• Fiona M

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:16:51 följande:
    Tycker du att det är fel att lagstifta bort mäns valfrihet genom pappamånader?
    Hur menar du nu?
    De flesta män jag känner vill vara en aktiv del i barnens liv och anser snarare att det är ett steg mot lika rättigheter.

(Män som inte vill vara pappor kan helt valfritt låta dagarna brinna inne)
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 15:49:36 följande:
    Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.
    Hur menar du här?
  • Fiona M
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:43:57 följande:
    Det är väl lite samma resonemang som det folk känner sig ansvariga att någon tog livet av sig. Hade jag kunnat göra något annorlunda osv.
    Känner du dig överlag ansvarig för och skyldig för allt du nekar till (inte bara sex)?
    Det är inte ett hälsosamt sätt att leva och du kommer få problem med nära relationer om du aldrig kan säga nej.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:46:34 följande:
    På samma sätt borde de flesta kvinnor tycka att det är ett steg mot mer jämställdhet och lika rättigheter att relationsmarknaden blir mer balanserad.
    Nej, nu får du förklara.
    Varför är det hemskt att båda föräldrarna anses ansvariga för sitt barn och därmed har rätt till föräldradagar?
    Hur begränsad valmöjligheten om de velt enkelt bill strunta i det?

Hur menar du att relationsmarknaden skulle regleras och hur skulle det bli rättvisare?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:54:36 följande:
    Du missförstår mig. Jag är för pappamånader.

De regleringarna är ett bevis för att det är en myt att säga att enskilda människors frihet aldrig kan begränsas.

Begränsa urvalet av partners.
    Kan du ge ett rakt svar: hur begränsas mäns valfrihet?
    Ingen tvingar ovilliga män att ta ut sina dagar (vilket i sig är ett problem för barnen och mammorna som tar hand om dem)

Och ett rakt svar till: hur skulle urvalet partners begränsas?
  • Fiona M
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:55:03 följande:
    Nej, men nu kom det upp i diskussionen. Att jag nobbar någon annan är ju mitt val eller hur. Och mina val är jag själv ansvarig för. Hade jag inte valt så, då hade ju personen fått ligga med mig, håller du inte med om det?
    Nej, jag håller inte med. Jag säger nej till män jag inte vill ligga med, folk jag inte vill lära känna och diverse telefonförsäljare.
    Jag är inte nåt att dela ut till andra och har inte andvar för alla som vill ha ngt av mig.

Tänker du likadant om annat?
    Är det chefens ansvar om jag inte får jobbet jag söker, Sofias ansvar om hon inte vill börja golfa med mig?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:06:15 följande:
    De måste vara hemma om de inte vill gå måste om pengar till familjen, alltså kan de inte välja att lämna över månaderna till mamman. En begränsning.

Man kan införa särskilda algoritmer i dejtingappar som gör att de män som får flest matchningar inte visas lika ofta för kvinnor. Ju fler matchningar du får, desto mer osynlig blir du. Det är ett exempel och det finns säkert flera.
    Tjänar han så mycket mer i dina tänkta exempel?
    Det står honom fortfarande fritt att använda dagarna.

Berätta gärna hur du tyckte pappamånader var bra?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:06:15 följande:
    De måste vara hemma om de inte vill gå måste om pengar till familjen, alltså kan de inte välja att lämna över månaderna till mamman. En begränsning.

Man kan införa särskilda algoritmer i dejtingappar som gör att de män som får flest matchningar inte visas lika ofta för kvinnor. Ju fler matchningar du får, desto mer osynlig blir du. Det är ett exempel och det finns säkert flera.
    Algoritmer eller ej, är mannen inte vad jag söker kommer jag ju tacka nej ändå.
  • Fiona M
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 19:07:49 följande:
    Håller du inte med om att han hade fått sex om jag sagt ja?

Ja, det är ju så de väljer, man är ansvarig för sina val, ger man personen ett jobb så slipper den vara arbetslös. Det är ju chefen som sitter på makten om det ska bli något eller inte.
    Jag är ärligt talat rätt fascinerad, jag har aldrig stött på nån som anser sig ansvarig för alla den inte haft sex med.

Jag håller med om att han fått sex, men inte om ansvaret, men vi får väl enas om att vi inte kommer längre.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:16:20 följande:
    Att du tackar nej bygger på att du också kan tacka ja. Kan du aldrig tacka ja måste du ändra dina preferenser eller leva som en incel.
    Och kvinnor väljer oftare att leva ensamma och är nöjda så.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?