• Anonym (Ten)

Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er

oattraktiva män?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er
  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 21:52:46 följande:
    Vet du hur många som haft över 100 sexpartners? Att genom alla år haft flera 100 som stött på en är nog inte alla ovanligt. Men viss, jag anses hyfsat attraktiv.
    Och inkluderar jag alla kontakter via dejtingappar så är det så många att jag inte ens kan gissa hur många som skrivit.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 21:54:53 följande:
    Och inkluderar jag alla kontakter via dejtingappar så är det så många att jag inte ens kan gissa hur många som skrivit.
    På nätet är det lätt flera 100 som kontaktat mig. IRL är det inte så många men ingen av de som gjort det har jag tyckt var attraktiv. De få män jag haft har jag fått ragga på själv.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 21:54:53 följande:
    Dejtingappar räknas inte då det är du själv som reggat dig, alltså inbjudit dem, och dessutom inte träffat dem irl.

Varför har folk sex med 100-tals män om de inte är attraherade?

Men jag är väl hemskt oattraktiv då så få stöter på mig. Tur man lyckats bli gift.
  • Anonym (Anna)

Det beror på sammanhang. På krogen: extremt många som är väldigt på, och ja, 99% är oattraktiva. I jobbsammanhang: ytterst få som visar intresse på ett sådant sätt att det är tydligt att det inte bara är vänlighet. De enstaka gånger det hänt har det varit relativt attraktiva män. På flyget, i någon hotellbar, på cafet där jag köper mitt morgonkaffe osv är det väl kanske 50/50, men jag skulle säga att gifta män är starkt överrepresenterade bland män som tar kontakt på sådana ställen (och då är de ju bara attraktiva tills man inser att de är otrogna svin som är ute efter ytterligare en affär). 

• Eurydike

Det är helt normala män och en och annan skummis. Jag har svårt att säga om de är attraktiva eller oattraktiva, eftersom jag attraheras av insidan, men jag tycker alltid att de är modiga. När jag var yngre var jag lika modig, men kunde inte hantera resultatet. Jag skickade ett kort med en kanin, en massa hjärtan och texten You make me crazy. Och det stämde verkligen, för jag var tillräckligt knäpp för att inte veta vad jag skulle ta mig till om killen nappade. Jag förväntade mig ett nej 😂🐰❤️

• Anonym (Alexandra)

Ännu färre , kanske en av 100 eller rentav en av 1000 skulle jag säga. Väldigt ovanligt här i Sverige, men det beror nog lite på att jag inte gillar ljusa män så mycket. Dolph Lundgren blä liksom.
    Men i Italien dör snackar vi. Eller Kroatien. Där är ca 50 % av de män man möter rena sexbomberna.

• Anonym (Ten)
    Anonym (Anna) skrev 2023-09-19 22:19:47 följande:

Det beror på sammanhang. På krogen: extremt många som är väldigt på, och ja, 99% är oattraktiva. I jobbsammanhang: ytterst få som visar intresse på ett sådant sätt att det är tydligt att det inte bara är vänlighet. De enstaka gånger det hänt har det varit relativt attraktiva män. På flyget, i någon hotellbar, på cafet där jag köper mitt morgonkaffe osv är det väl kanske 50/50, men jag skulle säga att gifta män är starkt överrepresenterade bland män som tar kontakt på sådana ställen (och då är de ju bara attraktiva tills man inser att de är otrogna svin som är ute efter ytterligare en affär). 

skulle du vilja att män visade mer intresse på jobbet? många kvinnor säger att de inte vill att män visar sånt intresse på jobbet, kvinnorna är där för att jobba, inget annat

många kvinnor attraheras av gifta män, de har blivit godkända av andra kvinnor och är därför bättre

Det kanske verkar osmart att stöta på någon som redan bundit sig. Men enligt amerikanska forskare är kvinnor biologiskt programmerade att föredra män som är villiga att binda sig. Alltså är guldringen inget hinder, utan snarare något som höjer attraktionsfaktorn. Vilket betyder att det inte är ditt fel, utan snarare dina geners fel, om du faller för ?the wrong guy?.

? Vi tror att kvinnor ser uppvaktningsprocessen som en tävling, och om hon kan sno en annan man är det bevis på att hon är det bättre, sexigare valet, säger Melissa Burkely, forskare vid universitetet i Oklahoma.

?Bundna är bättre partners?

Melissa Burkely har gjort en undersökning där deltagarna fick titta på bilder på olika män och ranka dem. När männen beskrevs som singlar var bara 59 procent sugna på en dejt. Men när kvinnorna fick uppgifter om att samma man var gift, blev 90 procent intresserade.

? Andra möjliga förklaringar är att vi vill ha vad vi inte kan få. Samt att karlar som binder sig är bättre partners ? det verkar suspekt med en 30-plus-man som inte har varit i ett förhållande tidigare.

• Anonym (Sofie)

Nej. Nästan alla som stöter på mig är både attraktiva och verkar trevliga.

Men jag är ointresserad.

• Anonym (Ten)
    Eurydike skrev 2023-09-19 22:21:45 följande:

Det är helt normala män och en och annan skummis. Jag har svårt att säga om de är attraktiva eller oattraktiva, eftersom jag attraheras av insidan, men jag tycker alltid att de är modiga. När jag var yngre var jag lika modig, men kunde inte hantera resultatet. Jag skickade ett kort med en kanin, en massa hjärtan och texten You make me crazy. Och det stämde verkligen, för jag var tillräckligt knäpp för att inte veta vad jag skulle ta mig till om killen nappade. Jag förväntade mig ett nej 😂🐰❤️

inte ofta man hör en kvinna säga att det är modigt av män att ta såna initiativ, jag tycker själv att jag var modig när jag gjorde sånt, jag var nervös och rädd att få nej, men jag gjorde det ändå

tror det beror på att många kvinnor tar det för givet, att män ska stöta på dom, det hör till könsrollerna, synd bara att de flesta av oss män är oattraktiva, ett av naturens grymma skämt?

verkar vara vanligt att kvinnor har svårt att ta ett nej, därför som många kvinnor föredrar att det är mannen som utsätter sig för risken att få nej, fast hon föredrar förstås att det är attraktiva män som gör det
  • Anonym (Ostmacka)

Snarare 99 av 100

men framförallt är det en stor del män som är opassande som en kusin, farbror, chefen, läkaren, mycket äldre osv som stöter på en.

sen är en annan stor del män som är i en helt annan livssituation, har andra värderingar, noll social kompetens, noll intressen gemensamt, bor 50 mil bort osv
    Ja en massa saker man inte är så sugen på helt enkelt.

det är sällan utseendet som gör att jag tackar nej. De män jag attraherats av senaste åren är inte snygga men har något i sättet som gör att just jag attraheras till dom.

Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er