• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2023-09-26 21:47:51 följande:
    Samma med min make (när han levde).. Han  grät ibland.  Inget som jag heller såg som osexigt.

Men vissa vill ju hellre bara ta för givet att kvinnor är en homogen massa baserat på två små individer ur någon blaska.  För det ärr ju tydligen auktoritet att vara någon debattör på någon blaska.... 🙄
    Precis. De är ju publicerade på expressen så det är obestridelig fakta tydligen 🤓 tydligen kan man dra alla kvinnor över en kam, kanske är därför det är så svårt för någon/några att förstå skillnaden mellan män, ensamma män och misogyna incelmän?

(och jag beklagar sorgen!!! 💐)
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-26 22:18:26 följande:
    Jag försöker inte avskriva något ansvar, pratar inte om att inte orka med de barn man skaffat, har inte nämnt något sånt. 

Ja du lade till det senare, men det är fortfarande du som påstod att om man vill ha 10 barn så ska staten säga varsågod, hur kan du då påstå något sånt från början när du själv inser att alla kan inte få biologiska barn? Alla kan inte få barn, och definitivt inte 10 stycken, oavsett hur mycket de ?tar ansvar? och jobbar för att få det att hända, biologiska eller ej. Så ditt resonemang om ansvar blir ju helt irrelevant, går det inte så går det inte oavsett hur mycket ansvar man tar.
    Har du någon som helst läsförståelse? Tänker inte fortsätta svara på dessa uppenbart verklighetsfrånvända tolkningar om det ska fortsätta så. Var har jag sagt att staten skulle GE ut dessa barn? Om du kan få biologiska barn, och vill ha barn, då kan du skaffa så många du vill. du behöver dock en manlig part med. så det är inte något som bara är ?klicka och beställ? om du tror det. Och du behöver anses som en stabil förälder för att det inte ska bli lvu eller dylikt.

vad är det som är svårt att förstå? om man vill ha något så gör man vad man kan för att få det, men det är inte en garanti som jag skrivit typ sju miljoner gånger i denna tråd. Troll. troll. troll.

en misogyn incel behöver ta ansvar för sitt liv. varför är det så svårt att inse det? 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 23:45:17 följande:
    När man kallar män för patetiska människor som inte tar ansvar för sina liv är det ett exempel på hatiska åsikter om män i den här tråden.
    Var har jag skrivit män? Vem har skrivit män? Ensamma MISOGYNA INCELMÄN är patetiska. Inte alla män. Alla män är inte misogyna incelmän. Kan du diskutera utan att ljuga?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 23:48:03 följande:
    Det där är en helt annan sak med ensamhet. Många incels har redan sociala sammanhang och är inte helt isolerade från samhället.

Läste du allt? Eller missade du följande medvetet? 

*också kan behöva gå i terapi för få nya tankemönster, lära sig att inte misstolka sociala signaler och lära sig att tycka om sig själv.*

på vilket sätt skulle detta INTE hjälpa en incel? På vilket sätt skulle det vara negativt för en incel att få den hjälpen? 

• Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-27 00:30:21 följande:
    Varför skulle man skriva patetiska personer som inte tar ansvar för sina liv utan att mena det? Vad är misstolkningen här?
    Vad skulle du kalla det för när man inte tar ansvar för sitt liv? är det beundransvärt att vara ansvarslös? Att vägra ta ansvar? är det en förebild? är det något vi borde förespråka? eller vad är fördelarna med att vägra ta ansvar för sitt eget liv? Det ÄR patetiskt att inte ta ansvar, och förvänta sig att andra ska ta ansvar ÅT en. Och vara missunnsam. det är inte attraktiva egenskaper. buhuu det är så synd om mig som inte får ligga, ingen vill dejta med mig, buhu, då ska inte någon annan få ligga buhu. Spyr
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-27 01:09:39 följande:
    Är man en vidrig människa för att man kommer med ett sånt förslag alltså? Trots att så mycket annat är kontrollerat i samhället.
    Japp. Att reglera dejtingmarknaden så människor blir av med sitt fria val är vidrigt. Jag vill inte dejta en gris, kommer inte dejta en gris och ska aldrig behöva dejta en gris. Jag väljer ensamhet över gris. även om grisen är den sista som finns på planeten. du/ni ska inte försöka tvinga mig eller någon annan kvinna eller man att välja en gris
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-09-27 08:27:18 följande:
    Och alla personer som har sex lider inte när de inte får sex eller ett bra sexliv
    vad menar du? menar du att alla med ett sexliv med samtycke ska sluta ha sex? eller menar du att alla med ett sexliv med samtycke ska börja ha dåligt sex?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-09-27 08:28:21 följande:
    Finns ingen garanti att man har fria val redan 
    Du har fritt val. Det betyder inte att du däremot har rätt att få sex av vem du vill, när du vill, hur du vill. Samtycke krävs. Men du har fritt val att attraheras av såväl blondiner som brunetter, män som kvinnor.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-09-27 08:29:48 följande:
    Du kan förvänta dig att andra ska vara utan sex. 
    Det blir ingen större skillnad jämfört med att missunna
    va? Vidareutveckla vad du menar. Kan du diskutera och argumentera?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-09-27 08:48:25 följande:
    Du vill inte heller att sex ska vara tillgängligt för alla personer. 
    sex är tillgängligt för alla. men man får det inte gratis. det är inte heller något som ska köpas. Vad är svårt att förstå?
    Anonym (....) skrev 2023-09-27 08:29:48 följande:
    Du kan förvänta dig att andra ska vara utan sex. 
    Det blir ingen större skillnad jämfört med att missunna
    va? Vidareutveckla vad du menar. Kan du diskutera och argumentera?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?