• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:22:22 följande:
    Ju fler man har att säga ja eller nej till ju större valmöjligheter. Beror säkerligen på utbud och preferenser, men det ger ju större möjligheter för kvinnorna. Det är ju möjligheterna till att kunna träffa någon som man vill kunna ha.
    nej. Det är inte större valmöjligheter. Det är större utbud.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:23:04 följande:
    Det är resultatet av hur många som är intresserade
    Vad baserar sig intresse på? Om inte preferenser?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:26:06 följande:
    Det som är garanterat är att kvinnan kommer alltid kunna ha ja-sägare att välja mellan. Hon kan givetvis säga nej till allihop, men hon hade ändå valmöjligheterna. Har man 0 personer som sveper ja så har man färre valmöjligheter än den som har 10, 100 eller 1000.
    Vems är problemet att kvinnan alltid kommer ha ja-sägare? Ska kvinnor ändras och programmeras om till att bli ja-sägare? Ska kvinnors preferenser ändras via tvång/böter/kriminalisering?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 17:42:26 följande:
    Nej, enligt dina egna resonemang då har de ju samma rätt att tacka ja/nej och alltså är det ingen skillnad. Det är ju så du resonerar om datingsiterna.  Båda har lika mycket rätt att tacka ja eller nej så då skiljer sig ju inte förutsättningarna. Det är vad du påstår, ibland i alla fall, när det passar dig, uppenbarligen.

Googla på diskriminering. Gör oss alla en tjänst och utbilda dig innan du ska försöka dig på att diskutera.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:31:43 följande:
    Och större utbud ger större valmöjligheter 
    Nej. möjligheterna är desamma.

utbud och preferens kan leda till olika gynnsamma resultat och utfall. Utfallet är att vissa män ratas, utfallet är att det är lättare att hitta en onenight stand som kvinna. Etc. Det är utfallet.

håll dig till sakfrågan. Vill du ändra på utfallet och resultatet är det utbudet och/eller preferenser som behöver ändras. preferenser är våra att ha enligt grundläggande fri och rättigheter. Så dessa kan inte ändras lagligt.

då finns det bara kvar att ändra på utbudet. Så hur löser vi ett utbud i balans? Med lika många män som kvinnor? Ska vi öka antalet kvinnor i sverige eller minska på antalet män?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:30:06 följande:
    Jag tycker inte det är något problem alls, det är bra som det är för min del.
    Om du är nöjd, vad argumenterar du för då?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 18:09:04 följande:
    Att det är lögn att påstå att männen har lika stora valmöjligheter på dejtsidorna. Jag har aldrig sagt att det är något som jag är missnöjd med. För mig är det ju bara bra. Jag kan när som helst välja någon att träffa.
    Det är inte en lögn. Vad betyder valmöjlighet? vad har männen på tinder? Vad har kvinnorna? Vad skiljer åt? Är det valmöjlighet eller utbud? Håll dig till fakta 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 18:04:15 följande:
    Utbud och valmöjlighet hänger ihop. Finns det 10 tandkrämer att välja mellan så har du större valmöjligheter än om det bara finns en sort.  

Nej. Valmöjligheten är den samma. Att välja att köpa tandkräm eller låta bli. att köpa pepsodent eller sensodyn. samma med appen. Välja ja eller nej, att välja pelle eller kalle. eller välja ingen alls. 

litet utbud = större chans att bli vald
    stort utbud = mindre chans att bli vald

• Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 18:26:20 följande:
    Fakta är att ju större utbud, desto större valmöjligheter.
    Vilken fakta? Visa mig den faktan. Visa mig var ordet möjlighet ändras utifrån utbudet.

möjligheten att välja baseras inte på antalet att välja. Det baseras på möjligheten ATT få välja. Att ha egen fri vilja. Att välja ja eller nej. 

det är större chans att bli vald om det är litet utbud. Men möjligheten är densamma. Det är inte en garanti. Det är inte en rättighet att bli vald.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (L) skrev 2023-09-28 18:31:23 följande:
    Du raljerar kring de som är sjuka, autism är en sjukdom. Ganska osnyggt.
    Skrevs det alla män med autism? Eller en del av männen? Är det hela gruppen som pekas ut?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?