Gravid med BF MAJ 2024!!
Hej! Ny i tråden, men har följt den slaviskt sedan jag plussade så jag tänkte att det var dags att presentera mig..
Jag är 26 år och detta är min allra första graviditet. Borde vara i ca vecka 5+3 nu.
Hade massa symptom precis vid bim och första dagarna fter, men nu har det lugnat ner sig.
Trodde att jag skulle vara mycket gladare när jag plussade, för graviditeten är planerad, men just nu är det ganska mycket oro och jag vågar liksom inte ta ut glädjen i förskott. Har inte heller riktigt hunnit fatta att det FAKTISKT ÄR PÅ RIKTIGT haha
Kul och tryggande att läsa om er andra. Tack för att ni är så aktiva! Man är ju lite ensam så här i början innan man börjat berätta för folk om läget.
Har en fråga...
Hur mycket och vad tränar ni?
Jag själv har inte haft någon som helst ork. Tränade för första gången igår (sedan innan äl) och det blev en lååångsam joggingtur. Men det gick ju knappt, för jag blev så andfådd. Innan jag blev gravid var jag relativt aktiv och tränade flera gånger i veckan men nu känns det omöjligt.
Jag är i v.7 och känner rätt lika. Vet ju att jag är gravid men känns helt surrealistiskt.
Tränar ingenting. Orkar knappt gå ut med hundarna mer än 10 min.. värre andfådd än när jag vägde 40 kg mer haha..