• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:21:27 följande:
    Varför ska samhället hjälpa de som har anorexi eller är arbetslösa men inte de som är incels i såna fall?

Borde hjälpen till anorektiker och arbetslösa tas bort för att de också får skylla sig själva och inte tar ansvar för sina liv?
    De med anorexi söker hjälp hos vården. De som är arbetslösa får hjälp av arbetsförmedlingen.

de gör något.

misogyna incels VILL ju inte göra något? De VILL INTE söka terapi. De vill inte utbilda sig. varför vill inte incels ta den hjälp som finns?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:24:33 följande:
    Du var ju liberal skrev du och det var precis den här typen av åtgärder som liberala partier ansåg var mest viktiga under hela 2010-talet. Är man verkligen liberal om man inte stödjer liberal politik?
    jaså? Vilka liberala partier? Vilket parti är relaterar jag mest till? Om du nu vet så mycket men ändå inte kan källkritik
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:25:28 följande:
    Den som gjorde det var "Hejhoppgummi".
    de som inte tar ansvar för sitt liv är patetiska. För det är patetiskt att lägga SIN egen lycka och hälsa på NÅGON ANNAN. var har jag sagt att alla män är patetiska? Eller alla ensamma män? Eller alla fattiga män? Eller alla sjuka män? När ska du diskutera utan att ljuga?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:28:29 följande:
    Jo, incels kan befinna sig på en massa olika platser i livet som i jobb eller studier precis som de med anorexi.

Skillnaden är att det finns riktad hjälp till de med anorexi, men inte till incels. Varför är det rätt enligt din princip att ingen av de grupperna har tagit eget ansvar?
    om de söker hjälp tar de ansvar? Eller frånsäger de sig ansvar om de söker hjälp? Förklara vad du menar,

det finns terapi, vad för hjälp ska incels få? Ska staten ha anställda sexarbetare till dessa incels? Är det den lösningen du vill ha? Statlig prostitution? För att dessa män inte ska behöva inse att det är de som behöver förändras och utvecklas. Om man är misogyn behöver man terapi för att bli lycklig. En statlig prostituerad är som att laga med silvertejp. löser ensamheten men inte orsaken till ensamheten. problemet kvarstår alltså.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:31:19 följande:
    Vi har två liberala partier som aktivt stödde den lagen att kommuner ska köpa villor och bostadsrätter till stora barnfamiljer.
    Och jag röstade på dessa partier? Skilj på åsikt/ståndpunkt och politiskt parti.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:35:09 följande:
    Fast de exemplen går ju i linje med vad ni tycker, så vad är problemet?

Blanda inte in att det råkar vara expressen. Det är bara en avledande manöver.
    Jasså? Gör det? Min sambo gråter ibland. Min sambo pratar känslor. Och jag uppskattar det. Det är sexigt med en man som visar känslor. Så förklara gärna var jag tycker som dessa enskilda kvinnor.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:37:14 följande:
    Jag undrar mer om du tycker att anorektiker också är patetiska.
    De som inte tar ansvar, ja. de som skyller sin sjukdom på någon annan ja. om jag får anorexia är det på grund av mig, inte på grund av huruvida influencers är smala eller ej. Det är alltså inte exempelvis Biancas eller Lovisas fel om jag skulle bli sjuk. vad är det som är svårt att förstå?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:41:34 följande:
    Nej, det finns inga avdelningar med terapeuter för incels.

Sen att du säger att felet med incels är att de är misogyna. Det är ungefär som att säga att felet med anorektiker är att de inte kan kontrollera sitt matintag.
    Har du ens googlat?

https://www.1177.se/Vasternorrland/liv--halsa/psykisk-halsa/ensamhet-skadar-var-halsa/

för att citera:
    * Att försöka öka de sociala kontaktytorna kan vara ett sätt att bryta ensamheten men ibland behöver man professionell hjälp. Att förstå vad det är som triggar de negativa känslorna, hur man kan hantera dem och hur man kan göra för att få till en förändring är svårt att göra på egen hand. Man kan också behöva hjälp för att ta itu med svårigheter man hamnat i som är kopplade till ensamheten, till exempel en depression.

? Självklart kan man jobba med den yttre ensamheten i hopp om att kunna påverka den inre, säger Bengt Brülde som dock tillägger att den ensamme också kan behöva gå i terapi för få nya tankemönster, lära sig att inte misstolka sociala signaler och lära sig att tycka om sig själv.*

• Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-26 20:56:37 följande:
    Och 10 barn är även för en fertil kvinna inte bara att klämma fram sådär, det kan vara mycket risker med en graviditet, efter några stycken kanske det är högst olämpligt att fortsätta, det kan bli komplikationer, man kanske får cancer och måste operera bort allt innan man fått de 10, så nej det är verkligen inte bara att välja att få 10 barn bara för att man vill, du lever i en drömvärld hejhoppgummi.
    vem är det som bestämmer hur många barn man ska ha? Är det du? Varför inte låta folk göra som de vill, så länge de vill, kan, orkar, har råd. Eller ska man be dig om din tillåtelse innan barn nummer tre fyra fem? är det en skön offerkofta? Slippa eget ansvar what so ever?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-26 20:48:17 följande:
    Vadå skulle man inte få? Vart skrev jag det? Alla KAN inte få barn, oavsett hur mycket de ?tar ansvar? och kämpar för att det ska hända, så nej det är inte bara att vara liberal och välja det man vill. Och vad skulle ditt idealsamhälle göra åt folk som ångrar eller gnäller över sina val, du svarar inte på det. Att gnälla är väl också ett val så om man tycker om det så ska man väl få göra det då, är inte det liberalt.
    Skrev jag inte att man måste kunna få biologiska barn med? läsförståelsen hos er är inte på en hög nivå. mer bevis på att ni är samma person.

om man skaffat barn man inte orkar med så kan man söka hjälp. Hört talas om att det finns avlastningsfamiljer? stödfamiljer? Det är patetiskt hur ni försöker avskriva människor ansvar. Vuxna myndiga människor får ta ansvar för sitt eget liv.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?