• Fiona M

Är incel något man förtjänar att vara?

ANONYM (....) SKREV 2024-01-02 19:25:10 FÖLJANDE:
    Inte incels fel att kvinnor vill inte hjälpa dom. 
    Hjälpa dem hur?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 21:37:30 följande:
    Vet inte exakt 
    Du skriver att kvinnor ska hjälp incels, och att du vill ha hjälp av samhälöet.
    Nån aning måste du ju ha? 
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 21:44:13 följande:
    Allstå vet inte hur exempelvis vården ska fixa det. 
    Kvinnorna då. Du anser att kvinnor inte hjälper incels, så då har du en uppfattning om hur de skulle kunna hjälpa.
    Hur?
  • Fiona M

Hur tänker du här? Hur skulle det förbättra könsbalansen? Eftersom du skriver förbättra utgår jag från att du inte menar att antalet kvinnor och män blir lika.

Anonym (hej) skrev 2024-01-04 19:19:17 följande:
    www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-ingen-annan--losning-an-att-riva-medborgarskap/

Det här kan till exempel hända, vilket avsevärt skulle förbättra könsbalansen mellan män och kvinnor.
    Är män som lever i Sverige utan att kunna svenska och utan svenska värderingar ett reellt hot på dejtinmarknaden i nuläget?
  • Fiona M

Hallå TS, kan du utveckla ditt påstående att det här skulle förbättra könsbalansen?

Fiona M skrev 2024-01-04 22:13:52 följande:

Hur tänker du här? Hur skulle det förbättra könsbalansen? Eftersom du skriver förbättra utgår jag från att du inte menar att antalet kvinnor och män blir lika.

Är män som lever i Sverige utan att kunna svenska och utan svenska värderingar ett reellt hot på dejtinmarknaden i nuläget?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2024-01-06 15:14:56 följande:

Sex skulle inte vara ett behov kan många säga till ratade män.

Hur går det här ihop då?
    "Den sexuella och reproduktiva hälsan har stor betydelse för det fysiska, psykiska och sociala välbefinnandet och påverkar inte bara självkänsla och relationer, utan också möjligheter att fungera och vara aktiv i vardagen och samhället. Trots det saknas en samlad bild av kvinnors behov."

skr.se/skr/halsasjukvard/vardochbehandling/kvinnorshalsa/nyhetsarkivforlossningsvardkvinnorshalsa/nyhetsarkivforlossningsvardochkvinnorshalsa/vagarframatforattbattremotakvinnorssexuellaochreproduktivahalsa.63670.html

Vilken hjälp tror du kvinnor får som du vill ha men nekas?
  • Fiona M

Hallå TS, kan du utveckla ditt påstående att det här skulle förbättra könsbalansen?

• Fiona M

• Fiona M
    Anonym (....) skrev 2024-01-20 19:45:07 följande:
    Om felet bara är på mannen, hur kan det då samtidigt handla om två personers viljor?
    Hur kan det handla om två personers vilja om det kallas rättighet till sex om en man tycker det är dåligt om han blir utan sex, men det kallas inte rättighet till sex när man ska respektera att kvinnor ska få njutning vid sex? 
    Menar du att mannens vilja ska räknas när han vill ha sex med en kvinna som inte vill ha sex med honom?
    Hur är det inte att förespråka våldtäkt?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2024-01-20 20:07:24 följande:
    Jag menade att kvinnor kan tycka det handlar om rättighet till sex om han har preferenser och inte har sex med någon som uppfyller hans preferenser 
    Jag förstår inte vad du skriver.
    Vad har det att göra med det du citerar?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2024-01-20 20:11:10 följande:
    Jag skrev hur folk resonerar. 
    Folk resonerar inte så, DU gör det.
  • Fiona M

Jag är gammal nog att bara ha dejtat utan appar och förstår inte hur du får det till att de är roten till allt elände. (Dina länkar stödjer dig inte heller, och krönikor är inte fakta.)
    Även på min tid (haha!) var det folk som var utanför och inte hittade partners, så har det alltid varit. Det otäcka nu är att sjuka och farliga tankar kan luftas, normaliseras och leda till agerande iom nätet och incelsforum.

• Fiona M
    Anonym (....) skrev 2024-01-25 16:44:40 följande:
    Det kan inte vara en slump hur ni resonerar. 
    Har testat och sett hur ni snackar med amdra eller i allmänhet beroende på när kvinnan missgynnas och när kvinnan har det bättre än mannen.
    Helt plötsligt är det okej när kvinnan får fler orgasmer vid sex än mannen, då plötsligt ska man håna mannen om han ser det som ett problem.
    Mannen ska nöja sig. 
    Menar du att det finns män som anser att det är ett problem om han får orgasm men sexpartnern får fler?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?