är av kategori 1 och 2 tyvärr. Helt bortkastat på mig.

Visst kan man krångla till saker om man vill, men de flesta anser nog att nån är attraktiv eller oattraktiv.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Nobbaren) skrev 2023-09-20 10:58:00 följande:
    Kaffedraken, vad skulle jag gjort? Hoppat in i bilen och åkt? Gjorde jag fel? 
    Tyckte nog du gjorde rätt. Men var gömde du dig, i frysdisken?
  • Anonym (E.)
    Anonym (Ten) skrev 2023-09-20 10:43:03 följande:
    Jag vet inte om du har läst i trådar om män som tar kontakt i vardagen. Man förstår varför män oftast inte gör det.
    Inte kvinnor heller. Jag har faktiskt tänkt tanken någon gång, när jag har stått vid samma busshållplats och väntat bredvid samme man, vid samma tid varje morgon, månad efter månad... Tänk att han ser trevlig ut, och har i alla fall ingen ring på fingret (även om det inte är ett foolproof tecken på ensamstående status idag), och vi kanske skulle kunna...

Men jag har aldrig vågat ta något initiativ, för det skulle ha blivit så pinsam om jag blivit avvisad... Då hade jag varit tvungen att ta en tidigare buss till jobbet och sitta där och vänta innan mitt skift börjar i fortsättningen, för det skulle vara för pinsamt att stå och vänta på bussen bredvid honom efter det... i iskall, laddad tystnad.

Vi människor förstör för varandra. Tänk om det skulle anses mindre förnedrande att få ett nej... då skulle fler våga fråga, och det skulle finnas fler lyckliga par och färre olyckliga ensamma människor!
  • Mandel

Hänger mer på hur de stöter än hur de ser ut.
    De skjuter liksom sig själva i foten direkt genom att börja sextjata. Hade de betett sig lite vettigt i sina kontaktförsök hade de kanske varit mer attraktiva.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ten)
    Mandel skrev 2023-09-20 12:28:55 följande:

Hänger mer på hur de stöter än hur de ser ut.
    De skjuter liksom sig själva i foten direkt genom att börja sextjata. Hade de betett sig lite vettigt i sina kontaktförsök hade de kanske varit mer attraktiva.

Finns män som inte börjar prata sex direkt. Min erfarenhet är att det är kvinnor som tar upp ämnet först. Efter ett tag dock, men ändå.
    Varför lyckas inte många män som stöter på kvinnor, och visar kvinnor respekt, som inte tjatar osv?
  • Anonym (Ten)
    Anonym (E.) skrev 2023-09-20 12:26:02 följande:
    Inte kvinnor heller. Jag har faktiskt tänkt tanken någon gång, när jag har stått vid samma busshållplats och väntat bredvid samme man, vid samma tid varje morgon, månad efter månad... Tänk att han ser trevlig ut, och har i alla fall ingen ring på fingret (även om det inte är ett foolproof tecken på ensamstående status idag), och vi kanske skulle kunna...

Men jag har aldrig vågat ta något initiativ, för det skulle ha blivit så pinsam om jag blivit avvisad... Då hade jag varit tvungen att ta en tidigare buss till jobbet och sitta där och vänta innan mitt skift börjar i fortsättningen, för det skulle vara för pinsamt att stå och vänta på bussen bredvid honom efter det... i iskall, laddad tystnad.

Vi människor förstör för varandra. Tänk om det skulle anses mindre förnedrande att få ett nej... då skulle fler våga fråga, och det skulle finnas fler lyckliga par och färre olyckliga ensamma människor!
    Varför kvinnor inte gör det, det vet alla. Som du säger, ni vill inte bli avvisade. Bättre att män riskerar det.
    Ja, jag stötte ju på kvinnor i vardagen förr. Skulle aldrig göra nåt sånt nu, men då var jag i alla fall spontan och levande. Jag var ung, kåt och dum, kände övertro och trodde att jag skulle leva för evigt.
  • Anonym (10p)

Massor av attraktiva män stöter på mig, väldigt få är oattraktiva.

Jag är ändå inte intresserad för jag har min sambo

Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er