• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-03 19:37:22 följande:
    För att kvinnan ska bli intresserad så måste männen göra något/vara något.

Då kanske han inte är intresserad 
    Om mannen inte är intresserad vem tvingar honom att försöka dejta en kvinna då?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-03 19:38:52 följande:
    Och om de lyckligaste kvinnorna är utan barn och man. 
    Varför väljer de flesta kvinnor inte det då? 
    Du har inte märkt att det är det som händer just nu? Som leder till ensamma män, som leder till incels. Ensamma män med sunkiga värderingar. Eller varför ökar ensamma män?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-03 19:39:56 följande:
    Hur då vidrigt? Det är min åsikt att samhället bör eftersträva monogama normer. En åsikt i sig kan inte vara vidrig för den skadar ingen. Det betyder inte att jag står bakom alla andra regler runt sekelskiften som begränsade kvinnor bl.a. i arbetslivet, men de monogama normerna tycker jag var positiva. De gällde lika mycket för män som för kvinnor, så det var ingen diskriminering.

Är det faktum att jag har vissa åsikter jämförbart med metoo-män som tycker att de har rätt till kvinnors kroppar i egenskap av sin höga status?
    Du anser dig berättigad en kvinna. annars hade du inte ens tänkt tanken på att försöka lagstifta appar eller dölja användare. eller hur?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-03 19:41:31 följande:
    Han kan dejta en annan kvinna. 
    Ingen formellt tvingar honom. 
    Han måste attrahera en annan kvinna för att hon ska gå med på dejt. Eller står kvinnor på rad och ber om att bli valda av män?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-03 19:43:36 följande:
    Många kvinnor vill inte alls leva ensamma och utan sex under en livstid. 
    Har inte hört någon tidigare. 
    Det har blivit en ökning men väldigt många vill fortfarande ha exempelvis sex. 

Annars varför skulle exempelvis debatten om kvinnliga orgasmglappet äga rum?
    Googla eller utbilda dig så får du med veta. 

nu blir det orgasm igen ja. Varför tror du en kvinna vill ha sex om hon inte ens får orgasm? varför skulle en kvinna bara ge ut sin kropp för endast mannens njutning? Varför tycker du mannens orgasm är viktigare? Varför är de inte lika viktiga?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-03 19:44:29 följande:
    Då kan man säga att det handlar om att de män som har sex anser de är berättigad av en kvinna 
    Alla ologiska paralleller. Då kan man också säga att en gris är ett djur.

en man som har lagligt sex med samtycke. hur är det att vara berättigad något?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-04 00:34:09 följande:
    Nej. Jag tror på goda värderingar, normer och en kultur med hög moral. Allt dåligt beteende är jag motståndare till.
    Varför vill du då ändra apparna? Om det inte är för egen vinning? Eller tro att det är egen vinning?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 11:31:29 följande:
    Då skulle man kunna säga att olika kvinnor ska inte lyckats ragga
    Va? Vad menar du ens?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 12:48:29 följande:
    Det jag menar är att det är cyniskt att snacka om att olika personer ska inte få sex och förhållanden. 
    Ingen har sagt att vissa ska ha sex och vissa inte. Vad är det som är svårt att förstå? vi konstaterar att vissa människor lyckas på dejtingmarknaden. Andra lyckas inte. om de som misslyckas vill lyckas får de kolla på vad de som lyckas gör. Och lära sig något. Varför lyckas vissa män dejta tror du?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 12:15:45 följande:

Och ifall det ska handla om vilka personer som ska få barn, inte en tanke att alla personer ska ha ett bra. 
    Då borde det innebära att det kan sluta med exempelvis att kvinnor får färre valmöjligheter.

Hur ska kvinnor få färre valmöjligheter? Ska du minska på antalet män? Hur ska antalet män minskas?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?