• Fiona M

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:43:45 följande:
    Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.

Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.

Förstår du vad jag menar.

Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!
    Jag tycker inte du går in djupare i ämnet incels här när du bara säger att du har förståelse för incels och skriver stöttande fast du själv tror du är neutral.

Gjorde du likadant med rasisterna, lät dem spy ur aig hat och nickade och sa jag förstår hur du tänker och samhället borde göra nåt utan att ta ställning själv?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:25:07 följande:
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 16:02:03 följande:

Du kan inte bemöta fascistiska idéer seriöst. Det är långt ifrån neutralt. Du fortsätter med devisen som incels kör med att dom blir utsatta för "hat" och att det är så synd om dom. 

Skulle påstå att det är du som ser saken svartvitt. Säga ifrån till fascistiska idéer är långt ifrån hat och borde vara steg ett för en neutral diskussion.

Åsikter som benämndes som "fascistiska" framförda av "rasisterna" vann valet för ett år sen. Ni som ägnar åt den typen av brunsmetande förlorade. Ni är förlorare. Väljarna, svenska folket har utsett er till förlorare. Frågan är varför ni inte har tagit intryck av det? Har det gått förbi er helt och hållet att ni faktiskt förlorade?
    Kan du sluta dra upp SD gång på gång och hålla dig till ämnet?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:33:55 följande:
    Var det inte du som jämförde incels med "rasisterna"?

Den retorik som ni använder är så urvattnad och genomskinlig. Allt går ut på att undvika sakfrågan och stämpla en viss åsikt som ovärdig att ens framföras.
    Jag skrev om rasister eftersom det var det Palle tog upp. Att du drar det till ?rasister? och SD visar enbart på ditt bagge och glasögon, inte vad som faktiskt stod.

Den som undviker sakfrågan nu är du.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:00:28 följande:
    Jag skrev inget om SD, bara att de som förlorade valet använde samma retorik om "rasister" och "fascistiska åsikter" när de argumenterade. En retorik som misslyckades.

Är sakfrågan SD?
    Tror du att det inte finns rasister, bara missförstådda ?rasister??

Om du inte tror det duckar du sakfrågan.

• Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:06:55 följande:
    Han som sade att det bara var hans eget fel att han inte har sex tillhör också den gruppen, vare sig han vill det eller inte.
    Nej, det gör han inte. I definitionen av indcel ligger just att skylla på andra.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:47:02 följande:
    Jag kallar mig inte för incel, men jag pratar om incels. Vad är den faktiska betydelsen av vilka ord man använder? Man får använda vilka begrepp man vill.
    Man får naturligtvis använda vilka begrepp man vill, men går ens hemmasnickrade definitipn mot den vedertagna bör man inte bli förvånad när man inte gör de poänger man tror man gör.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 20:01:18 följande:
    Det hör inte till ämnet, men att stämpla folk som dåliga för att de har en viss typ åsikter är inte en framgångsrik strategi om man ser till hur det gick i det senaste valet. Det är samma taktik som ni använder.

Du tycker inte rasism är dåligt? 

Enkel fråga, inget med SD att göra nu, ja eller nej bara.

• Fiona M
    ClumsySmurf skrev 2023-08-15 18:26:06 följande:
    avundsjuka..
    ja, vem vill inte sitta i sin ensamhet, hata på sej själv och få negativ uppmärksamhet p.g.a sina smurfiga åsikter.  Det är nästan lika häftig som att bli kränkt av att anders ser ut som 40+
    Jag hade glömt bort alla ålderstrådar som var ett tag!
  • Fiona M

Om apparna inte visar män man tycker är attraktiva kommer de flesta kvinnor inte gå emot vad de vill ha, utan snarare sluta använda apparna.
    Hur ska det då regleras för att bli jämnare fördelat? 

• Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 13:21:31 följande:
    Bra män är när man anser att kvinnor ska ha det bättre än männen. Det är inte jämställdhet som ni vill ha. 
    På vilket sätt vill de här männen att vi kvinnor ska ha det bättre? Kan du ge ett exempel?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?