Loidi skrev 2023-09-01 14:32:52 följande:
Jag tror att det känns lite mer på riktigt att kunna ringa å säga att det är plus just på den dagen kliniken valt att ha som testdag. Men jsg vet ju att om de stegrar sig dag 12 och 13 lär de inte ändra sig överdrivet mycket tills onsdag nästa vecka
![Tungan ute Tungan ute](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-tongue-out.gif)
Ah såklart!
När jag ringde kliniken så blev jag plötsligt nervös och tänkte typ att de skulle säga "nä tyvärr vi ser här att du inte gravid" hahaha.. så dumt!
pannkakssmet skrev 2023-09-02 00:44:39 följande:
Hej allihopa! ![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Plussade den 27/8 och fick då "gravid 1-2", testade idag igen och då slog det om till "gravid 2-3" så det känns bra 😍
Första graviditeten för mig så är rätt så spänd o nervös..
Funderar på att göra tidigt ultraljud, när gör man det isåfall?
Antagligen låg du precis på gränsen den 27/8 och fick en rejäl ökning några dagar senare :) Inte konstigt alls!
Det skrivs ganska mkt här på FL om just veckoindikatortesten. Många skriver att de är väldigt sega på att slå om så se det där som ett bra tecken!
Tidigt UL är lite olika.. vissa gör från v.6 om man betalar privat men kan också vara bra att vänta lite till eftersom man annars inte alltid kan se hjärtat ticka.. Vilket skapar ännu mer oro! Jag får via vår IVF klinik göra V.7 men kommer göra V.8 för att vara på säkra sidan...
Anonym (Anonym) skrev 2023-09-02 08:52:43 följande:
I och med att jag hade ett MF men en väldigt märklig mens alldeles för tätt inpå (enligt gynakuten) så är jag så förvirrad gällande min cykel.. Jag testade för 1 vecka sedan (det var 10 dagar innan beräknad mens om jag utgår från den förra) då fick jag 1-2 veckor. testade nu 3 dagar innan beräknad mens och är nu 3+ som står på testet? kan det vara normalt?
Samma svar som ovan :) Ta det som ett bra tecken att du ökat snabbt - känns ju lovande!
EmKayBee skrev 2023-09-02 09:17:12 följande:
Tack till er som skrivit grattis och grattis till alla er andra! ![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Jag har testat varje dag och testen blir starkare men igår kväll på äl+11 eller 12 började jag få mer ont som mensvärk och det var rött blod på pappret när jag torkade mig. Var helt förstörd och gick och la mig ganska snabbt därefter, kom lite i bindan jag satte i då på kvällen men har inte kommit en massa under natten och idag är det än så länge bara liiite brunt blod när jag torkar mig. Är så orolig nu.
Håller tummarna för att allt går bra för oss allihopa
Supervanligt med blödningar i början! Det kan vara allt från slemhinnor som är sköra och brister till annat ofarligt. Att du inte blöder så mkt är ju ett bättre tecken. Hur ser det ut idag?
Abrakadbra skrev 2023-09-02 12:11:56 följande:
Jag har äntligen plussat efter att försökt i ca 5 års tid. Blev gravid och fick ett MA förra våren. Har inte blivit gravid sedan dess.
Kommer inte kunna slappna av innan jag gjort ett tidigt ultraljud och sett att hjärtat tickar. För det gjorde det inte sist...
BF 9/5 !
Simsalabim!! Grattis!! Magisk!!
Ledsen att höra om ditt missfall - de flesta som får missfall får det inte igen, försök komma ihåg det och få njuta lite av lyckan nu!