Jennjenn91 skrev 2023-12-06 14:32:17 följande:
Hej hej,
kikar in här emellanåt. tycker det är lite komiskt hur aktiva vi är i början när allt är nytt och spännande och man har alla möjliga symtom och åkommor men nu?
Det är likadant i dom andra trådarna (april, mars tex) medans juni och juli är det full fart haha!
Jag är nu i v. 19 och känner bebis lite då och då, inga direkta sparkar men typ kramar vill jag jämföra det som, konstigt nog :)
Känner lite samma.. vi kanske får börja vara lite mer aktiva här?
Jag är i vecka 20 nu, känner knappt något men har moderkakan i framvägg så det är nog därför. Gjorde RUL i måndags som visade att allt var normalt.. Troligen är det en pojke vi väntar men läkaren var inte helt hundra konstigt nog.. Har ni fått veta kön?
MickisR skrev 2023-12-06 21:18:51 följande:
Kul att du börjar känna bebis lite 😍
Jag går in i vecka 20 idag (bf 1/5) och var på RUL idag och fick veta att vi ska få en liten pojke och att allt såg fint ut, så kul!
jag har moderkakan i framvägg, men har ändå känt lite fladder någon enstaka gång (förmodligen när han vänt på sig), men såå häftigt ju! Dröjer kanske lite längre tills jag känner riktiga sparkar nu då när den ligger lite i vägen, men det kommer väl det med 😄
Samma här! Också moderkakan i framvägg och bara känt något enstaka fladder.. Har BF 3/5 så vi verkar ligga väldigt lika :) Har du fått veta kön ännu?
Anonym (Bfmaj24) skrev 2023-12-07 15:35:18 följande:
Vecka 18 nu och magen växer så det knakar. Nu är den lite fyrkantig nästan?? Tokigt.. :)
Vad fin du är! När har du nästa UL?
EmKayBee skrev 2023-12-13 11:30:29 följande:
Hej igen!
Var med och skrev lite här i början av graviditeten men sen blev det inte att jag var in här, är det någon som skulle kunna skicka länken till fb gruppen? ![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Tror den gruppen verkar vara stängd då de satt något maxtak :) Vi får försöka få igång den här gruppen istället!