• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

Välkommen Jennjenn,

Vad fint och höra. Vet du ungefär hur långt gången du är? 

• Noelani
    MickisR skrev 2023-08-29 15:53:55 följande:

Grattis till er som plussat 😍 

Jag har BF 6 maj! 

Kan inte helt ta in än att jag plussat, beror väl mest på att jag hade kemisk graviditet vid midsommar och ett missfall i vecka 11 i januari i år..så man är lite nojig. MEN det känns väldigt ?bra? i kroppen (=illamående, ont i bröst och ländrygg, halsbränna, trött, svullen mage, huvudvärk) 🤞

Samt testen visar väldigt starkt positivt så det känns skönt. Tänkte ändå ringa och se om man kan få en tid för VUL i vecka 7-8 för att lugna mig..känns för långt tills vecka 12-13 när Kub är 🙈 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök, 

Studerande. 41 år, femte barnet, naturlig grav, ca 1,5 års försök.

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket

BF 6/5
    MickisR, 31 år, första barnet, ca. 2 års försök. 

Tack detsamma ❤️❤️ 
    Jag känner verkligen ingenting 😅
  • Noelani

Janbo,

Ja jag bor också i Skåne. Helsingborg... 
    Är så jäkla osäker på vilken MVC jag ska välja.. rädd att jag ska komma till någon som inte känns bra... 

Jag gillade vår IVF klinik. Lite snack och bara snabba puckar vilket kändes rätt genom behandlingarna men nu vill jag nästan ha någon tvärtom som är lite övergullig och tar sig tid 😅

• Noelani
    Janbo skrev 2023-08-29 19:57:39 följande:

Jag med 😃 eller i en ort utanför (vill inte outa mig helt då grav är hemlig hehe).

Barnmorskemottagningen på söder (nedre nytorgsgatan) har FANTASTISK personal! Däe har jag gått i flera år för precentivmedel och så. Hört gott om Mama Mia på Väla också (där får man dessutom göra extra ul/vul mot kostnad om man är inskriven på annan MM).

Ett tips är att ringa och ställa lite frågor och känna in hur välkomnande de är 😊

Åhh hoppades på att du skulle vara i närheten och kunna ge lite tips!! 🙏❤️

Jag kontaktade Mama Mia Väla idag men får vänta på att de ringer upp. Man behövde svara på frågor först online. Ska kolla in den på Söder också! 

Hur gör ni andra med att berätta/ inte berätta ? Vi har berättat för 2 vänner och jag kommer snart berätta för min familj eftersom vi annars måste ljuga och säga att ännu ett IVF försök misslyckats.. eftersom de vet om det. Men mannens familj vet inget och får vänta tills isf v12 iaf.. 
  • Noelani
    MickisR skrev 2023-08-29 20:58:01 följande:
    Tror ni man kan åka till Mama Mia Väla och göra tidigt VUL? ska ringa runt lite och kolla, men tänkte om ni visste? 😊

Åh, jag tycker det är så svårt! Förstår er helt, man vill ju inte ljuga om det för dem. 

Vi har berättat för min tvillingsyrra men ingen annan än. Kommer berätta för resten av våra familjer och nära vänner ganska snart också tror jag. Sist fick de veta i vecka 7 typ. 
    Är du också Helsingborgare ? 😍

Är de privata så lär du ju om inte annat kunna betala för ett tidigt VUL..

Hur gammal är du föresten?
  • Noelani
    Janbo skrev 2023-08-29 21:09:08 följande:
    Så kul med flera skåningar runt hbg 😍

Vi väntar så länge som möjligt. Jag är en orolig själv som vill vara säker innan jag berättar. En nära vän vet dock ❤️ Förstår att ni berättar då de vet om IVFen! Men ja minst v. 12 känner jag.
    Ja, mannen har inte ens berättar om IVFen för sin familj. Jag har varit öppen med det med min familj och 4 vänner..varav 2 kommer få veta när vi ses nästa gång men får se när det blir, kan nog dröja  :) 

Kommer hålla det hemligt för jobb och alla andra..  Jag tror de flesta tror vi inte vill ha barn så det kan få bli en total överaskning den 4 maj haha
  • Noelani

Pratade med Mama Mia idag och de erbjuder vul i v.7 för ca 1000 kr... så ni som undrade vet. Annars var det v 12 och 20.. och fler om det behövs..  

Välkommen alla nya 😍

• Noelani

Nu har jag fått tid till inskrivning. Det blir först 14 september... känns långt fram...

• Noelani
    Jennjenn91 skrev 2023-08-30 18:34:37 följande:
    Jag har också 14! Är väl en smärre evighet tills dess
    Ja och sen ultraljud först 18/9.... gud så länge haha 
  • Noelani
    Janbo skrev 2023-08-30 20:20:03 följande:
    Lyckades också ringa idag, 19/9 för mig 😃 Funderar på att boka tidigt VUL. Om inte den kliniken gör det funderar jag på att ringa MM väla 🥰 Ska du skriva in dig där? 
    Det blev MM Väla som jag skrev in mig hos. De kändes bra. Och nära... kändes bra att man får ul sen v12 och v.20 där och mer om det behövs. Kommer troligen vara utomlands ca v14-20 så får se hur det klaffar. 

När kan man ev se kön? De kan man inte i v12 väl?
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!