• Anonym (Ten)

Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er

oattraktiva män?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er
  • Anonym (Tjej)

Ja tyvärr så stöter många killar på mig 

• Anonym (Ten)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-09-20 06:38:28 följande:

Ja tyvärr så stöter många killar på mig 

ja, jag har förstått att det är jobbigt för kvinnor, jag minns inte riktigt när jag började visa intresse för tjejer, men jag gjorde det bara, jag tyckte tjejen var snygg och det kändes pirrigt, jag ville ha henne, är säkert nåt nedärvt beteende, biologiskt
  • Anonym (Nej)

Självklart lyssnar TS bara på dem som bekräftar hans bild. Som vanligt. Att det finns tjejer som aldrig blir stötta på, nääää, det tar han inte in.

• Anonym (Nobbaren)

En man följde efter mig från butiken i veckan. Noterade den nya  SUV:en där och när jag kom hem svängde han upp bredvid mig. Jag trodde han letade efter någon och stannade upp, sa hej. 
    Han undrade om jag ville snacka lite....jag sa nåt om att jag skulle in och laga middag. Han undrade då om jag ville ha hans nummer så jag kunde ringa honom senare. Jag blev helt paff men svarade nej tack det vill jag inte.  Inte vet han om jag är singel eller inte heller. 
    Såg han på affären i går och då gömde jag mig. 

• Anonym (E.)
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 21:52:46 följande:
    Vet du hur många som haft över 100 sexpartners? Att genom alla år haft flera 100 som stött på en är nog inte alla ovanligt. Men viss, jag anses hyfsat attraktiv.
    Det beror också på i vilka miljöer man rör sig. De flesta blir nog stötta på ibland, om de ofta befinner sig i krog- och festmiljöer där folk är fulla, och där mycket handlar just om att ragga.

På jobbet händer det mer sällan - och här beror det också på hur många personer av det motsatta könet och i rätt ålder som finns på ens arbetsplats.

På allmänna platser händer det i princip aldrig - inte för att man är oattraktiv, utan för att folk är uppfostrade att inte ta sådana kontakter på gatan, på torget, på busshållplatsen o.s.v.. Vilket egentligen är synd, för alla har inte massor av andra möjligheter att träffa människor.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Nej) skrev 2023-09-20 10:28:59 följande:

Självklart lyssnar TS bara på dem som bekräftar hans bild. Som vanligt. Att det finns tjejer som aldrig blir stötta på, nääää, det tar han inte in.

Jodå, jag vet hur det känns. Men jag pratar om majoriteten.
  • Anonym (Tyvärr)

De flesta män går bort av olika orsaker, tyvärr.

*Bor för långt bort (och respekterar inte när man påpekar det)
    *Fel ålderskategori (nej, jag är verkligen inte kräsen med ett spann på 30 år)
    *Fula (ja, jag vill känna ett uns attraktion tack)
    *Har inte ens läst min presentation - hur intresserad är man egentligen då...?
    *Snuskpratare, otrevliga eller one-liners
    *Hundägare - jag är allergisk och vill inte heller ha den livsstilen som följer med
    *De som brukar nikotin, och ja det betyder också snusare
    *De som framstår som partyprissar - jag har lämnat det livet bakom mig

Det finns så klart fler orsaker men det här är de stora sakerna som rensar ut 99,99 % av alla killar.

• Anonym (Ten)
    Anonym (E.) skrev 2023-09-20 10:39:44 följande:
    Det beror också på i vilka miljöer man rör sig. De flesta blir nog stötta på ibland, om de ofta befinner sig i krog- och festmiljöer där folk är fulla, och där mycket handlar just om att ragga.

På jobbet händer det mer sällan - och här beror det också på hur många personer av det motsatta könet och i rätt ålder som finns på ens arbetsplats.

På allmänna platser händer det i princip aldrig - inte för att man är oattraktiv, utan för att folk är uppfostrade att inte ta sådana kontakter på gatan, på torget, på busshållplatsen o.s.v.. Vilket egentligen är synd, för alla har inte massor av andra möjligheter att träffa människor.
    Jag vet inte om du har läst i trådar om män som tar kontakt i vardagen. Man förstår varför män oftast inte gör det.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (E.) skrev 2023-09-20 10:39:44 följande:

Håller helt med i din beskrivning. Jag tycker det är svårt att träffa någon irl även om det är bästa platsen. Jag går inte på krogen, skulle ha svårt för att dejta någon på jobbet och de män som jobbar där är upptagna, fel ålder eller oattraktiva (främst det). I vardagen har jag dock väldigt lätt för att hamna i samtal med främlingar så det är ju positivt :) Mindre positivt att män aldrig tar chansen att ta det vidare, jag känner mig inte själv bekväm att göra det heller tyvärr.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2023-09-20 10:49:41 följande:
    Håller helt med i din beskrivning. Jag tycker det är svårt att träffa någon irl även om det är bästa platsen. Jag går inte på krogen, skulle ha svårt för att dejta någon på jobbet och de män som jobbar där är upptagna, fel ålder eller oattraktiva (främst det). I vardagen har jag dock väldigt lätt för att hamna i samtal med främlingar så det är ju positivt :) Mindre positivt att män aldrig tar chansen att ta det vidare, jag känner mig inte själv bekväm att göra det heller tyvärr.
    Senaste jag stötte på var en tjej jag träffat på jobbet. 20 år yngre. Vi var båda singlar, och jag väntade tills vi inte längre jobbade ihop. De flesta tyckte det var fel. Vid 24 så var hon inte vuxen.

Många kvinnor klagar på att män inte vågar mer. Många kvinnor tycker det är jobbigt att behöva ta första steget, rädda att få ett nej. Sen så klagar kvinnor på att män visar intresse.
    Så det är svårt.
Svar på tråden Kvinnor, är 9 av 10 män som stöter på er