Anonym (Maria) skrev 2023-09-26 22:18:26 följande:
Jag försöker inte avskriva något ansvar, pratar inte om att inte orka med de barn man skaffat, har inte nämnt något sånt.
Ja du lade till det senare, men det är fortfarande du som påstod att om man vill ha 10 barn så ska staten säga varsågod, hur kan du då påstå något sånt från början när du själv inser att alla kan inte få biologiska barn? Alla kan inte få barn, och definitivt inte 10 stycken, oavsett hur mycket de ?tar ansvar? och jobbar för att få det att hända, biologiska eller ej. Så ditt resonemang om ansvar blir ju helt irrelevant, går det inte så går det inte oavsett hur mycket ansvar man tar.
Har du någon som helst läsförståelse? Tänker inte fortsätta svara på dessa uppenbart verklighetsfrånvända tolkningar om det ska fortsätta så. Var har jag sagt att staten skulle GE ut dessa barn? Om du kan få biologiska barn, och vill ha barn, då kan du skaffa så många du vill. du behöver dock en manlig part med. så det är inte något som bara är ?klicka och beställ? om du tror det. Och du behöver anses som en stabil förälder för att det inte ska bli lvu eller dylikt.
vad är det som är svårt att förstå? om man vill ha något så gör man vad man kan för att få det, men det är inte en garanti som jag skrivit typ sju miljoner gånger i denna tråd. Troll. troll. troll.
en misogyn incel behöver ta ansvar för sitt liv. varför är det så svårt att inse det?