• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

olivmamman skrev 2023-09-13 19:37:46 följande:

Hej! Ny i tråden, men har följt den slaviskt sedan jag plussade så jag tänkte att det var dags att presentera mig..
    Jag är 26 år och detta är min allra första graviditet. Borde vara i ca  vecka 5+3 nu.
    Hade massa symptom precis vid bim och första dagarna fter, men nu har det lugnat ner sig.
    Trodde att jag skulle vara mycket gladare när jag plussade, för graviditeten är planerad, men just nu är det ganska mycket oro och jag vågar liksom inte ta ut glädjen i förskott. Har inte heller riktigt hunnit fatta att det FAKTISKT ÄR PÅ RIKTIGT haha

Kul och tryggande att läsa om er andra. Tack för att ni är så aktiva! Man är ju lite ensam så här i början innan man börjat berätta för folk om läget.

Har en fråga... 
    Hur mycket och vad tränar ni?
    Jag själv har inte haft någon som helst ork. Tränade för första gången igår (sedan innan äl) och det blev en lååångsam joggingtur. Men det gick ju knappt, för jag blev så andfådd. Innan jag blev gravid var jag relativt aktiv och tränade flera gånger i veckan men nu känns det omöjligt.

Grattis och välkommen 💕
    Jag är i v.7 och känner rätt lika. Vet ju att jag är gravid men känns helt surrealistiskt. 

Tränar ingenting. Orkar knappt gå ut med hundarna mer än 10 min.. värre andfådd än när jag vägde 40 kg mer haha..
  • Noelani
    Mammamiao skrev 2023-09-14 21:29:08 följande:

Hej alla,
    Vad roligt, hoppas man kan haka på här :) 
    Jag har 4 barn sedan innan, det sista dog tyvärr i magen i femte månaden nu i maj. Vi har nu fått reda på att vi väntar ett regnbågssyskon till alla våra barn som är beräknat den 13/5-24. Är så Glad, men samtidigt väldigt försiktig i mina känslor. 

kul att följa allas resa :D grattis till er alla :)

Åh vad sorgligt! Det kan inte varit lätt. Glad för din skull att ni fått en nu chans nu Hjärta Blir fint att få följa dig! 
    Emmalisan skrev 2023-09-15 12:35:05 följande:

Hej allihop, 

Plus igår och BF runt 20-30 maj beroende på cykel. Lite oklart. 3:e barnet🥰 Kul tråd, hakar gärna på! Finns det någon facebookgrupp startad? Stängd sådan? Vore kul. Med mitt första barn hittade jag gruppen här via familjeliv. Sedan stängde vi den efter 100 medlemmar. Allt för att få det privat och mysigt. Fortfarande världens bästa grupp såhär 5 år senare. Vi kanske kan göra nåt sånt? 

Grattis och välkommen! Låter som en jättefin idé. Men har aldrig förstått varför man vill ha facebook grupp just - några fördelar mot familjeliv ? :) 

• Noelani

Har precis gått in i v.8 och jädrar vad tröttheten slog till. Somnade plötsligt i 2.5 timme och mannen fick väcka mig 🤣 

Panacea, stort grattis! Vi har själv försökt i 10 år och lyckades tillslut nu med IVF så förstår verkligen din glädje. Ska bli fint att följa dig ❤️

• Noelani

Uppdaterar listan vi har. Ni som är nya i gruppen och kommer hänga här ist för Facebook-grupper får gärna fylla på 🙏

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

BF 3/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket

BF 9/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket

BF 9/5
    Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)

BF 13/5
    EmKayBee, 26år, första barnet

BF 7/5
    Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.

• Noelani

Janbo, mitt försvann också i några dagar tills det idag kom tillbaka med råge 🤢

Visst fick du göra ett ultraljud förra veckan? Ett tidigt ul med hjärtslag minskar missfallsrisken rejält...

• Noelani

Anonym1, 
    Jag hade mitt i torsdags, då var jag i vecka 7 (6+5) Men tror det kan vara väldigt olika beroende på hur många lediga tider de har osv..

Imorgon har jag första VUL.. väldigt nervös...

• Noelani
    Anonym (Anonym1) skrev 2023-09-17 16:23:34 följande:
    Okej tack för svar. Har mitt digitala hälsosamtal på onsdag, men vad jag förstått så är inte det samma som inskrivning?
    Nej inskrivning verkar vara när man gör första ordinarie ultraljud i vecka 11-13... 
  • Noelani
    Bruno97 skrev 2023-09-17 20:17:13 följande:
    Brrr brrr

Nu börjar hösten komma och jag är såååå frusen av mig. Är det okej att sova med en värmefilt igång under natten? Någon som vet om det kan påverka något negativ eller är det bara att använda? 😃
    Skulle kolla upp det.. vet att embryon är värmekänsliga då man vid IVF säger att man ska undvika spa och bastu.. men det kanske bara är fram tills det fäst i livmodern..  så vet egentligen inte 😅
  • Noelani

Idag har jag varit på tidigt VUL (vecka 8, 7+2) och ett litet foster (eller ja, räknas väl som det först om några dagar... ) som först gömde sig rejält hittades.. Hjärtslag och allt! Så tacksam så det inte går att beskriva! 

Någon annan som har tidigt VUL inbokat?

• Noelani
    Anonym (Anonym1) skrev 2023-09-18 23:48:01 följande:
    Åh va roligt! Måste vara en underbar känsla!Hjärta
    Jag har vul inbokat nästa fredag, blev lite orolig nu ikväll dock. Kom en brun flytning när jag torkade mig, nån som haft det och är okej nu som kan lugna en orolig själ här? 😔
    Jag har inte haft det men verkar ju som många har små blödningar utan att de behöver betyda något dåligt ❤️
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!