• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

EmKayBee skrev 2023-08-30 21:31:12 följande:

Plussade idag. Känns så sjukt och helt overkligt, fått kolla testen flera gånger idag för att försäkra mig om att jag inte inbillar mig trots att ena är ett digitalt. Är på äl+9 eller 10, bim 4-5/8 så det är väldigt tidigt och jag oroar mig för att få en kemisk graviditet.

Vi har egentligen inte börjat försöka än men inte heller undvikit och jag har längtat efter barn i typ 10 år nu. 

Har haft ömma bröst i ett par dagar, ökad aptit (äter och fortsätter vara hungrig men sen är jag helt plötsligt så mätt att det känns som jag ska spy istället) och idag har det gjort ont i magen till och från. 

Clearblue ultratidigt digitalt
    Babyplan testa tidigt 
    Grattis!! Vet hur de känns.. plussade för en vecka sen och kan ff inte tro det.. 🙈
  • Noelani

Janbo, wow så starka streck!! 

Idag plussade en till i min IVF-grupp.. ännu en maj bebis 🥰 Vi känner ju inte varandra mer än via FL men blev så lycklig för henne! 🙏

• Noelani
    Lele88 skrev 2023-09-01 06:54:00 följande:

Jag har testat varje dag fram tills igår. Nu har jag testförbud några dagar av min man som tycker att jag blir för stressad 🙈 Men jag fick på runt Äl+8 något som jag trodde kanske var nidblödning i form av rosa/beige flytning. Men har haft lite brunt varje dag sedan dess och fortfarande. Så är ju såklart väldigt orolig. Är ju gravid nu direkt efter ett MF. Men testen har ju stegrat lite varje dag och är typ redan starkare än de blev vid missfallet för då stannade det av. Jag testar med testlagret och digitalt med veckoindikator ska jag försöka mig på i början av nästa vecka när det gått en vecka från att jag fick 1-2.

Ser ju ut som en bra utveckling! Och småblödningar skall ju vara jättevanligt ❤️ 

Jag slutade testa efter 4 stickor och två digitala. Ska nu vänta tills nästa vecka och ta en veckoindikator till sen får man hålla ut till vul 18 sept... man kan ju ändå inget göra så tänker det nog är bra att börja jobba på att inte tänka på det hela tiden.. 

Men det är svårt 😅 Jag har knappt fattat att jag är gravid ännu. 
  • Noelani

Loidi, 

Då sitter jag och lipar här igen 😅 vet i fasiken varför din graviditet berör mig så mkt hela tiden ❤️❤️❤️ är så himla glad för din skull och hade hela tiden en sån stark känsla att du skulle plussa.. så knepigt! Haha

Lele88, 

Tyvärr inga bra råd.. jag kommer på mig själv också tänka dumma tankar av och till.. försöker hålla mig sysselsatt med att läsa mkt positivt och tänka framåt... 

• Noelani
    Loidi skrev 2023-09-01 10:32:56 följande:

Janbo, 

tusen tack, börjar kunna andas lite och smälta att det är ett plus på stickan 13 dagar efter återföring och att det varit det 2 dagar i rad. 

Längtar till 6/9 och ett plus även då, så jag Kan ringa klunken och berätta ❤️

Gubben resonerade exakt likadant.. jag förstod inte riktigt varför. Är det för att du tänker att det på något sätt kan ändra sig just då?
  • Noelani
    Loidi skrev 2023-09-01 14:32:52 följande:
    Jag tror att det känns lite mer på riktigt att kunna ringa å säga att det är plus just på den dagen kliniken valt att ha som testdag. Men jsg vet ju att om de stegrar sig dag 12 och 13 lär de inte ändra sig överdrivet mycket tills onsdag nästa vecka Tungan ute
    Ah såklart! 
    När jag ringde kliniken så blev jag plötsligt nervös och tänkte typ att de skulle säga "nä tyvärr vi ser här att du inte gravid" hahaha.. så dumt! 
    pannkakssmet skrev 2023-09-02 00:44:39 följande:

Hej allihopa! Glad
    Plussade den 27/8 och fick då "gravid 1-2", testade idag igen och då slog det om till "gravid 2-3" så det känns bra 😍
    Första graviditeten för mig så är rätt så spänd o nervös..
    Funderar på att göra tidigt ultraljud, när gör man det isåfall?

Antagligen låg du precis på gränsen den 27/8 och fick en rejäl ökning några dagar senare :) Inte konstigt alls! 

Det skrivs ganska mkt här på FL om just veckoindikatortesten. Många skriver att de är väldigt sega på att slå om så se det där som ett bra tecken! 

Tidigt UL är lite olika.. vissa gör från v.6 om man betalar privat men kan också vara bra att vänta lite till eftersom man annars inte alltid kan se hjärtat ticka.. Vilket skapar ännu mer oro! Jag får via vår IVF klinik göra V.7 men kommer göra V.8 för att vara på säkra sidan...
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-02 08:52:43 följande:

I och med att jag hade ett MF men en väldigt märklig mens alldeles för tätt inpå (enligt gynakuten) så är jag så förvirrad gällande min cykel.. Jag testade för 1 vecka sedan (det var 10 dagar  innan beräknad mens om jag utgår från den förra) då fick jag 1-2 veckor. testade nu 3 dagar innan beräknad mens och är nu 3+ som står på testet? kan det vara normalt?

Samma svar som ovan :) Ta det som ett bra tecken att du ökat snabbt - känns ju lovande! 
    EmKayBee skrev 2023-09-02 09:17:12 följande:

Tack till er som skrivit grattis och grattis till alla er andra! Hjärta

Jag har testat varje dag och testen blir starkare men igår kväll på äl+11 eller 12 började jag få mer ont som mensvärk och det var rött blod på pappret när jag torkade mig. Var helt förstörd och gick och la mig ganska snabbt därefter, kom lite i bindan jag satte i då på kvällen men har inte kommit en massa under natten och idag är det än så länge bara liiite brunt blod när jag torkar mig. Är så orolig nu.
    Håller tummarna för att allt går bra för oss allihopa 

Supervanligt med blödningar i början! Det kan vara allt från slemhinnor som är sköra och brister till annat ofarligt. Att du inte blöder så mkt är ju ett bättre tecken. Hur ser det ut idag?
    Abrakadbra skrev 2023-09-02 12:11:56 följande:

Jag har äntligen plussat efter att försökt i ca 5 års tid. Blev gravid och fick ett MA förra våren. Har inte blivit gravid sedan dess.
    Kommer inte kunna slappna av innan jag gjort ett tidigt ultraljud och sett att hjärtat tickar. För det gjorde det inte sist...

BF 9/5 !

Simsalabim!! Grattis!! Magisk!! 
    Ledsen att höra om ditt missfall - de flesta som får missfall får det inte igen, försök komma ihåg det och få njuta lite av lyckan nu! 

• Noelani
    Bruno97 skrev 2023-09-03 14:41:11 följande:
    Vecka 5 (4+4)

vecka 4; Nästäppa inträffades. Trodde jag var sjuk men jag kände mig pigg så kändes konstigt för ingeting mer blev det.

vecka 5 (innan plusset); nästäppa, dålig Sömn, ingen mens, hungrig.

vecka 5 (plussade); dålig sömn, spänning/mensvärk/svullen mage, kissnödig väldigt ofta, hungrig, ömma bröst.

vecka 5 (4+4) Idag; sov 8h, hungrig, känner mig uppblåst, pyttelite öm om brösten.

jag hoppas verkligen på de bästa ❤️

❤️uppdatera gärna själva hur era veckor har/ser ut❤️
    Vilket fint initiativ! Vad fint att se någon fler som inte har tex grovt illamående. Jag har känt mig lite nojig över det...som att något är fel... Även fast det står överallt att det inte betyder något sånt.

Jag plussade i 3+4 och dagarna innan hade jag en ihållande huvudvärk i 3 dygn. Möjligen biverkning från progesteronet jag tar iom IVF.

Sen dess har jag inte haft några ömma bröst eller känt mig uppsvullen eller något större på något sätt. Pyttelitet illamående som blivit hjälpt av att äta något litet. 

I torsdags tappade jag matlusten dock och de håller i sig. Kan dock äta men inget smackar särskilt gott. Inte äckligt heller, mer trist.. Föredrar saker utan mat. Lite dålig i magen som lika gärna skulle kunna vara att jag ätit lite dåligt som tex vitt bröd och kex..

Jag är i vecka 6 (5+0) nu.

Någon annan som är lika långt gången eller längre och inte heller har så mycket känningar?
  • Noelani
    pannkakssmet skrev 2023-09-03 15:14:24 följande:
    Jag ringde i torsdags, kändes lustigt att säga "jag är gravid" när man inte riktigt har fattat det själv 😅
    Men hon var jättetrevlig, ställde lite frågor och sedan fick jag en tid för ett digitalt hälsosamtal den 20/9. (Är i v.8 7+3 då om jag räknat rätt!) Gissar att inskrivning sker några veckor efter det 😊

Kollade även med en privatklinik, de erbjöd ultraljud från v.6-7 då man oftast kan se hjärtslag, men ville man se lite mer så skulle man komma v.8-9. Skulle få en tid efter helgen 🥰
    Är så nervös!!!
    Intressant! Vad mer kan man se från v.8 som man inte kan se 6-7? 

Mitt är planerat Vecka 8 (7+1)... kände att de är bra att ta vecka 8 ist för 7 utifall att hjärtslagen inte går att se då. Ibland kan det bli för tidigt och jag vill gärna undvika mer oro hehe

Förutom ett pickande hjärta så vill vi ju gärna se om det är en eller två (iom att vi återförde 2 embryon) och de ska man också kunna se tidigt... men kul om det finns mer att se! 
  • Noelani
    Abrakadbra skrev 2023-09-03 15:44:46 följande:

Så roligt att höra om era symtom tjejer!

V.5 (4+3)
    Lätt öm i brösten, lite molvärk som kommer och går. Nästäppa och dålig sömn (var dock rejält trött efter ÄL men nu går det knappt att sova) känner mig även helt slut i benen när jag t.ex. går i en trappa.

Jag vågar inte ringa och skriva in mig då jag varit med om en del missfall... tänker att jag ringer om någon vecka eller två. Är det dumt? Är så trött på att ringa tillbaka och avboka gång på gång och vågar inte känna att det är på riktigt än...

Har du fått progesteron utskrivet med tanke på flera tidigare missfall? 
  • Noelani

Pannkakssmet,

Ja vi hoppas verkligen på 2 eftersom vi har både åldern och ekonomin emot oss för att försöka med ett syskon. Skulle hinna fylla 42 innan vi isf kan försöka igen och man kanske vill lägga de 100-150.000 kronorna på att leva ist..

Men såklart blir vi överlyckliga också för en 🙏

Loidi, 

Ja det verkar olika. Orkidé8181 i vår IVF grupp tog dem till v 12 tror jag. Min klinik tyckte jag kunde sluta när jag plussade men jag bad om att få fortsätta ta dem med tanke på hur länge vi försökt och att vi aldrig ens plussat innan. Det sägs att har man haft flera missfall innan och/ eller har låg egen produktion så kan progesteronet hjälpa till med att inte få missfall..  jag ska ta dem till 18/9 och sen utvärdera igen. Men jag kommer fortsätta ta dem till v.12 oavsett vad dem säger. Har redan bett min svenska läkare skriva ut mer haha

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!